I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Synen på svenskhiphop?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-01-18 18:27

Synen på svenskhiphop?

Satt och lyssna på musik när jag kom och tänka på hur andra ser hiphopen.
Så hur tror ni andra som inte lyssnar på svenskhiphop ser kulturen och musiken?

2008-01-18 18:28
jag tycker den är riktigt löjlig och helt befriad ifrån självdistans. Att kalla det för "kultur" är ju bara helt jävla fel.

Manager

2008-01-18 18:50
bryr mig inte ens om hiphop längre, hiphop e fan mobbat
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-01-18 20:25
hehe, mogen kommentar.

Uppfattningen jag har fått, tex i australien å me amerikanare, tyskar mm e att dom diggar vissa grejor. Ken, AP å looptroop tex har funkat fint. Har åsså märkt att de i sverige e jävlit viktigt att man har rätt typ av amerikanst utal om man rappar på eng typ, vilket inte tex amerikaner eller austaliensare verkar bry sig ett dugg om.

Dom tycker alltid vi snackar minst lika bra eng som dom själva haha.

Har personligen spritt mycke svensk i hiphop runt om i världen å har tom hört vårt bands egen Ep pumpas för fullt på en bar på Bali=) gav den till nån som kände nån annan osv. sen hade den hamnat där, sånt e ju asfett. Svensk hiphop suger inte i alla avseenden. finns grymma grejor
"No bullshit, no RnB-hooks, just raw rap"
Producent

2008-01-19 03:01
jag har funderat lite på detta på senaste. nu har jag ingen direkt uppfattning om hur svensk hiphop ses runt om i världen, men det känns som att i Sverige uppfattas svensk hiphop fortfarande väldigt negativt och det känns inte riktigt som att någon som inte lyssnar på hiphop tar den speciellt mycket på allvar.

Jag får uppfattningen om att folket inte riktigt inser att svenska hiphopakter är musiker och inte riktigt förstår hantverket bakom det, och det är ju även en återkommande sak på whoa.

och hur kommer det sig att folk som hatar på svensk hiphop alltid lyckas lägga minst ett inlägg i alla svenska hiphop trådar? :P

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-19 14:35
Jag håller med whatone...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.