I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vilka e 3 ESS?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-01-07 16:13

vilka e 3 ESS?

hittade denna ljuvliga låt kallad "hoppa dansa" via yayo.se. Made my day, så skön.
Någon som vet vilka grabbarna är och var/om man kan få tag på deras musik?

2008-01-07 16:24
låter som dom lyssnat mycket på just d och två blåbär.
Kung i undre världen

2008-01-07 16:33
helt underbart. Jag vill vara yngre igen.

2008-01-07 16:38
3 Ess = Gubb, Racklass & Kristus.
Släppte "Hoppa, dansa" runt '95 :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-07 17:36
Fan tänkte man inte på som 12åring att det kunde vara nån annan än Just D och Latin Kings som släppte nåt på svenska. Ändå lyssnade vi en del på den låten
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.

2008-01-07 17:43
Oops, jag tror jag tog fel i lineupen, Gubb var (väl) inte med i Hoppa dansa-upplagan utan i nästa omgång, så det var nog 3 Ess mk. 2 jag skrev ner :)

Det som f.ö. fick mig att inte vara intresserad av plattan var den kassa reklamen för den : /

10-4, over...

2008-01-07 19:14
ibland vill man vara född 10år tidigare.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-01-07 19:40
blast from the past!
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2008-01-08 20:04
"jasså" och "gbg sak" skulle jag personligen säga är bra mycket fetare låtar än "hopps dansa"
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-01-09 16:39
Shit vilken nostalgi! :)

Tre Ess under Gubb, Kristus och Racklass har även släppt låtar på de urgamla samlingsskivan "Alla talar fortfarande svenska" också. Fett respekt till de grabbarna från mig.

Denna video är fortfarande skön på hur de presenterar grejen. Mer röj och glädje.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Admin

2008-01-09 17:26
Varken Gubb eller Kristus var väl med i 3 Ess? Danne och Max väl? Och Mattias (PS) då såklart. Inte Kristus som proddat den här låten utan Henrik Brunberg. Tror han producerade några spår åt Janet Jackson. Jävla klockren grupp alltså, sjukt skrockigt.

Klassiskt omslag: http://www.discogs.com/image/R-1012826-1184423563.jpeg

2008-01-09 17:30
^ jo, både gubb och kristus har vart med i 3 ess, det har funnits 2 olika uppsättningar, båda med racklass med i, och dom andra du nämner pontus ^
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-01-09 17:32
och på omslaget du länar till mfs så ser man även kristus i den första uppsättningen med racklass, danne och max, sedan blev det racklass, gubb och danne typ

2008-01-10 09:10
Hehe, glömde att grabbarna som skrev i början är rätt unga. Vet ni hur gammal denna video är? :) Jävligt skönt att ni reagerar som ni gör i alla fall, det kanske finns hopp ändå.

Jag spelade på samma scen som Tre Ess (den senare uppsättningen) på Malmöfestivalen 1998. Det var grymt som fan.

"Det räcker det räcker, vi knäcker vi knäcker"
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Admin

2008-01-10 10:40
DonKrille: 95 om jag inte är ute och cyklar.

2008-01-10 10:49

mfs: Menar du spelningen eller när låten släpptes?

2008-01-10 12:23
När låten släpptes chansar jag på ;)

10-4, over...

2008-01-10 12:31
Jag skulle också gissa på 95. :)