Det pratas för lite om Prinsen av Huvudstan
Paragon e en fan sjukt duktig rappare. Alltid feta beats och melodier,alltid fått för lite props för sin grej..varför? han e tung Goddamnit! tänkte att han behöver lyftas upp lite;) Paragon for president!! Piiz
softa hårt
hahah du är säkert hans bror eller nått
haha i wish accually
softa hårt
Jag blev faktiskt lite missnöjd när jag insåg att det inte var en tråd om Carl Philip!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Snackas aldeles för mycket om han! hypen e för stor! ser inte han som en bra rappare!
han e bra. jag tycker inte han ar nat speciellt direkt, men diggar honom mycket mer an dom flesta som kor pa svenska. manga keffa snubbar darute som ja verkligen inte fattar att folk lyssnar pa. but taste is like the ass.. eller sa dras folk bara me i hypen. Gon kor ofta pa feta beats oxo helt klart.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
paragon e tyyng. diggar...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gon är en av de allra bästa på svenska. Ser fram emot kommande plattan Glöd.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
best rapper alive, glöd kommer bli of the heeezi
lägg ner nu, bara du som tycker det är roligt. Paragon e en bra rappare inge snack.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Jag tycker Paragon är bra fan :) sköna beats o några rikligt sköna låtar.
singel..strax, håll snacket vid liv! Glöm inte bloggen heller.
HL.
Paragon är sjukt duktig, diggar rösten o flowet.
inte lyssnat på han så mkt, men av det ja hört tkr jag han är bra faktiskt.
hets, stress, fest!
Goddamnit... starta precis en annan tråd om han, haha. Får väl ta bort den igen då. This is what it looked like though:Paragon Kan väl börja med att påpeka att det tagit mig några år nu att smälta in Paragon och få upp ett intresse. Men först nu i år har jag iaf lyssnat igenom "Löftet" och måste säga att det e bland dom skönaste svenskspråkiga plattorna jag hört. Flera bra spår... inte minst: "Snöra upp dom" , "Jag Försöker" med Rico Won och "D Inte Mer Än Rätt" Har uppfattningen att de flesta sover på han (även jag innan), varför så dålig uppmärksamhet?
Paragon levererar på riktigt! fattar inte varför ni ska såga..killen e lätt en av sverigen bästa rappare längtar till Plattan "Glöd" kommer!
softa hårt
en intervju i kingsize skulle sitta fint.......
P.Relli i bygnaden!
Gon : Vi ses på spelningarna, även om det ar skit långt. I´ll be there. Reppa bra musik!
För er som missas. Nya singeln "Känner min stil" (Med Sexfemman)
Lyssna Här
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Mc_Ren P22 e du rapparen han nekade när du kom och ville bli signad?
www.myspace.com/naturmusic
btw så vill ajg säga att de e få svenska rappare som kan flyta bra över så många olkia stilar som han gör, sjukt duktig musiker som kommer ta över svenska scenen om några år och vara kvar där många år framöver tror jag. Upp för allt han gör
ElmaCh P15 skaffa en brud istället så slipper du hålla på emd sånt där, sere ut som den där sönderrivna bruden platsar i detta forum?lägg ner va håll dig till ämnet
Håller med, han är riktigt jävla bra har lyssnat som fan på "löftet" jag anser att det är hans bästa och mest personliga platta textmässigt... Nya singeln var skön den med, men hoppas på att få höra lite mer löftet material på "glöd" också ! Fan det är dags för Ametist att göra en intervju snart om kommande platta tycker jag
"Känner min stil" va en uppvärmningslåt, riktiga singeln kommer strax... peace!
HL.
PAPI_FOUL P61 är det så du tänkt dig din luring, så den blir inte med på skivan eller?
Ska bli nice att höra lite nytt från Gon! När får vi se "Länge leve laget" videon?
Enerverande att när folk ska motivera varför dom anser att paragon är en bra rappare så säger dom "sköna beats" och "sköna låtar". Alltså, va? Om man ska bedöma han som rappare är det väl inte beatsen man ska kommentera? Tror inte någon bryr sig om min åsikt men jag anser trots hans ibland lite halvkåtaltlåtande röst är en av få svenska rappare med ett riktigt intressant och intelligent rimschema.
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Academics: många kanske lyssnar på folk för att de är grymma artister och inte enbart dömer efter rap-skillsen. jag tycker t.ex. att paragon flowar grymt och (ofta) väljer sköna beats att rappa över. Däremot tycker jag att han textmässigt kan snöa in sig lite väl mycket stilande och vita låga sneakers. Rimschemat är något som jag inte tänker på så mycket, men det kanske man gör mer om man själv rappar, vilket jag inte gör. alla har helt olika referenser för vad man tycker gör en grym artist
Paragon är duktig, men lite för intetsägande och slätstruken. Bra rim, bra beats, men ändå saknar jag något. Kanske lite för opersonlig. En korsning mellan honom och Petter vore perfekt.
Hatade Paragon förr men jag har verkligen fått upp ögonen för honom, många låtar har legat länge på Mp3:n... Ska bli kul att höra GLÖD!
Paragon är skön som fan, och jag gillar hans kusin. MQ-bruden, inte Vallentuna186 P17
Paragon knäcker.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Vet inte hur jag ska förklara. Störde mig ganska hårt i början på hans sätt att liksom bygga låtar med så många bombastiska inslag. Exempelvis "storslagna" refränger som kanske funkar på en livespelning där publiken och backupen skulle sjunga med i och lyfta, men som på skiva lät ihåligt kopierat och halvfånigt. Kanske att han redan från början skissade på saker som han nu kan fylla i. Tycker nu han vuxit massa och är grym. En av få idag som i min smak blir bättre för varje släpp. Ett plus för att han är en rappare som samtidigt gör ett intelligent intryck genom sina texter. Om motpolerna i svensk hiphop kan sägas vara lama knulla-din-mamma-rim på ena sidan och motsatsen med ordboksbläddrande effektsökeri och för flerstavigt är han någon som briljerar med ganska välartikulerad finess.
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
Lyssna på "Ni borde älska mig Mixtape " Man får mer skills där än på "Löftet ", han lekte fritt utan påfrestningar, deadlines och stress.
ich lebe fur hiphop
Det beror nog på att "ni borde älska mig" gjordes på rätt kort tid
ja "ni borde älska mig" var ju nog bara lite spontant å lekfullt.
Tror det, eller har för mig han sagt det själv i någon intervju "löftet" däremot är ju betydligt mer genomtänkt, tror han gjorde den i 3år eller nått
Längtar efter glöd! paragon är överfet!
http://stilarnasstilare.blogspot.com skrivit lite kring skivan idag...chäck itt aut! ngn länkwiz kanske kan fixa länken.
HL.
Länk Grymt, ser fram emot något med Adams-ray!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
prinsen? han är minst 40 o har barn o villa säkert,.. har hört att han gillar skor
Street savvy
tycker personligen tvärtom att efter att "Ni Borde älska mig" (som var riktigt tung!) ...en setback i sättet att vara rakt fram, ärlig osv i texterna. för mycket gimmick-snack i texter osv...varför lägga till sig med massa "snack" som är ett konstruerat slangspråk som pratas av ett fåtal hiphopkids på söder? och 80-tals samplingarna känns väl inte helt fräscha, som många av Söder-kidsen snöat in på (beat-selection??!?!!! koll? känns insnöat och mellanmjölk) men ey, har inte hört nya plattan så ska inte säga nåt...ska bli intressant att höra. däremot... "prinsen av huvudstan"? var det inte Ali Vegas från Queens som började med att claima ett sånt epitet (fast på andra sidan plasket)????? luktar inte helt fräscht...
Plötsligt har jag blivit skithypad på Glöd-plattan. Vet inte riktigt varför, för Känner min Stil kände jag inte riktigt. Kankse för snacket om en mörkare konceptplatta. Kanske för intressanta gäster, Adams-Ray och Agnes. Nån som vet några mer? Gästar Sexfemman på nån mer låt än singeln?
Mer info om Paragons nya album "Glöd" kommer inom närmsta veckorna... Håll ut... www.hemmalaget.nu www.myspace.com/stadsbarn
"Dom följande månaderna så kommer vi inte sitta still en sekund förvänta dig en ny låt från skivan alldeles strax, förvänta dig en video inom några veckor, förvänta dig ett mixtape från HL-hållet samt intervjuer" Saxxat från bloggen Shit det händer grejjer! mixtape också detta är bara för bra!