I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Afasi & Filthy skriver kontrakt med P.O.P.E.

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-12-18 15:51

Afasi & Filthy skriver kontrakt med P.O.P.E.

Efter att ha släppt album med Ken och Snook samt stått för det skandinaviska släppet av Wu-Tang Clans femte album ”8 Diagrams” utökar etiketten Pope sitt artiststall ytterligare och skriver kontrakt med hiphopduon Afasi & Filthy.

Afasi & Filthy, var singel ”Fredag hela månan” har snurrat frekvent på bl.a MTV under hösten, kommer från början från Uppsala men är sedan en tid tillbaka baserade i Stockholm. Duon haft en stor hit under de senaste månaderna med sidoprojektet Maskinen och singeln ”Alla som inte dansar” som släpptes på just Pope. Afasi & Filthy har funnits med på den svenska hiphopscenen sedan ett antal år tillbaka och har flera släpp av singlar, EPs och mixtapes bakom sig men debutalbumet har låtit vänta på sig.

Detta är alltså på väg att ändras och albumet ”Fläcken” släpps på
Pope den 27 Februari. Första singeln ”Glider” kommer redan i Januari. Gruppens boknings bolag är Blixten & Co och en turné kommer att rulla genom Norden i vår och sommar.

2007-12-18 15:52
Nice! ni som är nyfikna kan även se "glider" på mtv's hemsida från mtv beat uppträdande

2007-12-18 15:55
yessir!

P.O.P.E mördar ju i skivbolagsbranchen nu!
 Kommer det någon hemsida till dem snart?
Manager

2007-12-18 15:57
Skönt att de blir signade på P.O.P.E. deras skiva kommer bli riktigt bra och värd all publicitet. Hoppas Pope gör ett bra arbete med att marknadsföra skivan osv. Glider är riktigt bra, men är inte "Fredag Hela Månan" fortfarnde försra singeln till skivan?

Detta ser jag fram emot!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-12-18 17:43
sen kommer väl säkert ågren sajna där ochså

Manager

2007-12-18 17:52
Jag hoppas verkligen att Organism 12 signar på POPE. De vore bra för honom samt för svensk hiphop så hans skiva kan marknadsföras bra. Pope verkar kunna sin grej och förhoppningvis kommer de ta kontakt med ågren, han låg ju på JUJU back in the days och pope är ju ett dotterbolag(?) så vi får hoppas.

Hur som helst hoppas något bolag signar Organism 12.

2007-12-18 18:04
var kan man se låten?
Dubbelmoral? I love it!
Manager

2007-12-18 18:17
Fredag hela månan (Youtube)
Fredag hela månan & Glider Live (MTV Beat)

Scrolla lite ner så hittar du dom.

2007-12-18 19:40
Bra tikkan tänkte precis
Producent

2007-12-18 20:48
det är väl endå "hoppas att organism 12 signar med pope" bara för att dom vill signa behöver det ju inte betyda att han vill signa..
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2007-12-18 23:12
Låter riktigt najs ju =)
harebratja.

2007-12-18 23:47
Härligt med en riktig turne från Afasi & filthy!