I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka är viktigast för svensk-hiphopkultur?

Svensk Hiphop - Allmänt

Rappare

2007-12-18 07:48

Vilka är viktigast för svensk-hiphopkultur?

Vilka är det egentligen som håller hiphopkulturen vid liv?

Ken Ring - Som får ut mycket hiphop i media och som faktiskt har nåt ut med sin musik trotts motgångar. Han har vart med länge nu och utvecklat svensk-hiphop och som har ett namn utanför Sverige också.

Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!

2007-12-18 08:54
PETTER!

Skämt åsido. Det är väl.. Ken RIng har ju fått ut mycket i media, som du säger.. Organism 12, Ismen, Ison & Fille..
Hokkar gärna på Collab!

2007-12-18 08:57
Organism 12 lätt. Han kanske inte får ut sina saker på samma sätt som alla kommersiella rappare, men han har kämpat hur länge som helst och är fortfarande en av de allra bästa.
I tego arcana dei!

2007-12-18 09:22
Alla som köper skivor, går på spelningar, håller i hophopklubbar, och allt annat som krävs för att scenen ska kunna existera
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2007-12-18 14:32
i stort sett alla har sin plats enligt mig och borde få synas mer t.om...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-12-18 14:40
ADL mah fakkas
http://teachmesoul.blogspot.com

2007-12-18 15:21
Org 12, Looptroop (promoe), fjärde världen, timbuk och chords mfl.

hade lätt kunnat säga fler på rak arm för några år sedan. Petter & Co e ju mest pinsamma nu. var dock viktig. Samma med dogge, men han sjunker lägre och lägre han med.
Illmaticly ill

2007-12-18 15:34
dogge är ju han som spridit mest budskap till alla människor tycker jag.. timbuk och promoe o dem lirarna har ju spridit samhällets budskap..

org12 sprider budskap somm få förstår.. men när man väl förstår e de mega fett!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-12-18 16:22
dogge syns ju mest av alla

2007-12-18 16:32
Tycker det enda som syns med dogge är ett skämt, sveriges hovnarr från betongen
Kärt barn har många namn, men den hatade har fler.

2007-12-18 16:36
Petter jobbar hårt som fan, turnerar ständigt och har släppt sex plattor på stora bolag, vilket är mer än vad någon annan svensk hiphopartist har gjort... annars drar väl alla som sysslar med hiphop på ett eller annat vis sitt strå till stacken... även alla dem som skriver om skiten, samt de som supportar och köper plattor...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-12-19 17:14
Tycker absolut petter varit viktig, men bara hans 2 - 3 första album tycker jag personligen. Mitt Sjätte Sinne är ett av mina fav. svenska album. Men efter det hann resten av hiphopsverige "ifatt" honom tycker jag. Tycker inte han är så bra alls längre, varken text eller produktion. Speciellt inte på senare tid, tycker han skämmer ut sig.

Håller med Kanel_ X18 om dogge med. Han har redan blivit ett skämt som man skämtar om. galet.
Illmaticly ill
Manager

2007-12-19 17:25
men dogge säger ju också att han inte håller på med hiphop längre.. han är trött på allt som har med hiphop att göra.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-12-19 19:43
Timbuk
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Rappare

2007-12-19 20:02
Dogge - Har vart  med  sen  tidigt 90talet  med sin rap.  Kanske var viktig just då men idag  är  han  ett  skämt. Helt oviktig

Timbuktu - Tar svensk hiphop till utlanden och gör det bra, otroligt viktig för svensk hiphop framtiden.

Petter - Har och tar ut hiphop till media och det är viktigt! Petter skapar rubriker!

Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!

2007-12-19 20:02
aKaz P21

Är väl en smaksak... själv tycker jag att hans senaste är hans absolut bästa...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-12-19 20:35
Blä.. Underground productions/dokument förlag...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-20 08:54
Unrealistic: Absolut en smaksak. Men jag gillar hiphop, inte gangsterpop eller någon snaggad svensk som helt plötsligt skämmer ut sig med mange smidt och tror han e gangster. tycker det är otroligt pinsamt. Hans musik låter inte som hiphop längre på samma sätt, hans texter är sjukt tråkiga med.
Illmaticly ill

2007-12-20 10:11
Vem sa ADL??

Det va det konstigaste jag har hört
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2007-12-20 11:26

Att ingen nämnt SB! Dom reprensenterar ju hip hop i alla dess former vad ja förstått..

www.soundcloud.com/hybrismusik

2007-12-20 15:02
Hur fan orkar folk klanka ner på Petter?
Inse att han är kungen, som någon nämnde har han släppt 6 album, samtidigt som han ständigt har spelningar.

Måste man sitta hemma vid en dator och skrytrappa halvtaskigt om vilken cool weed-gangster man är samtidigt som man dricker folköl för att vara "Sveriges bästa rappare" enligt Whoa?

Petter
Övriga i NB
Ken Ring
Looptroop
Fjärde Världen

- Det är tungt och viktiga artister/grupper enligt mig.
MKF

Lojalitet Till Graven -crew

2007-12-20 15:07
Patan/rock & wrap/speedway!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-20 17:15
timbuk, petter, ken, RMH clicket. tycker zacke har nat riktigt bra oxa, men han syns ju inte like mycke kommersiellt
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2007-12-20 17:17
Petter var ju ändå en av dom som fick in hiphopen i sverige på riktigt, och fick folk att lyssna på det :S Han VAR bra som många redan konstaterat, men fortfarande en av dom viktigaste enligt mej.
Sen Organism 12 är ju fet som fan, men är inte lika "viktig" för hiphopen i sverige.. eller inte på samma sätt.
Dogge tycker jag passar bättre som cykelförsäljare hos siba än rappare.
Bildar ord av bilder

2007-12-20 17:48
postal: haha classic!!
ä
ä

2007-12-20 18:16
MKF P19

inte svårt o släppa 6 platter när det tar några minuter att skriva sånna enkla texter :D

MBMA!
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Manager

2007-12-20 18:18
mbma är det sämsta som hänt hiphopen.
/ Deedz.

2007-12-20 19:03
Hahaha

2007-12-20 19:45
"timbuk, petter, ken, RMH clicket. tycker zacke har nat riktigt bra oxa, men han syns ju inte like mycke kommersiellt"

hur fan fick du in zacke i det där ? luktar lite självpropps här
"Klotrar ni bara med sprayfärj och kloterfärj eller har ni roler och pensel mä? Jag har alla med mig jämnt när jag är ute och rappar grafittti"

2007-12-20 20:10
Timbuktu.
Snook.
Fjärde världen.
Fattaru.

>>>>Ismen <<<<
de två kan nog representera ett bra ansikte för svensk hiphop.
>>>>Mofeta och Jerre <<<<    
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-12-22 02:26
Konstigt att ingen nämnt Eye 'n I efter denna hip hoppens höst.

2007-12-22 13:28
MKF P19

"skrytrappa halvtaskigt om vilken cool weed-gangster man är samtidigt som man dricker folköl för att vara "Sveriges bästa rappare" enligt Whoa?" måste det vara antingen det eller petter? har nog aldrig hört nån svenskrappar rappa om att han är en weed-gangster :/

hur mycket hiphop har du lyssnat på egentligen? tror itne du riktigt vet vad du snackar om.

Jag blir bara deprimerad över att det finns så sjukt många bra hiphopartister som inte får den uppmärksamhet dom förkänar. Båda nationellt och internationellt. Men istället får tex petter släppa, som sagt, 6 album trots att han är så inte är nån speceillt bra rappare och representerar hiphop sjukt dåligt.

Illmaticly ill

2007-12-22 16:24
T2dafuckin P61
varför är ADL konstigt?
även om han aldrig släpper sin skiva så har han ändå varit viktig

Ayo har också varit viktig
Manager

2007-12-22 16:38
akaz: vadå "petter FÅR släppa"..
tror du inte petter har jobbat sig dit han är idag? nämn en hiphopplatta i sverige som har sålt bättre
än bananrepubliken.. såklart man inte dumpar ett vinnande koncept.. skivbolagen tjänar ingenting på att droppa petter och dra in någon random rappare som endast släpper låtar genom myspace.

man FÅR inte uppmärksamhet, man TAR uppmärksamhet.. kolla på bucc och rmh för ett exempel..
/ Deedz.

2007-12-22 21:58
Yun_DI
håller inte med dig övh. det är just det jag menar, man droppar inte ett vinnande koncept trots att det representerar hiphop som skit BARA för att det drar in pengar. just det som är problemet ju... kolla usa. vi e på väg dit.
Illmaticly ill
Manager

2007-12-22 22:14
akaz: ett seriöst skivbolag måste gå i vinstsyfte för att ens kunna överleva.. om man nu vill tjäna pengar på sin sak det vill säga, och det vill nog dom flesta kunna göra.

sen att petter får hiphop att representeras som skit tycker jag inte..
han är där han är för att han är duktig på att skapa hits och är dessutom jävligt produktiv.. varför har så många av dom andra rapparna i hans ålder inte släppt 6 plattor?

säg inte att det är för att det är så synd om dom och dom inte har nåt skivbolag att släppa genom.. ken hade inte heller det, men han släppte mixtape efter mixtape under den tiden..

säg några du tycker borde vara i petters "spot" så ska jag försöka berätta varför jag tror att dom inte har lyckats..
/ Deedz.

2007-12-22 22:31
bucc har betytt mycket i de jag sett, de jag sett e kanske inte de ni sett, men fan vilken driftig jävel!;)
//Vito
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records

2007-12-23 00:02
tror fler hade kunnat släppa 6 album om det är så enkla texter, har ett stort bolag som backar upp och ordnar studio samt slänger ut cash.
säger inte att dom måste droppa honom, men det finns andra också.
Bra hiphop får helt enkelt inget utrymme.

Tycker ingen borde vara i petter spot. tycker hans hiphop börjar bli en skam. han har gått från legend till skämt i mina ögon. men tyck du som du vill. du kan dock omöjligt komma och påstå att det petter gjort är något helt enastående.

tycker det märks att petter har fel förebilder inom hiphop. känns som att det snurrar en del 50 cent och g unit i hans stereo. lite tråkigt.

tycker inte någon borde va i petters "spot". Men sett på uppmärksamhet osv tycker jag Ken förkänar det mycket mer än petter. framför allt nu.
Illmaticly ill

2007-12-23 21:33
bucc har betytt mycket i de jag sett, de jag sett e kanske inte de ni sett, men fan vilken driftig jävel!;)

HAHAHA RMH AINT HIPHOP!

2007-12-24 01:07
Ismen gör sin grej !
harebratja.

2007-12-24 01:09
Att sälja sig o göra någon markooliocover med en halvtaskig video gör inte hiphop Sverige bättre.
Jag tycker att det man främst ska titta på är musikaliskt och lyriskt sett, om det är bra eller dåligt, ni pratar ju bara fame o pengar.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-12-24 14:13
aKaz ;
det petter har gjort är faktist rätt så enastående. att vara den enda i svensk hiphop som har släppt 6 plattor är faktist enastående. och du kan knappast säga att hans texter är skräp? bara för att han inte flerstavsrimmar varenda låt betyder det inte att han inte gör bra texter? han har ett grymt innehåll i stort sett varenda text och i mitt tycke bevisar han att han är en av de bästa inom svensk hiphop. han har tagit sig dit på egen hand och förtjänar att vara där.

Ken Ring däremot, aldrig någon som jag har kunnat digga. Men jag ska inte säga för mycket för jag har inte hört så mycket med honom. Men vad jag har hört så tycker jag INTE att han förtjänar att 'få petters uppmärksamhet'

Viktigaste inom svensk hiphop?
Timbuktu
Looptroop
Petter
Eye 'n I
Doggelito (Skäms som satan för att jag tog med honom, men han var faktist en av de första i Sverige, även om han idag är ett skämt.)

1
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
Manager

2007-12-24 14:19
dogge är inte ett skämt. han tjänar fett me pengar
/ Deedz.

2007-12-24 14:27
Large Money Entertainment är bäst för svensk hiphopkultur för vi sätter sverige på amerikanska hiphopkartan och det är fakta rakt av.
Självprops hela vägen för något jag vet är sant. Vi kanske inte gör så mycket viktigt i sverige tyvärr men i staterna så gör vi mest för svensk hiphopkultur!

God jul på er!

2007-12-24 14:32
Det enda riktiga att säga egentligen är väl att alla som är inblandade är viktiga?
De som engagerar sig i kulturen that is.
De som skapar musiken, de som köper den - spelningar, skivor, merch osv.
De eldsjälar som fortfarande kämpar för att hålla lågan vid liv.

God Jul på er alle sammen och grått nytt hår!
Ad astra per aspera
Producent

2007-12-24 15:38
publiken.

idiots.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2007-12-24 15:56
Aggrobaggro har faktist rätt .
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2007-12-24 16:22

Ayo,Adl,Swingfly,Cool james,Black teacher och Dogge rockar fett på svenska.

2007-12-24 18:09

ÄG!

2007-12-24 19:46

2007-12-24 21:55
kenta kofot lätt
yoyo