I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spekulering av svensk hiphop idag..

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2007-11-26 11:23

Spekulering av svensk hiphop idag..

Yees sitter på jobbet, trött som man bara kan vara på en måndag så sitter jag och spekulerar lite kring svensk hiphop idag.

Man hör allt offtare att svensk hiphop är död, den är keff men jag vet inte det känns nästan som att 2007 har vart ett guldår för svenskhiphop?

Houman släppte i början av året "Reptilernas Planet" sen jag skaffade skivan har jag pumpat låtar som "Förlorade drömmar" och "Ett blod. feat Blues" dagligen. Houman tycker jag är en av dom bästa svenskdroppande rapparna som finns, inte teknikmässigt utan för att d där är en snubbe som vill säga något och med feta beats av EKP och DJ Large så droppar han det perfekt. lika dant Blues mäktiga vers på "Ett Blod"..

Ken Ring släpper ny skiva; "Äntligen hemma" som fått högt betyg bland kritikerna. "2000talet" vart sönderspelad långt innan sommarn i mina högtalare, samma sak med "Cutta dom" men dom passar bra på skivan som fan.. man kanske kan tycka att det är lite tråkigt att d inte var några gäster men om man kollar på låtarna? hur ska en gäst kunna droppa något när Ken går in så personligt i sina texter och topics på låtarna? omöjligt, Ken Ring bevisar att även han är en av dom fetaste rapparna i Sverige! Förra veckan så dök det även upp tre remixer på "Ta det lugnt", en norsk, en svensk och en amerikansk. Den svenska sög kuk enligt mig kul att Markoolio var med, Big Danne tycker jag inte alls passar mer i ligan, Thomas Russiak tycker jag att d var tungt att han var med även fast han kan bättre, Mange Shmidt.. skiter i att kommentera han, Timbuktu la ett klassiskt Timbuktu flow men ingenting utöver det vanliga och samma kommentar på Petter.. Den ända som la det tungt var Ken själv men remixen i helhet var ingenting att hänga i granen. Däremot den Amerikanska; ooohf! jag älskar den ifall ni inte har den så leta upp den på en gång! den är galen

Fjärde Världen släpper efter flera år skivan "Världens ände". helt ärligt så har jag inte hört en ända låt från skivan även fast jag älskar Fjärde Världens musik och tycker att dom är Sveriges elit när det gäller både rapteknik och texter. Tom gjorde soloskivan "Discokommitén" under namnet Max Peezay och jag har hört många delade åsikter om hans grime projekt på svenska men jag diggade det stenhårt som han droppade någon gång 2006.

Adam Tensta går det bra för också jag har inte diggat han mycket alls, visst jag har tyckt han var tung och tyckt att han vetat vad han gör men jag har aldrig diggat hans musik sådär galet mycket, vet inte varför men jag blir kär i musikvideon "My Cool" den där är galen har ni inte sett den så kika på youtube det där är bra jävla skit!

Finns fler namn att nämna men jag skiter i att nämna dom eftersom jag tycker dom är töntar, tycker att många svenskanamn syns mycket mer än vad dom borde göra.. vet inte vad meningen med inlägget var utan jag spekulera lite bara peace

Sooofta ner aight?