Super-nerd. Så man kan inte diskutera vem som är bäst av de svenska för att det finns bättre?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
fast om vi börjar snacka... så är ju veronica maggio bäst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Remedeeh utan tvekan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mathew precis
mattheew . precis. man får inte helt enkelt. d e mot reglerna
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
hahahaha
Eh att jag ens orkar....Super Nerd du har tydligen ingen koll på Mapei. Och jag kan min tjejrap och rap i Sverige och världen. Vet ni ens om vad hon gör och vilka? Typ som att hon öppnade för RZA på Hiro Ballroom NYC i vintras - och det är inte ens nåt av de riktigt tunga grejerna? Vi har aldrig haft någon från Sverige av samma kapacitet varken kille eller tjej då pratar jag mindset/skills/rap/sång/freestyle/artisteri/swagger, möjligen ADL om han hade satsat rakt på musiken. Ni som vet vet ni andra får se sen.
www.2faced1.com
Sveriges bästa tjejer e fan SNOOK! hehe! vadå det e ju inte världens mest maskulina hahaha.
decida ja, varför orkar du? :) feven gjorde väl också något med rza? eller var det petter? i vilket fall, jag tycker båda dessa är värdelösa.. men är det en nyhet att kassa artistar colabar med gamla föredettingar? rza för mig idag är bara ett eko av det han en gång var, så ditt rza argument säger mig ingenting. jag har hört något från mapei, och var inte imponerad. självklart kan vissa tjejer i sverige vara bättre än andra, men INGEN klassar jag som en bra rappare. jag säger inte detta för att provocera eller sticka ut, jag är bara helt ärlig och kräver mkt mer från en så ädel titel som "mc". och alltid samma visa "ni får se snart"... ALLTID samma tjat och INGEN som lämnar nån som helst impact. swedish hiphop doesnt have what it takes.. yet. period.
Sveriges bästa tjej: Det här videoklippet är inte tillgängligt i ditt land. =/
det finns en chat! missa inte den...
Ingen?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Super-Nerd P22 - Att svensk hiphop inte har vad som krävs är kanske lite att ta i. Jag menar om vi tar Promoe som exempel så tycker jag att han är grymt mycket bättre än MÅNGA Amerikanska rappare. Men men, när du sa Swedish hiphop så kanske du syftade på den svenska hiphop-scenen för tjejer.
heli peshi låter ju som hon svalt helium för mycket ;)
music nja, jag tycker att din jämförelse är konstig. vad har antalet dåliga i USA att göra med att sverige inte har vad som krävs? USA är SKITSTORT och är ju kulturens vaggga, så givetvis KRYLLAR det av värdelösa rappare, precis som sverige hade sett ut om populationen låg på några hundra miljoner mer. men det förändrar inte det faktum att promoe är en medioåker rappare som inte ens når till skuggan av de bästa i USA. och om promoe är den bästa i sverige, så stärker det min tes om att sverige inte har vad som krävs.
super-nerd p22 sveriges bästa tjej, inte världens... hallå,, vakna!
jag är vaken. men om du hade varit vaken tidigare skrev jag innan VARFÖR jag tycker det är onödigt att diskutera värdelös musik. men allt är bara min åsikt, so dont sweat.
jo sorry, det va jag som va ovaken faktiskt... jag svararde på sidan ett! hoppas du kan förlåta mej ;) nej jag lyssnar sj inte på svensk kvinnlig rap, men för att jag inte hittat någon värd att lyssna på än, men det finns säkert flera bra där ute som gömmer sej
Super-Nerd P22 - Nämn dom 10 bästa amerikanske rapparna, enligt dig asså. Skulle vara intressant att läsa :)
Cleo och Heli är feta
Hej, Träffat Jacob?
Instämmer,Hoppas på bättre
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
Jag är sjukt less på att rappare/musiker av honkön alltid klumpas ihop på ett eller annat sätt. Det spelar ingen roll om man är tjej eller dude, det är endast talangen som räknas. Nu syftar jag inte bara på den här tråden, utan i allmänhet också. Som tjej-rock, varför heter det inte bara rock? Varför måste man ständigt sära på musik och och tjejmusik? Vad tror du? Lite ot, men det vore kul med svar iaf...
music jag har ingen lista eller rangdordning på bra rappare i usa. jag vet bara BRA och DÅLIGT, och några som jag bara listar ner för att du ska förstår; j dilla, mos def, guilty, taa'rach, common.. vem som helst av dessa ödelägger vilken svensk rappares karriär som helst, med en enda mening.
Ni andra får se sen.
www.2faced1.com
Super-Nerd P22 det du säger är ungefär som att säga till ett fotbollsfan att han inte får kolla på allsvenskan för att det finns fotbolls-vm...kamma dig för fan
demento jag sa aldrig att folk INTE får diskutera. eller var det så? jag gav min ståndpunkt och konstaterade hur LÖNLÖST det känns för mig, att diskutera PURE skit. precis som jag finner allsvenskan som REN SKIT och därför aldrig diskuterar den. så ja, jag ser inte riktigt vart din kommentar blev så vital. "kamma dig fär fan" - kunde du inte komma med nåt bättre? hahaa
Super-Nerd - Jodå, jag håller med dig om det. Men att säga att Promoe inte är bra eller platsar i den amerikanske ligan är korkat. Finns det något att klaga på när det kommer det Promoe? Jag kan iaf inte komma på något!
Music Det är din åsikt, hur korkad du än finner den. Jag håller verkligen inte med om att Promoe platsar bland de bästa i Usa eller i världen. Det är nåt som man måste känna av själv, och promoe har inte det lilla extra som så många duktiga rappare har. Hans röst är fjantig och inger NOLL funk. Hans flow har INGEN funk. Han saknar FUNK helt enkelt. Och då blir han inte trovärdig för fem öre. Och visst, han kan skriva texter, men då kan han lika gärna sätta sig ner och bli kulturskribent.
"min åsikt" ska d vara.
heli e la Ok, annars vet jag inte,,,
super-nerd promoe e sjukt bra rappare å text skrivare,,, så du e bara på hal is nu... klart det finns bättre i usa, men promoe håller hög klass, men vad gör du på ett svenskt hip-hop forum om du inte stödjer svensk hip-hop?
"hal is".. hahaha.. jag älskar det uttrycket! men det ändrar inte på det faktum att han inte ens slickar någon av mina tidigare ovannämnda exempels hälsenor. sen kanske du kan kalla det för hög klass, men då kanske jag får se sanningen i vitögat och beklaga att hiphop idag har gått ner sig så FATALT, att promoe tillhör toppskiktet... då lyssnar jag hellre på vangelis eller otis redding halva livet. jag kan väl surfa omkring på ett svenskt hiphop forum och vara en motståndare till rörelsen? det är ju kul att skriva saker som jag anser.. och att folk blir provocerade är inte mitt problem.
provocerade ha ha det va kul, inte det minsta provocerad.. tycker bara du gör bort dej,,, om du nu lyssnar på otis redding så e det din ensak,, men promoe e fortfarande en bra rappare, å håller högklass, han skulle slå många i det stora landet,,,, USA,,, varför tror du han e såpass stor å har riktigt respekt? för att han e kass å svensk hip-hop har gått ner sej...? nej tänk efter nu..
HELI! MAFAKKAS
Blunted in stockholm
herr manisk.. bli inte mer manisk än vad du redan är. om svensk hiphop har gått ner.. kan det betyda att amerikansk hiphop också gått ner. alltså, spelar det ingen roll HUR många han slår i det stora landet usa. det visar väl bara 1) att usa också har gått ner sig, och det håller nog de flesta med om. 2) du känner väl inte till mer än 100 amerikanska rappare, och det finns nog ett antal hundratusen.. och då, är inte din åsikt om promoe i jämförelse med amerikanska rappare, ett dugg väsentligt för mig. sluta göra bort dig nu
100 amerikanska rappare jo 1992 kanske ;) du gör bort dej,, och det vet alla,,, du har antagligen inget bättre för dej att skriva skit om svensk rap,, men forsätt du å spela besserwiser om hip-hop en sak e klar du va 1 år när jag började lyssna på hip-hop... sen om du tycker rap från usa e så bra,, va tycker du då om fransk hip-hop e det så att du tycker bara rap från usa e bra? för då har du fastnat i en usa-psykos killen eller tjejen, eller nu vem du e
jag ger mej,, jag vill inte diskutera med en kille eller tjej,, som inte vet vad han pratar om,, super-nerd en nog 12 år,, spelar dator,, å tycker det e kul å skriva skit, bara för att han inte har ett liv,,, eller så har han ett liv, bara att han inte vet om det själv... svensk rap e svensk rap amerikanske rap e amerikanske rap det går inte å jämföra,,, för det e olika språk... så om super-nerd tycker amerikanskan låter hel häftigt så e det han sak... jag har bott i usa,, tycker själv amerikansk hip-hop e bra, men svensk e inte sämre för det.. allt handlar om smak,, å super-nerd har ingen smak,, han e bara här för att verka kunnig,, å det e han inte för 5 öre!!!
hahahahahahahaahaha tack!!!!!
Super-Nerd P22 jadu om jag säger så här då...folk som älskar fotboll tittar både på allsvenskan och på vm och inser att det finns grymma talanger och bra spel även i allsvenskan...glor man bara på vm och skiter i allsvenskan är man förmodligen inte särskilt insatt i fotboll och saknar någon djupare förståelse för spelet. applicera sedan resonemanget på hiphop. jag tycker inte heller att sveriges scen är särskilt spännande men att hävda att det inte finns några bra rappare i hela sverige är bara ignorant.
demento jag försöker att applicera ditt kloka resonemang, men blir inte klokare för det. jag är väldigt fotbollsintresserad. svensk fotboll är en rörelse som har lett till vm brons och ett föreningsliv med urtraditioner, och visst fan finns det talangfulla spelare, titta bara på antalet fotbollsutövande, i landet, självklart måste det dyka upp talanger. men detta är inte fallet inom svensk hiphop. scenen är ung, få utövar kulturen och INGEN är bra i mina ögon, speciellt inte på den kvinnliga sidan, som vi diskuterar här. det handlar inte om ignorans, det handlar bara om att vara selektiv med musik i stort, och kunna jämföra och sätta i sammanhang. jag jämför och jämför, sätter i sammanhang och försöker nästan tvinga in ett "svensja rappare är bra" i min hjärna. men det är omöjligt, när det låter som det låter. och när det finns så mkt bättre på andra platser i världen.
du måste väl ändå inse att problemet ligger i din otroligt snäva syn på vad som utgör en bra rappare snarare än kvalitén på svensk hiphop om du inte tycker att en enda rappare i hela landet är bra. men å andra sidan, vem bryr sig...tyck vad du vill.
Super-Nerd P22 svensk e hip-hop e bra punkt. all svensk hip-hop, nej! all ameriskansk hip-hop, nej! slut diskuterat... super nerd tror han e speciell å beläst,,, han vill va annorlunda, men nej!
demento jag ser det inte som ett problem alls, utan som en börda mindre. finns tiillräckligt bra musik som jag kan njuta av, behöver inte lyssna på mediokert skräp. men äntligen; tack för att du låter mig ha min åsikt. nu kan jag pusta ut! therappwhat? men "nej", vad? haha
super-nerd p4 sant ha ha alla skrattar åt dej, men du tror själv att det e du som skrattar åt oss! det e bara du som gör bort dej, men det e kul att du orkar svara å lägga ner tid av ditt liv på att verka speciell,, hade en barndoms vän som va exakt som du,, skulle alltid verka speciell å säga saker som ingen annan hade sagt.. svensk hip-hop lever,,, amerikansk hip-hop går inte värst bra idag, å det vet du oxå!
Är inte Foxy Browns mormor från sverige:
the rapp ?????
jag fattade inte om det var just nu eller någonsin, jag älskar leila- k hon är en hjälte
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)