Fronda Fridlysta Frekvenser, vad tycker du?
Så, ni som har hört Frondas nya album "Fridlysta frekvenser", vad tycker ni? Har han tappat det helt eller är det här bättre än han nånsin varit förut? Enligt mig är det alldeles för mycket pop! Dock några rader som är skön, t.ex första versen på "Jag lever" (som för övrigt har världens sämsta reff)ser ungdomar som hatar livet, präster som blir pedofiler poliser som hela tiden böjer lagar överdrivet idrottsmän som knarkar bort den karriär som gått från toppen dopingen tar grepp om sporten pappan ger sig på sin dotter oskyldiga spelar offer allt för pengar, känner doften arbetslösa går mot brotten folk blir skjutna för hiphopen kändisar som säljer själen för en löpsida som kräver att du hänger ut nån jävel allt e vårt fel, vi e världen Tyck till!
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Skivan va väl okej. Men som sagt så va reffen i "Jag lever" dålig. Jag tycker att "Visionens man" va bästa låten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2007-11-11 20:33
sämsta skiva han släppt, orkar inte ens lyssna på alla låtar
om du inte orkar lyssna på alla låter hur kan du då skriva att det är den sämsta plattan han släppt.Plattan är bättre än livet genom en... och ettiktten.... Bästa spår är Stå för din sak,visionens man,vissla för mig,en stor stark och glider
riktigtdåligt , för mkt pop som sagt
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Lyssna igenom hela skivan ordentligt innan ni kommenterar hiphopfjortisar är inte dom som lyssnar på Fronda, utan dom som sitter och hatar.
www.goldrush.se
ja tycker den duger men de e ju inte hans bästa släpp om man säger så...
Graffiti Rules
har bara lyssnat igenom den snabbt men det känns som han fortsatt utvecklas i samma riktning som tidigare (med andra ord: mer åt det popiga hållet). Skivan innehåller dock en del spår som håller måttet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Jag lever" är ju bra förutom reffrängen som låter så popigt men texten till den är ju grym. Men albumet va sådär. "Stå för din sak" och "Visionens man"
Goldrush håller helt med, folk som säger att Fronda är fjortispop lyssnar inte på texterna och hans budskap. Jag sa att Jag lever hade bra text och så men värdelös text. Jag gillar albumet mer och mer men tycker "Etiketten är musik" var mycket, mycket bättre.
Haha, värdelös reff menar jag naturligtvis!
Jag tycker skivan är riktigt bra! Blev positivt överraskad, och enligt mig är den mycket bättre än Etiketten är musik och frågan är om den inte slår Livet genom en pansarvagnspipa också.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Ett bra spår, Stå För Din Sak
www.myspace.com/suspectrap
Ja tycker den skivan är skitbra :) Lyssnar på den nästan varje dag ^^
Står fronda verkligen för sin grej om han klagar på "kändisar som säljer själen". haha
värdelöst som vanligt.. faller mig inte alls i smaken.. HipPop wohoooooo.........
Subdominant_ Tydligen så gör han ej det =)
tycker den e hyffsad, trots att det är hans näst-sämsta släpp enligt mej. Jag Lever, Visionens Man, Stå För Din Sak, Jag Vill(tror jag den heter, spår nummer 3) dom tyckter jag va rätt bra, o Rullar Fram haha ;) va 3 låtar jag inte kunde lyssna på , resten dög, o dom som jag nämnde ovanför va dom bästa.. helt ok skiva men han va ju mycket Mycket MYCKET bättre inann :S men Livet Genom En Pansarvagnspipa är den sämsta plattan enligt mej, sen komemr denna... oj
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Texten som citerades i första inlägget var mycket bra, men antar att den stilen är ett undantag på plattan.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Klart han står för sin sak! Så mkt snubbar som inte vet va dom snackar om! Jag har följt fronda från första skivsläppet, Till det senaste! Visst han har kört mkt stilar, och det är bevis på att man står för sin sak! Han kör det han anser är bra, och ändra stil om det inte duger! han skiter fullständigt i om inte stora rappare slickar hans röv! och det kallar ja att man står för sin sak!
crew P21, vissa låtar har klockrena texter medans t.ex låten "Ingenting" inte handlar om ett skit och är helt onödig. Frondas bästa vers tycker jag dock är från låten "Stänger ridån"
Sverige, landet där rånare straffas hårdare än mördare och våldtäktsmän, lagen är bedårande Polisen är ett skämt, kan dom skära ner på våldet? Nej dom kan öka säkerheten vid blåskontroller En applåååd, för landets egna blåå, nonchalanta människor som lever i-igååår Vet du vad vi gör, vi skyller allt på tv-spel, trots att tv-spel gör ett bättre jobb än ni. Vet ni det? De håller barnen inne, och därför minskar risken, för att dom ska sättas i en bil med smygrasister Vet att inget är svart och vitt men som ni beter er, hur fan kan ni bära upp den uniformen med heder. Och fokusera på det lilla, men glömmer det stora, varför spelar alla jävla aspiranter coola. Dom glömmer bort att dom är människor precis som vi, studerar några år och tror dom är större än "Lee".
isen: det är inte från hans nya platta, det är från hans förra, Ettiketten Är Musik
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Trixan jo vet, sa ju inte att det var ifrån det nya. :P
Graffare
2007-11-13 19:22
självklart lyssnade jag på alla spåren, men knappt en minut tills jag bytte på de flesta låtarna.
Som sagt så var det fler låtar som var bra än låtar som var kassa,och vissa låtar behöver man ju lyssna på mer än en gång inann man kanske tycker den är bra...Stå för din sak,Visionens man och vissla för mig bra texter helt enkelt tra bra låtar och så har vi glider en grym skön låt en låt man blir glad utav!!sen Vad händer,En stor stark,jag lever också bra låtar. vad tycker ni om bonus låtarna? Heja Idol,okej och tusen tack... Själv tycker jag idol låten är grym citat från låten "slå på tv fan stäng av" för mkt skit på tv håller helt med!
skräp
Är whoa svensk hiphop så lägger jag ner Några datanördsfittor som ändå lägger de fel
"Vad händer" var bara skräp imo, Marcus68 jag var faktiskt olaglig och laddade hem låtarna och där fanns inte bonuslåtarna.. :/
Den skivan är så-jävla-bra! Spelas varje dag här hemma. Det enda jag har att klaga på är att sonen på 3 år sjunger "en stor stark, tack" på dagis.. fröknarna måste ju undra.. :)
bra platta. gillar dock inte att favete recyclar lite gammal shit på den. iofs kan d va labelns idê.. fucc do i know.
de andra skivorna var ju bättre, livet genom en pansarvagns pipa osv, visst de nya låtarna går ju att lysna på. Men det var ju bättre innan han fick skivkontrakt.
/ Tompa
Rätt schysst platta, hans karrriär är iaf inte byggt på någon annan till skillnad från vissa, sen får det tas som det tas av allmänheten.
nice ska checka.. :)..hoppas d e den gammla Fronda.. :P
"Ja lever", reffen låter som han har hyrt in nån jävla gospelkör eller nåt :S
yes! tycker det låter som Rix FM-skräp, reffrängen förstör hela låten.
Fronda är ju inte hiphop längre. "Lyssna på texterna"? Vem fan orkar det, med den där stilen?! Nej, usch.
I tego arcana dei!
Lägger till lite snyggt: En sell-out, kort sagt.
I tego arcana dei!
diZZySWE, bara för att det inte låter som all annan hiphop i Sverige så kan det fortfarande vara hiphop.
isen X1 Well, vakna upp! Det låter inte som all annan hiphop i Sverige, sure, men det låter ju inte som någon annan hiphop heller. Hade det varit något positivt så hade väl Fronda varit revolutionerande eller fått en egen genre eller något, men nu finns ju redan en genre för Fronda: Pop.
I tego arcana dei!