I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aggro - nytt fanzine ute "Bokstaven E"

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2007-09-26 22:00

Aggro - nytt fanzine ute "Bokstaven E"

Precis som alltid, så vill jag påpeka att jag under min 8-åriga karriär gjort serier om bl a hiphop och rappare, så den här tråden bör inte flyttas till nåt annat forum.

Efter succéerna med seriefanzinen "Fûr Elisabeth" (Som fick 4 av 5 i Rocky nr 1/07) och "Längst fram i taxin", så är Johannes Torstensson (jag, alltså) tillbaks med ännu ett seriefanzine - "Bokstaven E", den tredje och avslutande delen i Aggros "flickväns-trilogi". Serien kommer att kunna köpas på bokmässan och i diverse seriebutiker i Göteborg som exempelvis Dolores (Järntorget) och Seriehörnan (Prinsgatan).
Serien handlar om när jag umgås med fem tjejer, vars namn jag inte vill säga högt (Mest för att ni helst ska läsa serien, men också för att två av dom är medlemmar på whoa).
BTW, här har vi recensionen av mitt förra fanzine, "Längst fram i taxin" som publicerades i senaste Rocky, som kom typ igår.

"Nu kommer uppföljaren till Johannes Torstenssons lysande seriefanzine "Fûr Elisabeth". Tidigare fick vi följa huvudpersonen Aggros osäkra och ångestfyllda förhållande med Elisabeth. Nu kommer vi in i berättelsen fem månader senare när det stormiga förhållandet tagit slut och Aggro tillbringar en del av sitt sommarlov med Elisabeth. Han börjar få tillbaka sina känslor för henne. Är känslorna ömsesidiga eller vill Elisabeth bara ha uppmärksamhet? "Längst fram i taxin" är tunnare än de tidigare fanzinen men lika välberättad och ärlig som tidigare, fast mer samlad och övergriplig. Det här är ett av de bästa fanzines jag läst.
Thomas Olsson"

Så där! Nu har jag hypat mig själv tillräckligt för minst fem år framåt. Ni som är intresserade kan skicka en tjugo-lapp (Och gärna en tia för frimärkena) till:
Johannes Torstensson
Södra stommen 117
438 32 Landvetter
(OBS! Tillfällig adress! Jag bor här under renoveringen i min lägenhet  under två veckor till!)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.