I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SR Metropol 93,8

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-08-29 00:51

SR Metropol 93,8

Mitt program... programmet där svensk hiphop får ta plats och sträcka på långa trötta ben.

Ett unikt hiphop-forum, med kärlek till svensk hiphop som går fre och lördagar 15 -17.

Programmet innehåller följande delar:
- "Stämma". En pool av flera hiphop- och musikkunniga turas om att diskutera olika hiphop/musikrelaterade ämnen. Högt och lågt, seriöst och larvigt. Med dagrordning och upprop ska vi se om alla kan enas i frågorna.
- Svenska DJs. Kör all musik i programmet, varav 20 minuter ostört.
- "Veckans fokus". Artister på G är i studion, bakom micken, i intervju. Gamla lejon varvas med uppkommande.
- "Missa Inte". Klubb och eventkoll/tips i hiphop-sthlm för hela kommande veckan med mig (du måste inte gå med mig).
- "Örat mot gatan". Spoken word, exklusivt för Metropol.
- "Update". Jag ringer upp och hör efter lite snabbt med våra hårt arbetande artister om vad de har på G just nu.
- "Veckans kyss" delas ut. Ny svensk låt inom genren väljs, spelas och addas till kanalens playlist.

En kärleksattack på svensk hiphop!

Här har du.... Denna Fredag 31/8, 15-17:

- Medlemmar i Stämman 31/8: Martin Brandt, Bucc/RMH + hemlig gäst.

- Fokus: Governor Andy (Förra fredagen fick Stor, del i duon Vendetta all fokus)

- DJ: DJ Kojak

- Update: Petter, Live!

- Veckans kysssss: hemligt!

- och sen såklart klubb- och eventkoll i Missa Inte OCH Örat mot gatan (spoken word)

Cheers!

Ametist - http://www.ametistazordegan.com