SR Metropol 93,8
Mitt program... programmet där svensk hiphop får ta plats och sträcka på långa trötta ben.
Ett unikt hiphop-forum, med kärlek till svensk hiphop som går fre och lördagar 15 -17. Programmet innehåller följande delar: - "Stämma". En pool av flera hiphop- och musikkunniga turas om att diskutera olika hiphop/musikrelaterade ämnen. Högt och lågt, seriöst och larvigt. Med dagrordning och upprop ska vi se om alla kan enas i frågorna. - Svenska DJs. Kör all musik i programmet, varav 20 minuter ostört. - "Veckans fokus". Artister på G är i studion, bakom micken, i intervju. Gamla lejon varvas med uppkommande. - "Missa Inte". Klubb och eventkoll/tips i hiphop-sthlm för hela kommande veckan med mig (du måste inte gå med mig). - "Örat mot gatan". Spoken word, exklusivt för Metropol. - "Update". Jag ringer upp och hör efter lite snabbt med våra hårt arbetande artister om vad de har på G just nu. - "Veckans kyss" delas ut. Ny svensk låt inom genren väljs, spelas och addas till kanalens playlist.
En kärleksattack på svensk hiphop!
Här har du.... Denna Fredag 31/8, 15-17:
- Medlemmar i Stämman 31/8: Martin Brandt, Bucc/RMH + hemlig gäst.
- Fokus: Governor Andy (Förra fredagen fick Stor, del i duon Vendetta all fokus) - DJ: DJ Kojak - Update: Petter, Live! - Veckans kysssss: hemligt! - och sen såklart klubb- och eventkoll i Missa Inte OCH Örat mot gatan (spoken word)
Cheers!
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
|