Vilket mixtape låg Placebola på?
är det nån som vet vilket mixtape Placebola låg på? tack i förhand.
Se mig som gud-Aiiit!
Den låg aldrig på nåt mixtape, den var ämnad för en 12a Leo skulle släppa. A-sidan skulle vara "Vanvård" och B-sidan skulle vara "Placebola". Men så kraschade datorn som låtarna låg på och det enda som finns är versionerna som är rippade från radio.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ok.
Se mig som gud-Aiiit!
vad spelade radion för media då?
....eller?
verkar ju lite konstigt om låten inte är tryckt på något och ändå spelats på radio?
....eller?
Nileskär fick en CD-R, antar jag. Ingen som minns MBMA-specialen på p3 soul där dom här två låtarna spelades och där Leo och Seron kickade en freestyle medan Nileskär stod o scratchade på nån Loot Pack instrumental i bakgrunden?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tackar!
Se mig som gud-Aiiit!
Det kan vara jag som är nostalgisk, men det vore något av en kulturgärning att samla den här tidens svårtillgängliga demos i någon form. Jag menar sånt som tidiga Highwon, Fattaru-demos, MBMA-låtskisser (jag har i hela mitt liv återigen velat höra Leo rimma på guttaperkamanick), osv. Gamla tapes som 7 Samurais, A-Bomb, Headtags CD (Bajslasso!), Live-tapesen från... Stockholm nånting, Natural Bond-white labels, Timebomb-grejjer, och varför inte det där Solna-gänget som var så jävla lovande men aldrig riktigt kom nånvart (Josh n Abel och de där)? Tänk en fet CD-box, eller en stor webbplats, eller en torrent-sajt eller vad som helst.
Eksem P24 Bara att börja samla =)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
ja den där livespelningen med mbma, looptroop o fattaru som fanns ute var ju fantastisk vill jag minnas :) jag hatar min hårddisk som dog och tog med sig allt bra jag nånsin hittat
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
eksem jag tror jag har den freestylen på ett inspelat band från p3 =) leon kör nåt i stil med "du ramlar, faller som en guttaperkamanick" och så är det lite engelska med på freestylen om jag minns rätt .. fan vad jag letat den i mp3 format på internet
"...fumlar in gummilikt, som en guttaperkafigur/Man ser t o m mallen från den som du karvades ur/ grundstycket med innehållsförteckning och allt/ salt och stärkelsesirap/ ett skärp virat runt din hals/..... snear dom alls/ Leo ler i mjugg och ber om en mugg öl/ när han ser ännu en juggjävel i en pöl med lerig lugg"... ungefär så gick den! Tog den ur skallen på mig själv. det är samma session där Seron lägger sin gamla "Allt jag säger är heavy som Hjalles kompis"-rad som Org 12 drev med på R.E tootaosen.
tror jag har det mesta förutom dom där livegrejerna.. så om nån har dem hooka
Freestylen, GULD! gött som in i helvete Passar på o fråga också, nån som vet vafan " hårt att vara barn " kom ifrån för skiva/tape ? på min mp3a står det " skivnamn: hårt att vara barn" vad menas ? är det nån som varit dum bara
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Mickmästarn: Till Redlinealbumet som aldrig hann släppas. Nej, jag menar inte Redline EPn som skulle komma efter "Svenska underjorden", utan Organism 12 och Serons Redline-album. Nu vart det aldrig av men låten läckte ut ändå. Andra MBMA-rariteter: -Organism 12 - Studsa med mig -Organism 12 och Pstqs - flödestema 6 A (Aka "200 kilo problem") -Organism 12, TR och Afasi - Sug kuk (cover på Loxs "Fuck you") -Serons "Dr Strangelove"-freestyle -Organism 12, Afasi och Westra Aroz andra låt från den där kvällen. -Pstq - Den glade spelemannen. Sveriges i särklass hårdaste disslåt, som aldrig släpptes. -Serons "Fonky shiznit/Monkey business"-freestyle Det här är första gången jag tackar Syphilis för nåt! Tack, Syphilis!
det var så lite så..
hur fan ska man få tag på dom andra rariteterna då? fan! du bara retas med mig
Mickmästarn: Klart jag retas med dig! "Studsa med mig" finns på mp3 nånstans, "Flödesschema 6 A" finns det 17 sekunder av, alla minns väl när den gick att ladda ner på Napster/audiogalaxy. Dom andra låtarna finns det kanske 4 personer i Sverige som har på kassett... jeeepp. Kom på att Seron och Glacius Embeeproddade "So much, so nice" är en ännu svårare låt att hitta.
låg inte dom där låtarna med seron och glaciuz uppe på nåt göteborgsproduktionsbolags hemsida ett tag? minns inte va dom hette men dom hade gjort nån singel med rico won eller nåt också.. minnet sviker
Hörde att embee/seron/glacius låten bara ett påhitt av gidappa!-redaktionen för att skapa en legend. Har aldrig hört talas om någon som har hört den låten... Mailade tom redaktionen och fick väldigt svävande svar om jag minns rätt.
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Hah, jag vet att jag har bidragit med en pinsamt brusig radiorip (bra radio till bra kasett i dålig bandare till sämre bandare till dålig dator, typ) av "Studsa med mig" som flöt runt på Napster och Limewire ett tag. Om intresse finns kan jag försöka gräva upp den igen, men jag misstänker att det finns bättre rips ute vid det här laget. Bigups till Syphilis för freestylen!
This is how we do in the XR2 myspace.com/birchstreetproject
Haha fan vilken nostalgi med freestylen(även om jag inte hört den innan) det tar en tillbaks till dagarna då svensk hiphop var kul.
Natal: Det var du alltså? Du lyste upp min "Barndom", hehe... Strömmingen: Dom släppte 2 mp3or från det sessionet, men inte Embeelåten.
aggro: hehe, ok...betyder det att vi nu ska vara övertygade om att låten faktiskt finns? ;-)
hahaha nej men varför skulle dom göra en sån där "april-april"-skam liksom? Han Möller skrev ju en av dom mest omtalade rescensionerna nånsin av den låten. Den lär finnas undanstoppad nånstans på Embees hårddisk eller nåt. Samma sak med Leos sista vers på Loose Cannonslåten med Canibus, som Dainja faktiskt la upp på sin myspace för ett bra tag sen.
Bra gjort, Kalle!
>Han Möller skrev ju en av dom mest omtalade rescensionerna >nånsin av den låten. Aggre: exakt! Det är ju hur coolt som helst att skriva en legendarisk recension av en låt som aldrig funnits och skapa värsta buzzet för att få seron, embee och glacius att samarbeta :-) Känner du någon, eller har du ens hört talas om någon som hört låten? Förutom gidappasnubben dårå...
aggro : jag var typ 10 år när napster var "inne" gammelman! för övrigt, jag vet inte hur ovanlig den här låten är eller så men Seron - stupid things är en jääääävligt bra låt också!
hehe stupid things tyckte jag va galet fet, gick på repeat..
Strömmingen: Jag snackade med en snubbe som bekfräftade att låten existerar. Men den kommer aldrig att släppas. Mickmästarn: shit, ibland glömmer jag hur ung man själv var då.
Aggro: ok, fan vad störigt...det hade känts bättre om den var en hoax... :-D