I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Musiken på whoa

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-03-17 01:45

Musiken på whoa

Äre bara jag som tycker att de lägger upp för mycket oseriössa och dåliga låtar på whoa?

Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!

2007-03-17 10:01
Ne verkligen inte.. 

tycker folket skulle jobba igenom sina låtar lite mera..

orka se dissar hela tiden till folk som man aldrig har hört talas om...

men whoa har tyvärr tappat fett mycket stil...

2007-03-17 10:50

instämmer. audioforumet e som ett dagis.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-17 12:19
Håller Med Shorta där !.. Ingen Stil Här Längre 13 åringar som lägger upp dissar på dissar hela tiden , helt meningslöst !.

Out !
SunShine Reggae!.

2007-03-17 12:41
Helt sant, det borde vara åldersgräns, typ 18+ och en för minderåriga, eller typ insättas mer moderatorer som rensar och tar bort oseriöst shit, helre oseriösa inlägg i seriösa trådar som mods verkar vara så flitiga att ränsa isället för oseriösa trådar med seriösa svar...
soundcloud.com/brormusk/sets

2007-03-17 13:32
ord!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-17 14:53
Schru instämmer till 100%

visst det finns väl några få fall som e bra under 18 år men dete  ju så i sport med och dom får ju dispans för att vara med i ligan..

haha

2007-03-17 15:29

Wöörd up. Nån borde ju ta tag i detta på nått sätt och försöka fixa så att audio forumet blir bättre!

2007-03-17 15:38
mm men när någon väl försöker rappa och har gjort sin första eller andra låt typ så skriver alla hur kass han/hon är och att denne borde lägga ner på en gång eller tillochmed ta livet av sig istället för att skriva vad "rapparen" kan göra för att förbättra sig så kan denne försöka fler gånger och till sist lägga av om det inte sker någon utveckling. hur ska vi då kunna få en framtid inom svensk hiphop? tänk om typ varenda hockeyspelare som inte håller måttet på första träningen skulle blivit ombedd att lägga av. då skulle hockeyn också dö ut helt. fan om alla jävla gangsta wannabes med kläder från tjockholmen som bara lyssnar på g-unit och inte förstår vad dom säger kan ändra attityd till en positivare så kanske folk hade vågat varit seriös? då hade det troligtvis blivit färre kaggen-dissar på kärleksbeats med texter som tog 5 minuter att skriva.
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2007-03-17 16:51
tycker låtar borde ha en någorlunda kvalite för att dom ska kunna  passera "filtret/moderator" och sedan laddas upp. för detta som finns idag är ren skit. man vill helst  undvika att gå in på audioforumet, ord upp att nått måste göras
many try, many die

2007-03-17 16:57
Jo det e klart det där me Hockeyn .. men som sagt det finns jualltid avbytare som bara e med på träningarna.. o när dom blivit tillräkkligt bra får dom va me i matchen.. för dom har redan en tränare som säger vad dom ska göra för att bli bra...

Gör ett låst forum hur man rappar eller nått så kanske man slipper dessa problem...

för dom som verkligen gör bra "Underground hiphop" ska få en chans att skina lite ... ¨

sen alla som säger ta livet av dig osv vidare i forum.. banna dom på ip .. det e personagrepp.. ja tror det olagligt? :P men men kan ha fel

2007-03-17 18:06
jo just det på hockeyn får avbytarna vara med på träningarna för att sedan eventuellt kunna ta en plats i laget. tänk dig då att en av nybörjarna på rap får träna för att sedan ta en plats i hiphop-sverige
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2007-03-17 18:09

så jag tycker som du, om jag fattar rätt hur du menar, att det ska finnas ett audio-forum för de sämre och det forumet ska vara som det nuvarande. och så ska det även finnas ett audio-forum som kräver att moderaterna godkänner låtarna och det ska vara för de som redan "tagit en plats i laget"

2007-03-18 00:04
Mm verkligen..

2007-03-18 00:17
Haha. Roliga jämförelser.

2007-03-18 01:49
Fan sant
:)

2007-03-18 01:57
ja, fan sanna jämförelser ja :)

2007-03-18 01:59
shorta P24 varför lät "Mm verkligen.." sarkastiskt? :(
*TÄNKER HÖGT* "kan det vara för de tre punkterna på slutet, tro?"

2007-03-18 02:06
Nivån på musiken i Whoa har alltid varit skamligt låg.

2007-03-18 21:49
Vi måste styra upp detta:o

2007-03-18 22:08
ManiaZee P16 - Saken är den att dom som spelar hockey verkligen vill bli nåt och försöker iallafall lite seriöst. Tror du som tex alla kaggen dissar som lagts upp, typ över 20st, tror du någon varit seriös? kanske en eller två. Sen ska jag vara ärlig så är inte det här den bästa platsen att lägga upp sin första låt på, verkligen inte. Det är som att en snubbe som aldrig spelat hockey går direkt in och anmäler sig till ett hockeylag fast han aldrig åkt skridskor, det är exakt samma sak, om man nu ska ta dina liknelser. Det funkar inte, först måste man skaffa sig lite grund iallafall innan man kan få sin "tränare" och kanske be pappa lära en att åka skridskor, get it? Man kan ju skicka runt låten till några polare man vet är ärliga och be dom säga vad dom tycker? Sen kanske till nån enstaka rappare som man själv tycker är seriös för extra kritik innan man börjar spela i det "riktiga laget" för att sen jobba sig upp till andra divisioner och till sist spela i allsvenskan eller elitseriet, kanske t.o.m NHL, get my point?

2007-03-18 22:56
mog för att vem som helst borde få lägga upp i audioforumet, men man kan väl ha lite jävla självdistans?
http://www.myspace.com/akinonline

2007-03-18 23:20
audioforumet är skit i princip.. att börja med rap har ju blivit som att köpa en t-shirt, så jävla vanligt..

måste alla börja rappa eller göra beats? och om folk nu verkligen vill istället för att bara njuta av musiken så kan dom väl åtminstone vänta ett par år innan dom funderar på att visa upp sina grejjer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-18 23:31
Schri P2 nej men i det första inlägg jag skrev i denna tråd så skrev jag "när någon väl försöker rappa och har gjort sin första eller andra låt typ så skriver alla hur kass han/hon är och att denne borde lägga ner på en gång eller tillochmed ta livet av sig" så då menar jag förstås bara att de som är seriösa är värd att slänga upp låtar i det dåliga audioforumet hur kass dom än är. dom kan ju alltid bli bättre. och de som är seriösa som har lite kött på benen får lägga låtar i det bra audioforumet

2007-03-19 09:09
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta

2007-03-19 16:10
Så länge det finns en gnutta av självdiciplin och lite tid nedlagt så är allt okay, men första låten ska man väl ingentligen inte lägga upp?
Känns som att det verkligen inte blir bra då.

2007-03-19 17:58
håller med till fullo på alla punkter, men att det är bara negativa kommentarer är ju inte bra om nån idiot lägger upp sin första låt :P

2007-03-19 22:45
tycker aboslut inte första låten borde läggas upp.. pga att det ofta är väldigt dåligt och på så sätt även förhindra elaka kommentarer som Maniazee sa.
För det är inte ofta man orkar ta sig tid att ge konstruktiv kritik till någon som har lagt upp sin första låt, eftersom allt oftast behöver förbättras.
http://soundcloud.com/rod_g

2007-03-20 08:17
Men om man lägger upp sin andra låt så blir det ändå den första låten man lägger upp. Så det resonemanget fungerar inte...

2007-03-20 09:11
men om vi säger såhär.. man borde inte lägga upp låtar förrän man själv tycker att man gjort en låt som är bra.. och en bra låt kommer inte efter 1-2 månads rappande
http://soundcloud.com/rod_g

2007-03-20 09:25
Tycker som många har sagt, att det ska finnas två delar. Det kanske blir ltie krångligt för moderatorna att titta på varenda låt, så man skulle ju kunna kvala in, och när man väl har gjort en bra låt så ska man få vara i den bra delen för alltid.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-03-20 10:26
Här har ni två låtar från Cromes kommande skiva, har legat där ett tag men säkert någon som missat.
http://www.myspace.com/crome01

Kommer snart snippets för The Perfect Approach, skivan is off the hook!

peace!

2007-03-20 10:58
diskutera inte detta enbart med varandra. visa va ni tycker för admins. jag kom med liknande förslag om att man måste kvalificera sig men visa att ni e fler som vill samma sak så kanske det händer nåt till slut för så som det e nu fungerar det inte.

1

2007-03-20 11:55

Skaffa två audio forum då.. En för arton plus och en för arton minus =)

Just an idea ;)

2007-03-20 12:02

Onödigt med två forum.. tkr istället man behöver ha en viss kvalite osv för att få lägga upp låtar här på whoa.. Menar tkr inte åldern spelar så stor roll ändå..  Tkr Tex vilford & Rmk Äger Shorta Upp å Ner!. Och dom e ju som sagt yngre en han !.. så tack för mina ord.

SunShine Reggae!.

2007-03-20 12:07
hmmm, jo det har du ju rätt i... inte att vilford och rmk äger shorta för jag vet fan inte ens vilka dom är, men att kids under arton kan vara bättre än 25-åringarna...

2007-03-20 12:34
whoa är skit - allt är skit

det finns ingenting som inte går att hata. det handlar om att anstränga sig

2007-03-20 18:16
wörd

2007-03-21 01:01
bergaunit :

Ja fan vilken bra idé. Eller va den riktigt sämst?
brabrabrabrash