I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bys eller byz....

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-01-31 16:09

bys eller byz....

...ja..såg nåt på tv..sen va det en två snubbar och en studsande dj som skulle framföra en låt som hete karatefylla. Jag hade aldrig hört talas om snubben förut...aja..låten börjar och man bara undrar vafan är det för något? Går ju fan inte ens att beskriva soundet lol..typ markoolio möter fronda möter smurfhits..haha..reaktionen blev typ hälfte pinsamt hälften asgarv..alltsåå..det är en grej jag inte fattar....

finns det nån slags ironi bakom denna musik som jag inte riktigt uppfattar, eller är den seriös? När markoolio gör sina låtar hör man ju och ser hans ironi lång väg och man förstår ju att han gör sin musik till en ganska ung målgrupp...

men detta..bys eller byz..och kanske då fronda också...vem lyssnar på musiken och vem är det de gör musiken för? De kan väl inte tycka själva att det är bra?

2007-01-31 16:35
Byz gör musik för en after ski-publik (och liknande) och för målgruppen så funkar den garanterat bra.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-01-31 16:40
hits for kids.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-31 19:06
Såg honom också på TV.
Techno-pop beat som röjer dansgolv a´la smurfhits.
Men så kickar han ändå liksom helt okey uppbygda rader med ganska bra rim faktiskt. En bortkastad talang sett till det tekniska.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2007-01-31 20:23
Han säger ju själv att han gör pop så va tjatar ni om....

2007-01-31 21:11
såg han på the voice idag, kul att de går bra för honom!
brabrabrabrash
Producent

2007-01-31 22:37
Just när man trodde att det inte kunde bli sämre.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-01 00:45
Jag borde hata på Byz, dels för att han gör pop och dels för att han har riktigt dåliga rim, men även jag kan vara okonsekvent och erkänna att grabben gör det han gör bra och det svänger.

2007-02-01 00:49

mina icke hiphoplyssnade kompisar har fått tag på massa byz låtar... och det är det enda som spelas på fester numera. det bästa är att alla tror att jag måste älska det för jag är en så kallad hiphoppare... dom försöker få med mig upp på dansgolvet typ. jag vill ja bara stå i hörnet och rocka fram och tillbaks o dra upp mina baggys liksom.

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-02-01 17:35
Han ska spela på ett uteställe nu i hälgen i närheten av min ort. så jag har tänkt dra dit ch kasta lite potatis på han eller nått. jag tycker att han är helt jävla värdelös. så jag kan ju rapporter hur dålig han va efter helgen.. haha :P
-> Wasted Frillz <-

2007-02-01 18:04
tydligen är ju inte kass direkt, han har ju lyckats och slå lite så helt värdelös som vissa påstår är han inte. kul att det går bra för killen, hört 1 låt med honom tror ja och den var helt okej typ, engelskan brast på en del ställen, visserligen är det länge sedan och låten är väll gammal. han kör väll med en glad attityd om inte ja misstar mig helt på sin "stil" kanske därför så många hatar på den. svenska rappare verkar ha något emot rappare som försöker göra något glatt, tråkigt att det ska vara så.önskar grabben all lycka iaf!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2007-02-01 18:08
att en artist inte suger håller inte genom att säga att han har slått. vanilla ice, mc hammer, britney spears, good charlotte... behöver jag lista fler? jag kan fortsätta i flera timmar till. dom har ett image som säljer. det är inte samma sak som att man är en bra musiker.

sen tror jag inte det är så många rappare som skrivit i denna tråden, men jag kan ha fel.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-02-01 18:19
hehe, jag tycker inte honom p.ga. att han täcker ju helt enkelt hela Rix-FM skalan. Han rappar med en "plojjig" text, han sjunger i falsett och han har technobeats... det borde räcka för att beskriva varför jag mår illa varje gång jag hör denna låt.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-02-01 18:28
skrev fel där, menade mer svenskar som lyssnade på rap/hiphop. okej, men det verkar som du vet detta, så jag låter dig berätta för alla att han suger och att han har en säljande image istället så folk förstår att han inte är bra då! 
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2007-02-02 13:06
Som sagt  byz musik sträcker sig mot pop och kanske riktar sig mot en lägre äldersgrupp än va dom riktigt (ÄKTA whoa kritiker trångsynta) lyssnar på. men har ändå en liten hiphop känsla. Och folk verkar bli irriterade och lite halvrädda för om dom råkar haka på automatiskt nynnande på hans sjungande/rappande. Pop i hophop är ger sån publik som han rockar....som sagt bred ut din musiksmak det lönar sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-02 17:13
Byz är tuff, han kör sin grej helt enkelt, att folk inte förstår det är tragiskt.

2007-02-02 18:19
BYZ låt karatefylla är en av dom sämsta... Lyssna på Sommaren är här den är skön
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2007-02-02 22:05
ok det är väl coolt att han kör sin grej men gillar men inte det han gör så är det ju ganska kört än då.
-> Wasted Frillz <-

2007-02-03 00:26
jepp... då är det tungt!

2007-02-03 17:16
han är grym på fest låtar, jag brukar inte fasna på svensk rap men han är phet

peace
"I Would Light Me A Cancer Stick, Thinkin How Can I Get
My Momma Out The Bricks, And My Whole Click Legit"

2007-02-03 18:50
Nya "Karatefylla" är the shiit! Mer hiphop om man säger såå.

On Byz myspace nu.

To much hatin' in hiphop, waaaaoohhh!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-02-04 13:35

Kalla Mig Angä_:   Ja du har fel,, Det är Byz som har gort den, Men det finns ju flera rappare som har gjort en låt som heter samma sak. Men byz har gort en som heter just Sommaren Är Här..

Peace

--- http://www.myspace.com/posemusic ---

2007-02-04 13:35
Men det kan ju hängda att Anton Och Affe också har gort en.. Inte en anning?

Peace
--- http://www.myspace.com/posemusic ---

2007-02-04 19:39
såg BYZ live i hälgen och har inte ändrat min  uppfattning  snarare  tvärt  om....
-> Wasted Frillz <-

2007-02-04 19:41
jag tycker fortfarande han är kass med andra ord :P
-> Wasted Frillz <-

2007-02-04 22:49
byz e tung! feelgood music
det finns en chat! missa inte den...

2007-02-05 13:09
Beef_1  det äe BYZ som har gjort den som handlar om sala...
 vette faen om AoA har gjort en... det har dom kanske gjort =/

2007-02-05 18:52
nee okej.. karatefylla foo life allihop.. haha
-> Wasted Frillz <-

2007-02-06 11:32
Byz men diggar inte hans låtar så mkt

2007-02-06 11:41
Trofast P18

Han ar javligt tight pa micken! Han har upptratt i Vasteras. Just M Prove (Headline) heter han.

Hata inte pa Byz, han ar duktig.

Skriver fran utlandet, darfor d blir konstigt.

Hejda.

2007-02-06 16:18
gillar inte karate fylla så mycket, fast han har ju några andra gryma låtar. t.ex Do you wanna' fuck
yeah i'm crazy, but you now what. i dont give a fuck
Graffare

2007-02-06 19:23
Jag tycker att det är kul att du lägger den här tråden i sv. hiphop om du inte tycker att det är hiphop?

2007-02-07 11:26
så länge snubben inte påstår att det han gör nu är hiphop så får han hålla på för mig. han vill ju bara ha pengar.  fast ja tycker han skulle ställt upp i big brother eller nått han ser mer ut som en sånn hahahahahah
thundercooperfuckinbird

2007-02-07 14:05
kul musik för kidsen, men det är inte hiphop.

2007-02-07 14:33

Byz är grym och han sjunger riktigt bra! sluta hata på killen. Hans nya album kommer snart riktigt hett!

Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart!
www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal
MOVE ENTERTAINMENT

2007-02-07 14:58
Han kommer härifrån,han är faktist bra!sen en del låtar kan man ju diskutera..

Producent

2007-02-07 22:10
Jag tycker den låten funkar, iallafall refrängen.. Hans låt october love är asnice =)

2007-02-15 14:44
Det som stör mig mest är att dom flesta tycker att det BYZ gör inte är hiphop men varför ligger då denna tråden i SVENSK HIPHOP     

2007-02-15 15:53
M4xelL P16

Vart passar den bättre ?
det finns en chat! missa inte den...

2007-02-15 15:56
BYZ är ett stort jävla skämt, har nog aldrig hört sämre musik sen raymond och maria. Med det menar jag den typiska fjortis musiken som just BYZ är! En stor fjortismagnet, kan inte uttrycka hur jävla mycket jag hatar dom ! Det är bara ett gäng nollor som hade tur att bli kända på en röten jävla skit låt !
We’re holdin’ on to What's Golden

2007-02-15 16:18
Byz går ju iaf hem hos bratz och fjortisar... Hans målgrupp är ju inte direkt whiggers med större kläder än Peter Harrysson. Jag hatar honom (som många andra hiphopare), men bratzen gillar honom och diggar hans skit. Han tjänar pengar och hans musik sprids fortare än hepatit hos alkisar. Så varför inte bara låtsas som om han inte är där ist för att visa sitt hat?
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2007-02-15 16:21
Woord Maniazee du har så rätt !

2007-02-15 16:25
haha, alla tjejer på vår skola i 7-8an verkar ju gilla att dansa till den/bara digga. jag tycker det är så jävla irriterande att dom varje rast drar igång den & dansar på. har lust att dra ner hela stereon i golvet. jag gillar han verkligen inte.

word på maniazee.

2007-02-15 19:06
hahaha, t-roc just said it!
varför hata på dom som slår igenom och kör sin stil..
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-02-15 19:49

Byz är en jävla fjortis det kanske är därför folk är snea på han. För den kassa jävla skit musiken han gör! Och dom tjejerna som diggar han är vell runt 12-15 år så det kan han la gött ha då !

2007-02-15 22:32
Hans myspace är http://www.whoa.nu/extras/mp3/ks-adelaida-whoa.nu. så skriv till han vad ni tycker, inte bara snacka bakom ryggen på han! jag tycker själv att han förkänar lite credit för att han är som han är, han skiter liksom i vad andra säger och kör sin stil. Världen hade varit lite bättre om fler hade samma stil som han, And remember! Everybody can have a bad day! Peace!
Det är svart att vara ödmjuk när man är bäst

2007-02-15 22:33
sorry skrev fel hans myspace är ---> http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=38071420

litet fel av mej! sorry! Peace!
Det är svart att vara ödmjuk när man är bäst

2007-02-15 23:22
kan tänka mig att musiken funker efter några glas alkohol och du är på partyhumör, men inget jag lyssnar på nykter. SOm någon skrev så är det för afterski och då fyller dte sin funktion
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
Graffare

2007-02-16 10:00
hans myspace är:
http://www.myspace.com/byzzz

2007-02-16 15:23
haha var tvungen att genomlida den där jävla Karatefyllalåten effter två timmars sömn när jag vaknade bredvid ett penntroll förra helgen...det var, utan att överdriva, bland det värsta jag varit med om i musikväg.

t-roc P26
kan du inte försöka vara lite objektiv? hade du inte känt killen hade det förmodligen inte varit samma ord som kom ur din mun...tror säkert att killen får mer fitta sen han droppade singeln och att han har tjänat lite pengar på det, MEN han är ju knappast någon big baller med villa och pool och hans musik blir inte bättre för det. om ett par månader försvinner hypen och skrattet dör ut...

hahaha, t-roc just said it!
varför hata på dom som slår igenom och kör sin stil..

kanske för att man ogillar deras stil och tycker att det är förjävligt när skräpartister som Byz får stort utrymme samtidigt som folk som faktiskt är duktiga rappare/sångare/whatever inte får något alls

2007-02-16 16:40
Tycker det är fel att random kids som spelar wiggers framför datorn dömmer ut Byz på detta viset. Han kör sin stil, och han gör det bra.