I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Grattis Snook!
Svensk Hiphop - Allmänt
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»
mickerofon P41
2007-02-01 15:44
hiccory: utveckla gärna soundet 'hiphop'.
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net
moffacurry P34
2007-02-01 15:56
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,989670,00.html
här : P
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Trendnet
2007-02-01 16:41
haha, G_Lee.
Det är ju inte Danne som ska slå honom, han menar väl mer generellt att många hiphopare kommer lacka på honom.
Borttagen
2007-02-02 15:35
mickerofon P22
Skrev det mest för att provocera ;)... Tycker inte Outcast nyare grejjer låter så mkt hiphop heller... Och en känsla för mig är att sveriges publik recensenter etc verkar uppskatta saker som går åt ett annat håll... Snook har ju tom gjort en grej av att göra narr av allt som ska vara "yo äkta" men jag kan inte uttala mig för mkt eftersom jag inte hört deras hela skivor. Andfra rappare som är populära är fronda bland gemene man fast inte bland de mer kultiverade, där har istället Timbuktu slagit hårt o breddat sin publik med ManuChau hiphop flörtandes med progg o reagge.
Snooks stil känns medvetet provocerande för den inbitne hiphoparen men det stör mig inte, det jag inte gillar är väl helt enkelt saker som beatval, texter och röster... Men mina synpunkter kan nog komma en del av hur deras första singel lätt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MarvelousBeats
2007-02-02 16:33
Grammis priset är ett skämt...
Marvelous Beats
www.myspace.com/bloodygoodbeats
damp_cdc
2007-02-02 16:37
Ison och Fille skulle haft priset!
_Spanky P38
2007-02-02 17:13
Mina Drömmars stad är juförsig det tightaste som Fattaru har gjort. Och när det kommer till textförfattande är de, enligt mig sveriges bästa.
Grammyn borde ha gått till Fattaru, men med tanke på hur söndespelade alla Snooks singlar har blivit, så är det inte konstigt att de vinner. Hade Fattaru släppt sin skiva i början av året istället för i slutet, tror jag att de hade vunnit
Hasch och Kokain - Bajensvin!
Scripta P35
2007-02-02 20:22
Är Magnus Betnér med i Svenska Akademien?
Trendnet
2007-02-03 03:46
scripta
Nej. Vafan, du kan ju inte gå efter vad han klär sig med för T-shirts. I forsättningen förslår jag att du googlar på svenska adademiens hemsida istället för att frågar sådant här. det får Dig att framstå som en dum 16-åring.
Ni som tycker Fattarus skiva är bättre. Ge en hit från "mina drömmars stad" som skulle kunna va större en Snooks "längst fram i taxin"..
Jag vet att inte hitarna är d som gäller, men jag menar bara att Fattaru är tråkiga. Dom kan inte göra hits. Deras senaste skivan gjorde dom för att se om dom hade kvar sin "underground fans", men tyvärr så har dom växt upp.. fattaru är tråkiga. Däremor är Basutbudet högaktuella, likaså Stuffe aka LKM om han går solo.
bakeman P43
2007-02-03 04:46
_scaar_ :
2003 förtjänade nog Fattaru utmärkelsen månne mer, 2007 gjorde de absolut det ej.
Och Ison+Fille=älskare borde komma ihåg att de vann p3-guld titeln oförtjänt för ett par år sedan.
"Så här sa Betnér ”Den enda svenska gansterrapparen som finns är väl Ken, även om han mest har suttit inne för att han är fumlig.
Nu ska inte jag gnälla på Ken, jag tror att han, Seven, Blues, Ayo och alla dom andra verkligen la grunden för svensk hiphop genom att verkligen visa att man kan ge ut vilken skit som helst på skiva.”"
-Saxat från Aftonblaskan
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
psyjunta
2007-02-03 09:52
Vafan har Fattaru gjort iår?
Snook, Supersci o Ison & Fille har släppt de bästa svenska iår enligt mig
Var Supersci utnämnda ens eller?
amen synthare då, fyra bögar och en dator
est. 1986
Scripta P35
2007-02-03 11:19
Trendnet
, snälla, varför blir du så jävla upprörd? Tidigare i tråden sa teriyaki "man kastar väl lite sten i glashus om man är med i svenska akademien och säger att andra gör pinsam musik." och sen höll mayornas med.
Slutsats: Magnus Betnér har nåt att göra med Svenska Akademien
Någon T-shirt känner jag inte till, däremot så var SA enligt nåt citat högre upp i tråden dem enda som Betnér propsade.
Även om han inte fanns med på SA's hemsida så betyder ju inte det att han inte kan ha spelat med dem nångång
mayornas P52
2007-02-03 16:26
jag håller fortfarande med och är emot en massa men för en massa annat...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Borttagen
2007-02-03 16:29
100 spänn är iofs årets svenska rökare typ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ShittySocks P35
2007-02-03 17:07
Håller med dig trendnet.
Tycker dock att man ska kunna ta ett skämt, utan att bli forest-crazy.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
sickisat P39
2007-02-04 11:46
fattaru HAHA!
Borttagen
2007-02-05 13:40
Till er som säger att Fattaru borde fått grammis iår måste jag säga ICKE! "Fatta Eld" ägde och äger fortfarande det mesta och "Jordnära" var jävligt bra, men nya plattan känns inte alls värd.. Känns ihopslängd och omotiverad, plastig och DÅLIG!!! Tycker jag.. PEACE!
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»