skulle ni köpa svensk hiphop i mp3format?
ja tänk er en sida som itunes biblotek men me bara svenska artister nu i början. allt ifrån rapparen som rappar i uppehållsrummet i skolan till era favorite rsom spelas på p3. hade ni vart villiga å köpa? för jag ser en trend som börja komma hit till svergie, ken har jh gått över till digitalt. fler lär göra de, många artister släpper inte ens album i pysiskform längre utan satsar på gratis mp3or för å få spelningar sen.. men hade just du vart villig å lägga typ 9kr för en låt me en svensk artist du gillar?
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Eftersom jag är old-school vill jag ha en fysisk representation av musiken jag har betalat för, så jag skulle nog inte köpa, men det finns säkert många som skulle göra det, så kör hårt :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Nej ska vara CD, riktigt. Om jag vill ha det på datorn så kan jag lika gärna ladda ner det. Hoppas verkligen inte denna trend som Ken startat med SMS skivor fortsätter. Don't like it.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
kan ju bara prata för mej själv men jag slänger ju hellre på en skiva än o dubbelklickar på en mp3 fil...
plus att min skivsamling löper betydligt mindre risk att få virus än min pc.... skulle va taskigt o ha köpt hundratals mp:or o sen va tvungen att blåsa ur datorn...
kan tänka mig att internetmetoden är bättre vid impulsköp.. så ja jag skulle säkert köpa låtar om det gäller enskilda låtar, inga album..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Elekwent Om vi flippar på de lite å gör så här, hemsidan ni köper mp3or ifrån har kvitto på allt ni har köpt, så de går å återfå viid virus psv?
skulle köpa 2-3 låtar i månaden om det var låtar man verkligen va sugen på.... men d trissta är att man förlorar mkt på det när man bara kan dc:a ner skiten... men e man lat som jag så orkar man inte alltid söka.
Det var inte jag, det var han som sprang!
Lyricist
2007-01-28 21:18
Jag skaffar hellre saker gratis än betalar för mig.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Klart man kan pejja 9 spänn för en bra låt. Men man ska ju kunna höra en bit av låten innan också.
när det finns så många andra gratis alternativ som det finns idag för mp3 låtar, filmer osv... så skulle jag definitivt inte satsa på det och jag skulle heller inte köpa det, köper bara musik i fysisk form mest vinyl
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ganjaholic P0 vad gör du när musik enbart finns i fysiskform när du ser dom uppträda, för så som mp3 tagit över, lär inte folk kunna eller vilja släppa skivor om 5 - 10 år, för dagens kids lär sig ingen idé å göra en demo, när man kan släppa på frizon osv.
Producent
2007-01-28 21:46
Nej, det tror jag inte. Jag gillar cd skivor, jag vill kunna ta med musiken vart jag vill, läsa var den är inspelad, vem som har producerat den, kolla på bilder, läsa tacktexter o.s.v. Sen har jag ganska lite utrymme på min dator. Men kanske skulle jag kunna köpa någon gång spontant om det verkligen var något jag gillade. Men det är väldigt lite svensk hiphop som jag tycker är bra nuförtiden. Men jag tror aldrig att jag skulle ladda ner svensk hiphop musik olagligt. Bara om det inte finns något annat sätt att få tag på det. Jag försöker alltid att stödja svensk hiphop musik som jag tycker e bra. Men jag tycker ändå det e lite grymt det Ken gör.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag tycker att idén är soft.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
banditen de kan vara svårt, om du inte e villig å betala en summa som höjjs beroende på hur mycket nya artister som ansluter sig till site.
efter som artisterna skall juh fortfarande få betalt för dom lägger ut mp3 för salu..
Tekone mannen, jag brukar inte ge så mycket propps men , eftersom skivor inte säljer i sverige så ska man vända på steken som du verkar ha gjort, se lösningar istället. FETT!!! I dagens läge handlar de inte om att tjäna pengar på musiken då menar jag hiphop, pengarna kommer via spelningar, säljer du inga skivor =kommer ingen, i mp3 format kan vem som helst chansa på en låt o passa ordet vidare om den gillas. Personligen e jag inte mot att mina låtar eller min grupps låtar sprids, tvärtom bli man ju fan glad, när en snubbe kommer fram i en främmande stad, tack vare internet/mp3, va ska man säga? vänd steken o se inte problemen.... Vio eme/Emcee m
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
om detta blir en trend så kommer ju smarta/snåla folk bara tanka ner och sen byta album sen. med andra ord köpa ett album och sen byta det med andra folk, lite som hockeykort som går att kopiera. hur mycket får artisten? hur mycket behåller "affären"? jag ser inte detta som framtiden, och framförallt inte i just mp3 format.Om vi flippar på de lite å gör så här, hemsidan ni köper mp3or ifrån har kvitto på allt ni har köpt, så de går å återfå viid virus psv? hur många gånger kan man få tillbaks en och samma låt då? måste man "visa" kvittot varje gång man tankar eller är det bara att surfa in på sajten och tanka ner låtarna man köpt hur många gånger man vill?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
fråga ken, jag vet inte faktiskt hur de funkar men ingen har jklagat på virus ifrån han. Han kör samm aprincip fast med mobilen, därigenom kan man få sina cash.....
Rhetoric P22 vi säger så här, du får tanka låten hur många gånger du vill, dock bara under ett ip(mac-adress) åt gången. så fyller du i att kontot e kopplat till datorn, å att man kan byta vid kontakt me en admin eller liknade, som sagt håller på fila på idén
yes, att använd MAC-adressen är smart. men det finns program som man kan tanka ner för att ställa in sin MAC-adress till vad man vill så det stoppar inte alla, men dom flesta okunniga.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Kan berätta att om en skiva kostar 50 så får artisten 30 kr av dom och sms-tjänsten 20, helt ok deal enligt mig
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Enligt ken själv ska påpekas
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
sms tjänst grejer beror på helt å hållet vilket bolag du vänder dig till. betalning sett går göra på många sätt om man bortser ifrån sms,
Skivsamlare
2007-01-29 09:54
Jag hade inte köpt i allafall. Vill ha min musi i fysisk form.
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Palla att pröjsa för mp3. Det är ju et riktigt dåligt format. Låtarna man säljer borde ju åtmistånde vara i wav.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
de låter som en görbra idé eftersom det klagas på att de e för dyrt med skivor nu !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-01-29 11:11
Mp3 är komprimerat och i sämre kvallitet än cd och lp.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
bort se ifrån mp3or då, just nu e allt förhanlingsbart.
kör mp3-filer som är FLAC-encoded! googla om du inte vet vad det är. riktigt fin kvalitet!! absolut inte .wav iaf som nån föreslog.
Nej, det tror jag inte. Jag gillar cd skivor, jag vill kunna ta med musiken vart jag vill, läsa var den är inspelad, vem som har producerat den, kolla på bilder, läsa tacktexter o.s.v. Sen har jag ganska lite utrymme på min dator. Men kanske skulle jag kunna köpa någon gång spontant om det verkligen var något jag gillade. hoppas det är lugnt att jag snodde dina ord, Dopeness hoppas det är lugnt att jag snodde dina ord, jkstR
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
jag sklle nog inte göra det om man nu ska köpa musik så bör man ha en skiva för det känns mer "äkta"
Keep up tha good work...
när man ändå ska köpa musik så vill man nog ha en skiva i handen, så känner jag iallafall!
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
Sjukt bra ide... för som ja ser det.. dom artiseterna som vill dela sin musik gratis skulle ju ändå kunna lägga ut sin musik gratis.. sen den "sidan" som bibloteket e på skulle nog säkert suporta hiphoparna som delar ut sin skiva gratis me en banner ;) eller vad vet ja..
jag gillar att flasha med min skivhylla när jag har besök så nixus pixus
) spänn för en låt tycker jag va dyrt då kostar ju ett album med 20 låtar lika mycket som på cd i affären så då kan man ju lika gärna köpa det där...
-> Wasted Frillz <-
saken är den att det ska vara ett alternativ till folk som vill ha musik men inte får arslet ur stolen som står framför datorn som förhoppningsvis 2-3 av10 skulle kunna tänka sig de, hellre det än att de om mna u ska få in pengar på det viset som artist, samtidigt som man får pressa mindre och mindre för varenda jävla släpp i landet, men de e på uppgång vilket e fett... god natt från mig ....
N E J
mp3 är bra pga av den saken att det är gratis, skulle aldrig betala för musik att ha på datan att sedan bränna ut hur bra för svensk hiphop det än hade varit.. lägger hellre en 50 extra och köper mixtape än mp3, mp3 känns gratis helt enkelt skulle känna mig blåst av att köpa det
jag kanske inte bara menade enstaka mp3 men konceptet, 1 låt, album whattever, sen naturligtvis ska man kunna köpa riktiga skivor i butik, mem däremmellan kan man få ta del av material på detta vis... i mp3
skulle aldrig betala för nån jävla mp3:a ouf fuck that
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Producent
2007-01-30 14:34
alldrig
HANZO THE BEATMAKER
Producent
2007-01-30 14:55
Aldrig stavas aldrig med 2 L.
Håller med om att det känns dumt att betala för ngt man har på datan, kanske skulle jag göra det direkt till en artist, som tex Ken gör. Men det är alltid bra när man försöker komma på nya lösningar till att få folk att betala för musiken.
Graffare
2007-01-30 17:15
skulle nog vara om det var enkelt att tanka med smatjänsten, så att man bara skriver ett sms med ordernummer så kommer det upp en sådan där "kör, ladda ner" ruta
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
TeKoNe - Kanske sälja två format? FLAC för "finsmakarna" för typ 9 spänn och vanlig MP3 för 6? Kom ihåg att inte rata någon som vill sälja också (förutom om det är riktigt kass kvalité) :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
de e ju en bra tanke.. om man e sugen på nån enstaka låt från en skiva så slipper man köpa hela skivan.. fast de e klart de e roligare med cd