Timbuktu - Karmakontot (ny singel)
Den 21 februari 2007 släpps Timbuktus nya platta, "OberoendeFramkallande". Första singeln heter "Karmakontot" och släpps den 24 januari. Singeln är producerad av MONS (Breakmecanix) och första chansen att höra låten är den 20 Januari på P3 Gudgalan.
http://www.jujurecords.com
MONS har han proddat lite av kalle kath´s grejjer? Men T2 är alltid värd att inhandla till skivbacken, säkert köp! HUZZZELA!
Trevligt trevligt.. Men juju, gå ut med mer information än så! ge oss lite att bli desperata över! bättre marknadsföring! annars bigup!
För skåne! svenskjävel!
äntligen
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
hörde den på radion... :)
För skåne! svenskjävel!
Max_P ge oss lite att bli desperata över! bättre marknadsföring! - För vilka pengar då hade du tänkt dej? ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Låten finns att lyssna på på P3s hemsida. Låten spelades på popnonstop kl. 13:33 den 10 Januari.
Max_P: Det kanske inte finns mer information än så justnu?
Äh fan råkade länka fel, testa
denna
lyssnar!
smells like funk
Skivans namn är bara för skönt. Känns som ett otroligt säkert kort, men bjuder tots det hoppeligen på positiva överraskningar. Skall bli intressant att höra förstasingeln.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Skivsamlare
2007-01-11 15:16
Enligt min almenacka så timbuk 32 idag
fair enough..
CharlyTheChit: jadu, pengar? jag är inte insatt i deras ekonomi, men så vitt jag vet, släpper oftast inte JuJu helt på egena ben, utan några andra bolag brukar va med.. Så jag menar, pengar borde finnas, annars är det konstigt. killen: hmm, dom släpper hela skivan den 21 feb. jag tror dom har lite mer info än bara en singel? man ser inga artiklar, ingen promotion eller nått. synd.. för dom missar att folk hittar skiten.
För skåne! svenskjävel!
Max_P Det kommer ta det lungt, juju vet vad de sysslar med. Du kan bara luta dig tillbaka och vänta. Sedan har de ju haft promotion, vad kallar du den här singeln om inte promotion?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Handlar inte om pengar så mycket som fantasi. Dra upp låten på Myspace eller streama den på juju hemsida eller något. Alla har inte tid att sitta och kolla på en skitgala. Och hur många av Timbuks fans eller målgrupp sitter och kollar på den galan? Jag hade lätt varit mer hypad om jag fått lyssna på låtjäveln nu. Jay-Z sa det så jävla bra härommånaden. Han sa att nutidens musiklyssnare är jäkligt mer kunniga och annorlunda jämfört med bara några år sedan. De har tillgång till så mycket musik att det egentligen bara handlar om att få de att betala för det samtidigt som man erbjuder dem det enkelt. Handlar om att erbjuda produkten på rätt plats vid rätt tillfälle. Som när man ska till kassan på ICA och går förbi godiset. Så stannar man upp och köper godis. Nu står jag inne på Jujus Ica och ser tomma godiskartonger. De ber mig komma åter. .................................... Sedan så ska det blir jävligt kul att lyssna på vad Timbuk kommit upp med nu. Förra skivan tyckte jag stod och trampade lite jämfört med TBIN. Hoppas denna vågar vara lika innovativ och fresh som den var.
Max_P: Jovisst, men det är ju ett tag kvar eller hur? Promotion är på G det är jag övertygad om!Sociopat: JAg tror som sagt grejer är på G
Jag hörde den precis på p3 och jag hade tydligen för höga förväntningar. Inte i min smak alls även om jag i övrigt diggar timbaktus musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sociopat : EXAKT vad jag menar.. även om grabbarna grus på juju vet vad dom pysslar med så är dom inte i närheten av vad dom gjort innan. Och det är c.a en månad kvar tills skivan släpps.. det borde hänt för längesedan som dom körde igång promotionen. har inte hört något på deras spelningar heller för den delen!
För skåne! svenskjävel!
20 DEN VA JU PÅ RADIO IDAG . OM JA INTE MINNS FEL
Fan va skön singel!!!! - ser fram emot skivan OCH turnén med DAMN. :D
den går lite överallt nu.. hörde den på NRJ t.ex
För skåne! svenskjävel!
Bra låt,men låter ungefär som exakt som allt annat timbuk har gjort dom senaste åren
thisisit Precis den känslan fick jag genast. Fan, Breakmecanix är nice men det är nog dags att Timbuktu börjar jobba med fler olika producenter. Same old akustiska gittar...Synd, men skivan kan ju ändå vara bra
L-Fresh: Jo den har redan börjat få rotation på radio
Trist låt. Lät som en sämre version på allt han gjort de sista 3-4 åren.
www.plaingold.com
Jag får nog ta och hålla med ovastående talare till viss del, visst låten är ganska skön men den motsvarar definitivt inte mina förväntningar så jag hoppas på mer från skivan.
Timbuk har gjort det igen ! Ge mig den nya plattan nu rå!
Sociopat vet vad han talar om.
Redaktionschef
2007-01-14 11:52
han har väl aldrig aldrig kickat över ett sånt här beat förr? Pianot? Lyssna på trummorna?... däremot känner vi ju igen hans rap/sång stil.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Kool med han på apollo
som tidigare sagt: Äntligen.
Fett! ska bli riktigt intressant att höra nya skivan!
Högt liv
Nu kan man höra singeln på JuJu Street Teams
Myspace och även se en bild av omslaget.
Skivsamlare
2007-01-21 17:06
Ny stil må hända, men tycker det är trist och tomt. Om de släpper denna som singeln kan man fundera på hur skivan kommer att låta. Hoppas självklart till det bättre, men ja ..
Yes! In Concert — For the love of music
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Helt Ok låt. Kanske växer.