I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk Crack musik?

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-11-26 12:03

Svensk Crack musik?

Vilka finns det inom crackmusik-kategorin i sverige. finns det nån motsvarighet till tex Joe Crack, PD Crack m.f?

"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."- Britney Spears

2006-11-26 12:29
crackmusik i sverige är väl organism 12's "versioner vol.1" som finns för gratis nedladdning @ www.mbma.se + shazaam som lägger en del crack-rader.

pussheyy!

2006-11-26 12:42
Crack-musik??? Va fan är det för nåt??? Raplåtar där man rappar om Crack eller skriker "CRRRRACK" som Fete Joey?

Crackepidemin kom aldrig till Sverige, så varför rappa om det?
Rappa om att sniffa lim och thinner istället, det är mer up-to-date.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-26 18:46
Johan Crack
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2006-11-26 19:14
Det kan ju beror på att drogen Crack inte har kommit till Sverige heller.. (eller..?) Lite svårt att musiken ska komma före ursprunget till musiken..
http://www.myspace.com/DjAkilles

2006-11-26 19:19
finns ju massa kola överallt så crack finns nog, men ingen som behöver crack när dom har råd med kolan.

2006-11-26 20:11

men...hiphop kommer ju ifrån amerikanska utsatta områden där majoriteten av invånarna är afroamerikaner, s.k ghetton. Något som helller inte finns i sverige (Crack finns förresten även om i liten skala...tyvärr).

Så där kom ju musiken före ursprunget, eller? Rätta mig inte om jag har fel. är inte intresserad av en diskussion egentligen. vill bara höra om det finns några "crack-rappare" i sverige. Några har nämts, cool! uppa fler!!! More crack to the people, hahaha!

"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."- Britney Spears
Producent

2006-11-26 20:14
Tjocka Jocke
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-26 20:44
Jaa jaaa! det är ju underbart. Knark-rappen existerar i sverige. c´mon people uppa fler namn! Upp!

2006-11-27 00:40
HCS

We sellin everythaaaang

2006-11-27 01:29
sjabät
vad fan babblar du om? vilken idiot som helst kan göra crack hemma i köket om han/hon har lust samt tillgång till kokain. crack finns visst, men det är inte kommersiellt gångbart. och snacket om att banka ut det med råttgift kan du väl spara till en ding-ding värld...

2006-11-27 01:57
jag skrev ju alldeles nyss att det inte är kommersiellt gångbart. det finns ingen marknad för det. däremot finns det gott om kolatorskar som har testat att göra och röka crack bara för sakens skull...varför skulle nån spä ut sin produkt med gift? verkar lite korkat att ha ihjäl sina kunder. men det kanske fungerar så i din lilla fantasivärld...

2006-11-27 01:57
vet förövrigt inte varför du tror att det måste vara superladd för att det ska gå att göra crack på det...

2006-11-27 02:04
Knark och knark.. 'Crack' är Fat Joe's tag. Bara ett annat namn på grabben.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-27 02:07
Det finns folk i Sverige som är torskar på fribas-kola (crack).
Problemet i Sverige är att marknaden är för liten för att sälja crack, och våran jävla ikeamentalitet som gör att folk kokar det hemma i köket. Vi vill skruva ihop våra möbler, bygga våra bilar och koka vårat crack i fred...

Eller problem, egentligen är det ruskigt bra. Svensk Crackmusik känns därmed också väldigt... fel.
Varför vill du ha låtar om crack, eller med någon som står och vrålar crack. Är det häftigt att missbruka?

2006-11-27 10:13
well, colombia got that puro:

http://www.totallycrap.com/comments/cocaine_masterclass

jag föredrar mitt dödsknark utan cement och bensin tack
chase the clouds away

2006-11-27 12:57

'Crack är gulvita klumpar av drogen kokain i dess kristallina form. Crack är avsett att rökas. Drogen blev populär i USA på 80-talet och var från början avsedd som substitut för andra dyrare tunga droger. Crack tillverkas av vanligt kokain och bikarbonat. I och med kristalliseringen blir drogen närmare 10 gånger starkare än vanligt kokain. Crack är den beredning av narkotika som är mest beroendeframkallande. Crackepedimin uppmärksammades internationellt i början av 90-talet, delvis pga amerikanska rappare som beskrev den i sina texter. Crack är mycket ovanligt i Sverige.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Crack_%28narkotika%29

de borde la ge er diskussion ett avslut om hurvida de finns eller inte.

2006-11-27 13:05
ri-fa står för den delen.
yes ahaya

2006-11-27 13:13
vem säger man behöver kola hemifrån sverige? crack skickas ganska lätt i vanliga radioband ifrån tex sydamerika, där en dos kostar mindre än skit!!! ganska lätt o få hit, polare som prövat...
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
Producent

2006-11-27 14:29
Varför kallas Fat Joe för Joey Crack? Är det för att han är så ljus? Vita kallas ju för Crackers i U.S.A. Eller är det för att hans musik är crack. I irland säger man att typ allting som är roligt och bra är crack.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-27 15:00
dopeness

fat joe är / var målare å skrev Crack. han va le med eller hängde iaf med TATS crew.

2006-11-27 15:06
Du har inte tänkt på att STÄLLA FRÅGAN OCKSÅ!?

2006-11-27 15:10

kanske t.om göra en ny tård om de hela.

2006-11-27 15:23
Undrar om han inte fortfarande är med i TATS.
Producent

2006-11-27 16:14
Vilka/vad är TATS?

2006-11-27 17:00
Klart det finns crack här i landet, som nån sa, det är ju bara att koka ihop skiten.. Behöver inte vara supergrejer heller eftersom själva kokningen av det kan separera bort skiten det är slaget med. Mkt av kokset här i Svea rika kommer förövrigt från sydeuropa, typ Spanien. Men det stämmer nog att det inte är speciellt kommersiellt gångbart, dels för att det kristallina cracket är en färskvara, den verksamma substansen har en halveringstid som är kortare än när den används som vanligt kokain (kokainhydroklorid, ett salt). Så ska du vara en duktig crack-dealer så ska du nog ha rätt bra ruljans på skiten, känns inte som att det är så stort här i Sverige så att det funkar att stå i gathörnen och kränga iväg det...

(Känns rätt tragiskt att veta såna här saker egentligen... Har haft en del vänner tidigare som inte levt så värst sunt om man säger så...)

Men en fråga: VARFÖR vill ni höra massa crack-musik egentligen??
Bara för att det är ghetto-porrigt eller?
Det blir vad man gör det till!

2006-11-27 17:10
TATS är ett legendariskt graffiti crew från New York..tunga.
HL.

2006-11-27 20:17
muralwriters som dom kallas.
www.tatscru.com

2006-11-28 01:16

Dom är muralmålare nu för tiden ja. Klassiskt crew.

2006-11-28 01:25

Det är klart att det finns crack i hela världen. I de länder där det inte säljs på gatan kokas det själv. Det är inte en 10 gånger starkare superdrog, det är helt enkelt kokainfribas istället för kokainhydroklorid, som har omvandlats eftersom kokain ger en betydligt maffigare kick om det röks/injiceras än om det snortas, och eftersom den vanliga formen brinner innan det förångas går det inte riktigt att röka det som det är.

Och även om flera har frågat undrar jag fortfarande, vad i helvete är crack musik?

I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2006-11-28 01:33
Freebase & crack är inte samma sak så ni vet.

2006-11-28 15:23
åk till england om ni vill punda bra crack

och lyssna på calle-p för musiken
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-11-28 15:26
Fat Joe blev kallad Joey Crack av någon tjej i hans klass för han hade häng och man såg hans buttcrack. Sedan började han använda det som tag i TATS Crew.

2006-11-28 15:49
så crack-musik i sverige borde alltså inbegripa musik där utövare/publik har gällivarehäng?

isf utökas ju utbudet väsentligt, är exempelvis ronny & ragge crack music?

http://fredpajorden.com

2006-11-28 17:01
ronny o ragge är crrrrrack!

2006-11-28 23:35
Det går att freebasa kola ochså! Men jag tror att de fins så lite crack i sverige för att ingen pallar sabba sitt kokain genom att koka crack på det. Det är inte billigare att köpa/framställa, anledningen att kranarna säljer crack och inte kokain är väll för att de är ännumer beroendeframkallande än kokain.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-11-29 11:39
snacka om att whoa alltid spårar?

2006-11-29 17:17
hahaha! Några påpekningar/svar Svar 1. Kola finns i sverige och även crack men cracket finns inte i samma utsträckning.  Fråga1. Knark-musik eller crack-musik? bestäm er för fan, crack är en sorts knark men blanda inte ihop crack med allt knark. om man vill ha crack-musik ska man lyssna på hasch-låtar?(Ågren) antingen fattar jag dåligt eller så fattar alla som skriver i denna tråd jävligt dåligt. btw så frågade han efter crack-musik inte om crackets historia, inehåll och utrsträckning.
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2006-11-29 20:57
POSTAL - Det är en definitionsfråga. Visst, det finns fribaskokain som inte är crack, men allt crack är fribaskokain.  
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2006-12-01 17:15
habibi_yayo P26
vet iofs inte vem du riktar dig till, men såna där kommentarer är sjukt onödiga. känns som alla casualtrådar där det kommer in en person vart tredje inlägg och skriver "snillen spekulerar"...pointless

2006-12-01 17:50
Crack finns.

don't doubt it . crown it.

2006-12-01 18:33
habibi_yayo P26
haha jag vet inte...jag tar ALLTID åt mig om folk inte säger precis vem dom riktar sig till av nån anledning...bara någon liten hang-up som jag har

2006-12-02 01:42
vad heter den filmen där chris rock är addicted?

2006-12-02 02:28
New Jack City, han spelar Pookie! :)

2006-12-02 10:40
ok ok, nu vet jag visst allt om crack men fortfarande inte så mkt om crackscenen i sverige. och för som undrar, Crack-musik är som våldsironisk rap fast om crack (crackironisk :) ) Beatsen är crunk orienterade. Kan inte fatta att alla verkar ha missat den?

Men jag fick några bra tips på grymma crack-rappare, finns det fler?

2006-12-02 17:25
pragmatic rappar om crack, iaf ass cracks

2006-12-02 17:48
crackironiskt? :D
you can't scare me, i'm sticking to the union.

2006-12-02 18:22
det finns crack o d finns crack rap men ingen bra däremot ingendera hahabättre me cola bara
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.

2006-12-02 19:30
"(Crack finns förresten även om i liten skala...tyvärr)."

Jo, tyvärr finns USAs mest saboterande drog bara i liten skala här i sverige, tyvärr.
njut
Manager

2006-12-02 20:17
tvivlar på att det var så han menade haha
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-12-02 21:43
han menade nog att det är synd att det finns överhuvudtaget ?
för övrigt är svensk crackrap, typ ri-fa o såna coola grabbar, jävligt töntigt
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!