Alla vill till himmelen original
hej. beatet till alla vill till himmelen är väl stulet? vad heter den riktiga låten som har det?
Im not left wing, or right wing. Im the middle finger.
ja jag är säker. jag har hört det i en engelsk låt iallafall
Tror du på allvar att beatet är stulet? Och att du dessutom är den första som märker det? Om du tänker efter så kanske det är mer tänkbart att det är t ex samma sampling eller nåt sånt...
lyssna då på det löser sig och på you wish med nightmares on wax, det är likheter haha
PAO!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tror inte de är stulet hela de albumet är vär proddat av ''M.O.N.S.''?
Timbuktu var ju i afrika innan, där hörde dom någon låt, som dom har samplat ifrån.. finns med på "funken styr våra steg" om jag inte har fel..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shlook P1 där har du helt rätt...dom säger det där! så det så
softa hårt
men det är ju en jävla skillnad mellan att använda samma sampling och att sno ett beat.. det som folk inte fattar.
Räfjused P55 varför är jag en stackare?:O
PAO!
är väl en sydaafrikansk låt dom snackar ialf det i funken styr våra steg
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
okej... beatet har jag inte hört om, men jag har hört låtar med
(everyone whant's to heaven but nobody whant to be dead) många gånger... bla tech N9NE har gjort nåt liknande...
Jag Är RapparKalja
Wolfi Men det är ju en grymt beat och jag tycker att det är det enda som räknas. Alltid kul när folk återanvänder bra musik och gör nåt fett av det, även om många tycker att man ska gräva så djupt som möjligt i backarna bara för att det är häftigare Vad heter originalet förresten?
Rapparkalja Peter tosh lär ju varit före.
Save the animals, eat the rich ------------------------------------- SB-BPG-
okej det är nog inte stulet, men jag har hört ett väldigt likt i en låt iallafall, så jag vill bara ha namnet på den!
Wolfi: hahahaha, tillåt mig skratta lite åt din naivism. VÄLKOMMEN TILL HIPHOP. för din information så är förmodligen minst 80% av all hiphop samplad. att gnälla på att folk använder 4bars loops...ojojoj du lyssnar på fel genre isf.
http://www.kalvinhiphop.com
Producent
2006-11-09 00:45
Det finns ju hur många hip-hop låtar som helst som bara är looar och som inte äns är uppitchade. Kolla hur det började med Rappers Delight, också en lång loopad samplinng. Tror du alla hip-hop låtar är uphackade samplingar och sen omkastede och uppitchade. T.o.m Dj Premier har gjort beats som bygger bara loopar. Det är resultatett som räknas, Timbuk gjorde en grymm låt.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Handlar inte hiphop (rap) om att ta något gammalt och göra något nytt och fresh av de ?
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic
Producent
2006-11-09 11:17
& Timbuks låt lät fresh när den kom, så mission accomplished.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Irriterande med alla som ska mästra folk i vad hiphop är och vad som är ok eller inte Jag ser det som ganska självklart att om man är nyskapande och kreativ när man gör beats, och gör nåt som ingen annan har gjort tidigare så är det fetare och mer imponerande än om man tar nåt nån annan gjort. Sen.. så kan det ju självklart bli jävligt fett ändå efter att man satt sin egen prägel på det. Men det är inget att tjaffsa om.
Save the animals, eat the rich ------------------------------------- SB-BPG-
Hoffa P23 det har du iofs väldigt rätt i :)
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic
Dopeness P25: Rappers delight är inte samplad.
Producent
2006-11-09 17:54
Näej, jag vet. Den är återspelad men det är samma melodi, basgång och liknande trummor som Chic låten. Så den är stulen och det är en loop.
Var det inte låttiteln han "kom på" när han var i afrika?
så roliga att folk rackar ner på samplade loopar när det bara var breaks i början, då la don ju knappt på trummor lixom, bara loopade å rappade
fan. är det ingen som vet vad den heter?
Trrism P0 Dom har i sin tur snott riffen från Bob dyllan - all along the watchtower
timbuk snackar ju på sin dvd om hur han hör melodin till beatet på ett café i sydafrika om jag inte minns fel... sen sätter han sig med sin producent som jag inte kommer ihåg namnet på å skapar beatet... har jag för mig... har dock hört att pricip hela texten e stulen oxå, vilket jag inet fått bevisat men att han i stort sett bara översatt texten till svenska... skitsamma, jag spelade låten flitigt när den dök upp :) peyz
http://www.myspace.com/lallarkungen
Vad snackar ni om egentligen?
Texten är 100% skriven av Timbuktu.
Hooken / refrängen: En äldre man i Ghana sa till M.O.N.S. och Timbuktu: "to live in in Ghana is everyone wnats to go to heaven but no one wants to die".. därav titeln. Sen finns ju också givetvis andra låtar med samma titel. Men det var så Timbuktu och M.O.N.S. fick idén till låttiteln.
Ang. musiken: Allt är producerat av M.O.N.S. Programmering och gittar av M.O.N.S. Även calypso av M.O.N.S. däremot hörde M.O.N.S. "slingan" på radio i Ghana (kolla "Funken Styr Våra Steg" DVDn).
Och vad gäller samplingar så verkar det som om att många här inte riktigt förstår sig på vad det är även om det förklarats många gånger.
Sådär nu vet hur det ligger till med låten. Det finns inget "orginal" att lyssna på. Beatet är inte stulet.
Alla blir inspirerade här i världen. Det är så man utvecklas.
http://www.jujurecords.com
melodin hörde dom ju i ghana när dom var där å då spelade dom in den på lapjälvtopen de hade med sig resten har dom väll gjrt sjävl
jo sen sjunger ju peter tosh på nån låt på legalize itplattan everyone wnats to go to heaven but no one wants to die men han berättar att en gybbe i ghana sa det till han