Du missförstod mig där. Jag jämför dessa rappare med Petter och Petters framgångar kan man inte ens jämföra med Professor P trotts att Professor P är 10000 ggr bättre än Petter tekniskt sätt men vilken musik man mest gillar det är ju en helt annan femma. Men Professor P är mest bara känd bland folk som lyssnar på hiphop. Men Petter och likaså snook t.e.x diggas av folk som absolut avskyr hiphop och dom skiter väl i dina rim/punchlines.hmm.. mina svar kanske är indirekta men det jag försöker säga är att jag inte klandra några skivbolag eller något sånt för att sådanna rappare inte skiner
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
"'och är över huven som leviterade neurokirurger när jag går på känsel' PST/Q Avdelningen: När det blir för långsökt." PST/Q kanske drar de bästa punchlines nån i sverige nånsin dagit! ingen klår honom, om man är efterbliven så kanske det kan vara lite jobbigt med långsökta punchlines men de med lite allmänbildning, logiskt tänkande, hiphop intresse och hög intelligens tycker ofta att PST är sjukt bra!
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
jag e lika underground som kens morsa skapade juh lite rabalder när den kom, jag tycker den e så okänslig att den blir kass..
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Varenda gång jag gymmar tänker jag av nån anledningen att jag måste skriva ett öppet brev till landets alla rappare om en språkgrej som jag stör mig på. Om man kommer till en situation där man har olika alternativ att gå vidare från så är det ETT val man har, inte TVÅ. Några exempel jag kommer ihåg på rak arm: Bara två val att välja, spotta eller svälja. //Nån Highwon, kanske klä av dig Två val i livet, artist eller kriminell. // KEN Ska det vara så svårt. Sådär nu var det sagt. Lite off topic men inte värt en egen sträng. Nu kan jag sova inatt.
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
blackeminem, han.. firar julafton på sitt egna lilla vis?
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
ingen punchline utan bara nåt otroligt dåligt! :P I "beefen" mellan oss och Tabai MC's så säger Tony "Är du en kaliber är jag en missil".. (mitt artistnamn är Kaliber). Måste nog vara något av det sämsta jag någonsin hört.. Bara det jag ville säga :) Puss hej
Tänkte bli gangster..
"du har så dåliga rim att du borde fan sitta i en cell" e sjukt keff
Hahahaha!! Folks uppfattning om punshlines rockar.
blackeminem P28: hahaha de va den som ja tänkte skriva. Han lägger den verkligen me tyngd. sista raden, sista versen. Ja tror inte han fattar den själv asso..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
'och är över huven som leviterade neurokirurger när jag går på känsel' PST/Q Avdelningen: När det blir för långsökt." Jag tycker det är FÖR långsökt så fort man börjar snacka om saker som inte finns. Som tex "leviterande neurokirurger" KEF
Save the animals, eat the rich ------------------------------------- SB-BPG-
okej sveriges sämsta punchline eller liknelse eller vad fan det nu är måste ju vara frondas lina "Fronda har mer linjer en gymnasieskoler" i låten De Efterblivna - Ingen klarar av det här.. nu menade jag ju förstås bland de mer kända rapparna finns säkert många sämre punchlines eller liknelser bland underground rappare
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
"sveriges sämre punchlines" ja "sveriges sämsta punchline" njae, det går, men han skrev "kommer själv inte på så många så jag måste ha assistans" så sämsta fungerar inte i detta sammanhang
men fan vad mycket jag postar då, men måste fråga detta, en punchline måste inte vara rolig väll? det kan ju bara betyda flera saker? typ pst har ju en miljon grejer som inte alltid är roliga men som man kan tolka på två eller fler olika sätt, och som imponerar mig rejält. Kommer inte på nån med pst just nu men en med mingan, imponerar inte mig särskilt mycket men den är lite halvfyndig, "medans ni håller deg som bullpapper" det kan man ju antingen tolka som att "dom" står och håller i deg (typ en ogräddad bulle eller nått), eller att dom har en massa stålar.
"Fronda har mer linjer en gymnasieskoler" är ju klockren,*Lines på engelska. Fronda har skrivit dom fetaste punchlinen kan jag lova ;)
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Producent
2006-10-31 02:04
^Den där Fronda punchen var ju riktigt värdelös, linjer och lines är inte samma sak + att det heter inte änns linje-det heter program på gymnasiet.
Tacka vet jag Talib Kweli "I got more lines than cocaine"
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
haha ja hawaii pizzan slår ju precis där den ska! den är ju så jävla klockren den kan bli, riktigt fyndig och rolig
alla gamla fjarde varlden fran typ "premiaren" osv ar ju bara grymt fyndiga och komiska. som en punchline ska vara. typ "puckad som en hockeymalvakt" "fiskar hajar att du torskar" "rockar som en plattfisk"
Mr_Psycho - Den hette Sunkyasspunchlines.tk, men las tyvärr ned p.g.a. att det var en massa rappare som blev gnälliga över att de blev citerade : /vapid - Nope du har ett val mellan två alternativ . ManiaZee - Jo, en punchline är per definition roligheten i en vits. Att ha tvetydiga rader gör inte att man skriver punchlines, utan "bara" att man skriver aningen mer kluriga texter än om det inte är tvetydigt. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
fsdfsdf P14 Ja, dem har _TVÅ_ val...
1. Spotta
2. eller svälja
Det är _TVÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ_ val
Sen att man bara kan välja _ETT_ val är en helt annan sak, och det hör inte ens till punchlinen
Iofs brukar väl fönstertittare se IN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAha måste sluta dricka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jontelito; Nej. Val och valmöjligheter är inte samma sak. När man väljer gör man ett val. Oavsett om valmöjligheterna är 2 eller 20.
Offtopic men Fjärde Världen & Fattaru har skönaste punchlinesen som finns =)
"Fronda har mer linjer en gymnasieskoler" vad jag vet så brukar man säga lina till punchline inte linje(?) jag tycker den är kass iaf
Ja, dem har _TVÅ_ val... 1. Spotta 2. eller svälja Det är _TVÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ_ val Sen att man bara kan välja _ETT_ val är en helt annan sak, och det hör inte ens till punchlinen Hahahaha! Finns du på riktigt eller är du bara efterbliven? Man gör ETT val. Det finns TVÅ valmöjligheter/Alternativ att välja mellan. Hade man haft TVÅ val, hade man kunnat välja BÅDA valMÖJLIGHETERNA.
Jag komma till stan i en båt med bananer/ jag och min bror och en massa iranER //Bastern!
"Hahahaha!! Folks uppfattning om punshlines rockar." R0lf! Hur har du mage att säga nåt när du inte ens kan stava? Haha!
Not a follower, so Twitter has never been an option.