Rappare eller grupper från Norrköping?
Finns det några? Skulle vara nice att veta :)
Redline!
Niprone är killen hela dagen i NKPG! :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
JOEY SIX , bästa lätt kompis!! knullar det mesta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tounge-I Word Ty-Chee Bug Vargaz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ruckablaow liksom
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Efterssom alla bara spårar ur eller droppar listor får jag väl sätta mig och skriva lite utförligt.
NKPG är en helt otrolig hiphopstad om man tittar på antalet kvalitativa artister gentemot invånarantalet. Det är procentuellt sett Sveriges främsta hiphop-stad om du frågar mig.
Här är motiveringen:
Niprone - Nyss släppt plattan On the Rise. Melodiöst med mycket sångrefränger. Aktuell mp3 på whoa just nu och finns mycket att hitta i forumen.
Hemsidan är fullproppad den med.
Alphadeph - Nyss släppt plattan On a Daily Basis. Boombap blandat med lite experiment och lite av varje. Snyggt skrivna grejer som bygger på honom och saker runt honom. Egen och grymt bra platta. Kolla in
myspacen .
Ty-Chee - Nyss släppt plattan Production for Consumption. Låter lite åt aesop/atmosphere-hållet och plattan är klockren!
Missa inte "Hope"!!
Myspace finns där också...
Underground Civilians - En grupp som består av LTD & Math Mic. Boombap à la 94'. Smuts och en rejäl dos talang på micken. Det är väl sammanfattningen. Har släppt en platta som hette Spontanious och har lite nyare grejer uppe på sin
myspace .
Digger - En riktig gammal räv som idag mest sjunger. Soulful grejer och alltid en god dos hiphop i det.
Myspace! Joey Six - Riktigt duktig rappare på engelska. Inte släppt något solo, men lirade med sin gamla grupp Anorexia of Speech på hultsfred ett antal år sedan. Han har dock utvecklats rätt rejält sen dess, av det jag hört i alla fall. Nya spåren är grymt feta och kommer väl säkert släppas i någon form nån gång i framtiden.
Vargaz - Vart med på gamla jakten-skivorna har jag för mig. Nån låt med honom och Peshi. Han jobbar enligt honom själv på album nu i alla fall och han gästar på mitt mixtape med två riiiktigt feta verser.
Kemistry - Grymt duktig producent som klipper samplingar som få jag träffat.
Myspace! Incredible Inc - Jazzigt och tight. Style Eben och Just Beyond heter rapparna och dom har självklart även dom en
myspace . ;)
Chess Brown - Jazzigt och förbannat nice vibbar. Det är producenten Chess Brown tillsammans med Incredible Inc, Underground Civilians och några musiker/rappare/sångerskor till typ. Klockrena grejer från samma studio som Incredible Inc.
Myspace! Heatherclad Moor a.k.a. Mary - Extremt duktig sångerska som gästat de flesta ovan, sjungt över halva Sverige och gjort en hel del skön nu-soul själv.
Myspace! Xeilon - Jag har väl åtminstone varit något av en NKPG-rappare ett tag men bor dock numera i STHLM. Hann dock göra ett mixtape som gästas av norrköpingsrappare på de flesta spåren. Finns info om det och lite till på min
whoa-presentation .
Av äldre grejer att kolla upp som jag känner till finns en platta med en grupp som heter Endangered Species, som består av ovan nämnda Alphadeph, Ty-Chee samt Vargaz & Tongue-I om jag fått det rätt. Sen ingår nog även producentteamet Beatnikz där.
Sen finns det faktiskt
en hel del bra grejer utöver detta jag nämnt och det är få grejer från stan som inte håller hög klass faktiskt. Detta är väl vad jag personligen tycker att du i dagsläget inte
får missa typ...
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Har hört i stort sett alla Xeilon listade, och alla är fetare än livet självt. www.myspace.com/jschon Där finns det 2 låtar med mig, Joey Six ... Måste också pusha för innehavaren av sidan, min inhouse producer J.Schon , som är ruskigt fet. / Joey Six
Xelion: Tack för listan! Exakt en sån jag ville ha. Jag bjuder på en bärs eller nått om vi träffas nån dag.
Redline!
Varför tog nån bort mitt inlägg där jag nämnde Melkerr? Whoa är en stor flensost.
Jag vill lägga till lite grejer till Xeilons lista...
diffused ´jobbar på ett mixtape/netplaym, smakprov finns på
www.myspace.com/diffused Jax Håller på att spela in en skiva, jag har hört en låt och den är fet!
Blezz & Flinta Släppte nyligen den jazziga och skönt vemodiga skivan Whaddup Metafors smakprov finns på
www.myspace.com/flintaneli (tror jag)
Sen finns det som sagt oändligt med talang när det gäller både rap och sång inom hiphop/soul sfären i norrköping. Det skulle kunna författas en hel bok om det.
Producent
2006-10-11 22:01
har bara hört tha rhyme fanaticz (?) som jag vet är från norrköing, de var riktigt feta live
som sagt... kolla in Joey Six, bästa flowet på engelska i sverige
"I ain't relating If I don't like it, I don't like it, that don't mean that I'm hating" - Common
Som sagt finns det många fler duktiga än dom jag nämnde. Tog dem jag hade mest koll på personligen. Pragmatic: Jag rensade i tråden för det mest var massa bs-listor som mest kändes oseriösa här. Om jag råkat tatt bort nåt seriöst i all hast så, my bad.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Dr Oc: Känns som att vi säkert kommer göra nån gång, så jag tackar och tar emot... ;)
Ska bli kul som fan att höra Jax grejer för alla verkar propsa på nya grejerna och jag tror faktiskt inte jag hört honom inspelat nånsin..
Ricky Rotta & Ornitologen - Fet duo som inte sysslar med självprops nätet *host*
Tung lista Xeilon.Får jag också reppa NKPG, när jag flyttar dit om ngt år ? =/
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
FLyttar du hit så, It ain't where ya from it's about where ya at...
Hehe fortfarande lack för att dom dissade er på skunk? Kommer ihåg när stacs propsade 011 på scen, that was a blast.
sjätte sinnet har lagt sig helt nu eller??? jag såg lite av rickard från ss på kulturnatten bara... dom andra verkar helt borta.... norrköping... det är mycke bra hiphop stad ... men ja tycker breaking i norrköping har dött.. jag e en av dom som e kvar... iallafall i min ålder ;P
Östergötlands Finest :P hehehe
parra P13 Om du såg rikard på kulturnatten så såg du mig också ;)
the rhyme fanaticz forfucksake!
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas
_Chili_ F-1 är du hon tjejen som rappade me rickard??! ;)
parra P13 Yes det var jag, det var egentligen min spelning, men jag bad rikard backa mig..
aha okeej :) ni var ju bra!
Slikk Nutrition måste nämnas. Jag vet iaf att Vargaz och en kille vid namn Jonas som var på micken. Grymt bra orkester bakom sig. Jag äger en skiva med titeln chestpressure looser music som dom släppt. Någon som har mer information om dom?
Mayyy P23 Vargaz och Jonas är samma person. Rappare nummer två heter Jesper (Bug). Båda ingår i kollektivet Endangered Species och den tidigare gruppen Supaakzionfighuz (S.A.F), som gett hopp till oss yngre själar i Norrköping. No asslickin', juz straight facts. Hihi.
Mayyy Vad jag vet så har Slikk lagt ner..
värkar finnas mycket hiphop där :D
Pragmatic: kul att nån kommer ihåg oss gamla rävar i supah akzion figuhz... haha, kul som fan.. iaf... Northkoping finest = LTD, Joey Six & Niprone och Ty chee`s nya platta kommer bli feeet.. Alpha deph: du skulle hooka mej med din platta, whats up with that fooooool??
Pragmatic My bad, Jeppe är korrekt. S.A.F minns jag allt, vet att jag sett dom på nåt jam i Haga. Minns också att jag och Niprone satt och redigerade videomaterial från ett i haga där, förutom SAF, The Narcs och Eiore spelade. Så någonstans finns alltså det här godiset på video, vet dock inte var. Kanske i Robins pojkrum eller på Kungsgårdsskolan. Spårvagnar i oranget, det är vackert det.
Mayyy P23 Hagajamet år 2001 var dope som fan!
Det var legendary det jamet. Battlena därifrån har gått ifrån legender till myter.
alla kommer ihåg supah akzion figuhz... a piece of nkpg history.
finns det nån som har en video fil av nåt S.A.F. uppträdande? Skulle va skitkul o se de där gamla grejjerna...
skulle vilja ha videofiler från rap live 99... those were the days
jag kan ha nån video från nått SAF uppträdande, har även en video från rap live 2000.
Producent
2006-10-15 20:06
Var Rap Live både 99 och 00?
japp det va det.
Joey Six kommer med skiva/mixtape riktigt snart Jax kommer med skiva i årskiftet d mesta producerat av J.Schon ska köpa alphadephs senaste deen verkar grym norrköping jobbar hårt som alltid .
Ska till Norrköping under någon vecka på Jul lovet, finns det några
sköna snubbar som har
studiomöjligheter som skulle kunna tänka sig ta någon
eftermiddag att kicka lite och vara laid-back? Vill ni höra något av mig så besök min myspace
www.myspace.com/tmk6 , eller min pressentation.
sho!
Upp!
T-M-K P0 soft, lär dig rappa tills dess bara.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
whipper sluta va en dryg fitta nu ;) så skaru nog se att folk börjar läsa dina inlägg.
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify