I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snook - kattguld

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-10-10 17:07

Snook - kattguld

vet inte om de tagits upp innan, helt enkelt för lat för att kolla.. :P
men iaf.. i låten kattguld så snackar de om en låt de ska släppa typ 15 september.. Vilken är låten.. och varför snacket på låten osv?
tack för svar:) pueaxe!

Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2006-10-10 18:45
Ja, och vad e de för låten egentligen? Har den, står att det är låt nr sju från "Vi vet inte...", men det är ju helt fel.
Nån som har info om vad de e för låt? Rätt skön ändå. Snook!
soundcloud.com/G-O-R-D-A
Groupie

2006-10-10 19:52
Mjo jag undrar också vad det är för låt de snackar om, varför de snackar är väl p.g.a allt snack som florerat kring dem...

Men jo den är visst med på "vi vet inte..." men bara på den första versionen av plattan, som släpptes i kanske 1500 ex.

2006-10-10 22:18
jag undrar oxå va e d för låt jävel :D hehe... förövrigt e kattguld så jävla skön verkligen, de borde gjort en hel låt av d ist tycker jag...
http://www.myspace.com/akinonline

2006-10-11 09:59
konstigt att ni inte vet vilken skiva den kommer ifrån om ni har den.. hm...
"livet är en stor bajskorv som man tvingas ta en tugga av varje dag!" -mifune //Öpir

2006-10-11 19:33
aKa ja, det kan man väl undra? :)

jahaja, ni verkar inte veta vilken det är ens :P kanske inte allt för lätt då.. :)
och jo, det är den då de snackar i några minuter, så spelas en gitarrslinga i bakgrunden.
"Den 15:e september, ska vi droppa en låt.. som handlar om.. nåt som nu.. är helt värdelöst att snacka om.." <- så börjar samtalet, orkar inte skriva ner hela nu, kanske gör det sen om ni vill.. men de verkar vara jävligt  seriösa och ärliga.. typ om hur det är att vara kända osv.

aja, tack för svar om ni vet :D
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2006-10-11 19:36
jag har inga källor...men jag tror OBS! TROR...att dom pratar om vi vet inte vart vi ska... version 2...kom inte den då nån gång?
Groupie

2006-10-11 19:37
Folk vet nog vilken det är, vad det handlar om är att "Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit" släpptes i 2 versioner, först släpptes den i en relativt liten upplaga som sålde slut fort. Då bestämde sig skivbolaget för att släppa en till upplaga med nytt omslag, lite omkastning av låtarn några tillkom, vissa försvann och ljudet putsades till en aning till.

2006-10-11 19:40
killen, varför sitter de då och pratar om den sådär? trodde de att den skulle bli världens breakthru och de skulle bli nya 50 cent? (no offense)

Groupie

2006-10-11 19:44
Eternal: eh nu hänger jag inte riktigt, vad jag svarade på var att folk nog visst vet vilken låt kattguld är alltså, något annat kan jag inte svara på eftersom jag själv inte vet...

2006-10-11 19:56
killen

jaså.. jaja, får väl hoppas på att någon på forumet vet.
peaiuc!!

Groupie

2006-10-11 20:59
Annars kan du ju alltid maila någon av snookarna

2006-10-12 12:40
"Kattguld" var först en hel låt, sedan kände de inte att rappen höll så de gjorde om den till en slags skit för första versionen av skivan, sen togs den bort helt och hållet. Simple as that. Inget hokus pokus alls.

2006-10-12 20:25
Offbeat tanks för dem ansvärd! :)