Rappare som borde byta till engelska
En del snubbar som rappar pa svenska later helt enkelt battre pa engelska. Skriv dom som ni tycker borde byta sprak. Ja sager Timbuktu. han later mycket fetare pa eng. no offense men ja pallar inte skanskan heller..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Timbuktu och Sam-E är de enda jag kan komma på nu sådär.
At the gates of Eternity...
Feven.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
hoosam från highwon e grym på engelska fast iförsej e han lika tung på svenska om inte tyngre!
Timbak utan tvekan. Visst, han kör grymt på svenska med, men han är tvärtajt på engelska.
tvärtom då? Jag tycker Promoe e sjukligt grym på svenska (lite mer unik än på engelska), tänker då främst på:Svenska akademien - En varningLasse Fabel - Det luktar fuffensGatas parlament - Antiamerikansk dansdär han kör ett par riktigt bra versersen e ju allt med ungdomshälsan mer roligt än riktigt bra men det e ändå rätt sjyssta grejer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu funka ju inte radbrytningen så jävla bra men jag e ju liite av ett retard när det gäller datorer o ni fattar säkert...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
markolio, han e grym på engelska!
tycker timbuk gör rätt i o hålla sig till svenska, vafan han e ju säkert hundra gånger bättre på svenska, hans engelska e rätt kass typ.. menar inte uttal eller nåt utan bara mer hans sätt o o rappa o grejer..
www.twitter.com/mzamora036
Han har snackat engelska hemma hela livet och började med att rappa på engelska så de tror ja absoluuut inte
exakt!
FORMSIGNATUR på din moder...moder fukker www.myspace.com/lycouz www.secureme.se/retardedpoets
tycker dock att DSB kan komma tillbaka så man får höra öris på engelska igen... de var nog den bästa gruppen nånsin!
FORMSIGNATUR på din moder...moder fukker www.myspace.com/lycouz www.secureme.se/retardedpoets
chords borde skärpa till sig och släppa ett album med timbuk på engelska.
han robert valsinger tycker jag ska hålla sig till engelska
bumaye: han snackar ju svenska med sin morsa, det ser man i den dokumentären om honom. Notera att jag påpekade att jag INTE menade hans uttal eller nåt sånt, tycker bara det låter betydligt bättre när han rappar på svenska. såååå jag tror inte så du
www.twitter.com/mzamora036
rantoboko - i love music (ft timbuktu promoe & chords) Där kör timbuktu fett skönt på eng, dom andra kör också fett.
INGEN. däremot finns det en jävla massa rappare som borde byta till svenska.
Kuunta Han snackar ju itne alls svenska i dokumentären? Menar du när han li intervjuad så är det itne av hans mossa. Hans mossa e hemspråks lärare på min förra skola. Hane ju för fan amerikan
fronda kör på engelska på nån låt från kentas comin' out blazin tror jag, det låter fett najs.. skulle gärna höra mer av det.
www.myspace.com/kdlwilen
haha fronda e ju pinsam på den låten för fan
Fronda på eng: http://whoa.basthard.com/swe/bobby_sixkillah_and_kat_nekk-_baby-whoa.nu.mp3 inte så överdrivet grymt kanske...
What would macgyver do?
bumaye, tycker han är fett skön på den låten iaf :)
www.myspace.com/kdlwilen
ayo var skön på engelska på nåt sätt...
GUBB borde köra på engelska som back in the days, riktigt jävla soft flow hade han då ....
David VS Goliath
Höhöh... Timbuk har inte klockren engelska.. Det hör vem som helst!? Han flyter skönare på svenska oxå!
sam-e lätt shit han e 1000ggr grymmare på engelska asså
thundercooperfuckinbird
Pokerface P22 Håller med. Jag tycker Timbuktu har rätt så kasst uttal.. Har aldrig gillat han spec på eng.
My three year old son can do that, and I don't even have a son!
KEN borde släppa ett album på engelska. han har släppt några verser på engelska....låter riktigt rått. t.ex låten med Proof och Swift!!
Precis!... Men svenskan får han MVG på...
Rappare jag hört köra på både engelska och svenska och som jag tycker är klart bättre på engelska: Timbuktu, ADL. Rappare som är skitbra på båda språken: Ayo.
Producent
2006-09-21 20:22
jag tycker ADL är en av de bästa rapparna i landet, men det jag har hört med honom på svenska låter inte så bra. Ken och Ayo låter bra på engelska också. Så vill jag ju så klart ha en ny skiva med Sherlock (Peewee, Rusiak, Speedknock på engelska + Seb Roc på beatsen)
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Lyricist
2006-09-21 20:59
tror ja hörde nåt org 12 kört på eng har för mej d va najs fan... menmen tycker fler borde byta til eng eng verkar inte va uppskattat i vårt avlånga land... tyvärr
Lyricist
2006-09-21 20:59
om man ska bli båt på hemma plan måste man väl nästan köra på sv?
Det hade varit jävligt kul o höra pst på engelska!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
skulle vilja ha mer Ken pa eng. utalet e kanske inte det basta men de later fett raw. kan nan tpsa na mer latar me honom pa eng?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
isofu han har ju en låt på eng med Swift & Proof från D12 (eller?) som heter NOTHING, den är med på 'Det bortglömda'... men han e ju inte grym där enligt mig då....
jag har ingen aning, dock skulle det vara intressant att höra vissa artister kicka på engelska, typ organism12, petter, pst osv.. har de nåra låtar på engelska alls?
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
ja har hort talas om nat gammalt kassettband som Dj Sleepy vagrar ge tillbaka till Petter. Dar han kickar pa svengelska! hahaha
Eternal... Om jag inte minns fel så ska petter ha kört på eng(med liveband?) i början/mitten av 90-talet... han hade jävlit kasst uttal sägs det... Org12 har sagt i nån intervju att han gjort grejjer på engelska... dock inte släppt dom...
What would macgyver do?
Jag skulle också gärna vilja höra lite mer material av Sam-e på engelska! Han är galet tung! Visst han är grym på svenska på också, men de tyngsta grejer jag hört av honom har varit på engelska.
Ja, jag skulle INTE vilja höra Petter på Engelska. Titta bara på när han pratar engelska. Minns en ganska lång intervju med honom på MTV som jag såg typ tre gånger. Det var verkligen helt omöjligt att lista ut vilka ord det var han försökte säga. Man förstod kanske tre ord, hehe...
Feven e tajjtare på engelska.. timbuktu e oxå najjz som fan på engelska..
http://www.myspace.com/akinonline
Hehe... det där bandet skulle man haft! Vart bor Sleepy?? Hehe...
Pilsner tack, :) gåre få tag i på något vis eller var det bara liveshit som inte spelades in osv
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
diggar timbuk som fan, men har aldrig tyckt det låtit särskilt bra på eng. dessutom är ju hans skånska som gjord för hip hop.
you had me at asl
ADL kickar på engelska!
http://www.myspace.com/choysmusic
Choys: Han har dock kickat en del på svenska också. Åtminstone låten på Ayos platta.
jaja :) asså "kickar" som i att han dominerar på engelska
http://www.myspace.com/choysmusic