I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem bryr sig om musiken?

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-08-29 14:13

Vem bryr sig om musiken?

Bara undrar om någon känner till ett hiphopforum där man kan diskutera musik? Då menar jag inte Whoa, där någon frågara vad folk tycker om en låt och ingen som besvarar tråden bryr sig för fem öre.

På whoa ser det ut så här: Ken släpper en ny låt: ÖÖh så fett att han satt inne, ööhh, så whack att han satt inne, ööhh, hur gamla är hans barn och är han kompis med petter egentligen.

Vad vet du om Malmö, vad tycker ni om den? ÖÖhhh, de är ju inte ens från Malmö, förresten så är alla fula i Malmö...

Snook, dem kan ingen kommentera utan att det blir en debatt om huruvida de är hiphop eller inte och säger någon stackare att de gillade någon av Blues skivor, då blir det stora samtalsämnet vilken jävla skoaffär han jobbar i eller om det är sant att han har en beef med Bo Holmström och sedan urartar allting och kulminerar i en privatundersökning om vart Timbuktu bor: På Möllan, Lindängen, eller kanske i...TIMBUKTU.

Jag vet inte, jag vill nog egentligen bara ha svar på om det är jag som är för gammal för Whoa eller inte. Och som sagt, vart man kan snoka om man är intresserad av musiken.

Puss och kram på er.

Esox Lucius

2006-08-29 14:53
whoa e ju störst isf eftersom alla lägger sina åsikter... sen har jag full förståelse om du inte riktigt kan hålla med och att det brukar bli jävla diskussioner om vad som e "äkta" vad som e hip hop" vad som e "pop"... men alltid när du droppar en tråd får du alltid nått vettigt svar... så du kan ju hänga kvar här :)
http://www.myspace.com/akinonline

2006-08-29 17:31
Haha. Man får sålla informationsflödet. Det är ungefär som att sålla guldkorn ur sekelgamla avloppsrör men det är det enda man kan göra.
Fast om man vill upptäcka ny musik kan jag rekomendera Myspace, som även det är ett tillhåll för nätgangsters, bekräftelsesökande genier och morgondagens kulturskribenter. Men där har man i alla fall musiken att tillgå, från hela världen också. Musiken ljuger inte. Gå in på din favoritartist och klicka dig runt i den stora webben.

Det och jag delar din peruk.
Rakt upp och ner.

2006-08-29 17:40
Ja, fast nu tänkte jag nog inte så mycket på att upptäcka nya artister och höra nya alster från dem, som att ventilera sina åsikter. Just där kommer min fråga in. Är det ingen som bryr sig om hur det låter? Personligen skiter jag i om Snook är snobbar, ken är ghetto eller...tja, om Lena PH syr sina egna jävla kläder. på samma sätt skiter jag fullständigt om Profet kommer från Malmö eller Venus, jag vet t ex svenskar som skrivit reseguider om London. Men när det gäller sådant bryr sig folk nog mer om hur bra guiden är.
Esox Lucius

2006-08-30 16:07
Tråkigt att dena tråden dog ut så snabbt. Men det beror väl på att folk är upptagna med att diskutera om Mange Schmidt verkligen gillar glass.
Esox Lucius

2006-08-30 19:03
shit vad klockrent! precis som det är, men jag tror att jävligt många medlemmar i whoa skiter i att skriva i trådarna just för att det är så... jag vet att jag gör det i 99 trådar av 100 iaf

dock har jag inget svar på frågan, antar att du får strunta i internet om du ska diskutera musik
ä
ä

2006-09-01 13:31
JAG GÖR AVBÖN! Efter att ha sett tråden som handlar om ifall en rappare vid namn CK är bög eller inte, så har jag ångrat mig. Whoa är grymt och musiken är i fokus. Jag är kommer förresten ifrån Malmö, har ingen beef med Petter, är inte särskilt bögig, jobbar inte i en skoaffär och har inte suttit inne, men jag har hört en del låtar med Ken.
Esox Lucius