I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dogge är sveriges bästa.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-05-25 21:21

Dogge är sveriges bästa.


Som jag tycker så är det enbart skit som släpps nuförtiden. Folk kallar Dogge för "sellout"... Dogge måste vara den bästa rapparen i Sverige. Jag menar inte "skill" mässigt. Men ingen i Sverige kommer att komma någonsin ha samma inställning som denna man och hans grupp.

94 kom TLK ut med sin skiva. Hur underbar är inte den? Deras andra skiva - "Skuggan av betongen". Fan alltså, dem där skivorna är inte att leka med.

Dogge är en av den svenska rapparna som har charm, smarthet, känsla och etc. Jag kom och tänka på honom nu när jag har sett på tv på sistoende (brukar inte kolla på tv så ofta). Han är med i reklamer eller tv-serier. Killen är äkta som bara den. Han går ut i pressen och säger att han behöver pengar och det ända sättet är att vara med i tv och göra en massa såna där saker som man inte är vana att se svenska rappare. Men han är ärlig och det gör honom ännu bättre.

Tänk han representerar hans förort + svensk rap. Hur många svenska rappare ser ni på tv iöverhuvudtaget? När ni väl se någon hur mycket representerar dem? - Inte ett skit.

Den som inte har hört: "Välkommen till förorten" och "Skuggan av Betongen", skivorna ska inte ens lyssna på svensk rap.

Dessa låtar är mäktiga:

1. Kompisar från förr
2. Mecka
3. De E Slut
4. De e dej ja vill ha
5. Snubben
6. Fint väder
7. Vem e maffia
8. Välkommen till förorten
9. Krossa rasismen
10. Gussen
11. Kriminell idit
12. Passa micken
13. Borta i tankar
14. Botkyrka stylee
15. Shuno
16. Dax för bax
17. Gitta från verkligheten
18. Måla mer
19. Blend dom
20. De e knas
21. Läppar
22. Kåken
23. Ainaziz
24. Diggar din stil


En bladning av 3 album.

Dogge och The Latin Kings är Sveriges finest!!