I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Låtar om basket

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-05-17 23:12

Låtar om basket

Shu!! Jag letar efter Svenska låtar som handlar om basket... Det va med en på sportnytt i ett reportage om basketlandslaget, men jag vet inte vilken...Det va inte första femman med fattaru iaf.! Men skit samma, skicka in alla låtar ni hittar om basket!;)

Poet

2006-05-17 23:14
Finns svenska låtar om basket. Och "Första Femman" i sig handlar ju inte ens om basket, de bara spelar basket i videon.
At the gates of Eternity...
Poet

2006-05-17 23:15
Checka annars www.and1.se

2006-05-17 23:33
stuffes solo låt på jordnära skivan e ju lite basket he he

2006-05-18 01:14
just d - vi vinner, ni stinker (tror att den heter så)
www.myspace.com/timpanini
get drunk or die trying

2006-05-19 22:56
Jodå, ofta handlar den om basket...De snackar om Crossovers, Tim och Anfernee Hardaway! sedan kommer ju en del basketord in i låten...iof har jag ingen aning om de e nått dålt i texten, Men de kommer ofta in snack om det!

THX Timpa! Jag ska se om jag hittar den!

2006-05-20 00:52
funderar på att göra en basket låt tror de kan bli fett

Poet

2006-05-20 02:37
Basket är inte stort i Sverige, så den lär inte bli stor den låten. Gör en låt om curling eller orientering istället, något som Sverige tar guld i hela tiden typ.

2006-05-20 11:22
master p... basketballs ma favourit sport :)

2006-05-20 22:38
Basket är inte stort i Sverige, så den lär inte bli stor den låten. Gör en låt om curling eller orientering istället, något som Sverige tar guld i hela tiden typ. ´

ha ha ha.... fan va neggativ du e

2006-05-21 00:18
Basket e Sveriges mest ökande sport...den har gått om fpotbollen och är nu mera VÄRLDENS största sport!

Gör en basketlåt , det handlar ju inte om hur stor sporten i sig e utan mer vad dt tillhör för kulturellt element. Jag tror att det finns betydligt fler basketspelare som lyssnar på hip hop än antalet orienterare som gör det!

Inget hat man!

2006-05-21 00:25
Ja And1.se e bra(!), men de har inte lika bra utbud som de hade förr!

Sedan brukar de pumpa in en del bra basketlåtar på basketspel! E dt nån som har låtarna till NBA ballers??? en låt går ungefär så här i refrängen:"Basketball is my favorite sport
I mean break ankles take tha ball push the ball ..... the court"

Lil' bow wow har gjort en kopia på den refrängen typ men det e inte hans låt jag söker...På NBA ballers står det att det e JAtis som rappar men han e omöjlig att hitta....

Har ni den låten, så Please skicka ett mejl till mej!
Producent

2006-05-21 02:02
flash4 jag tror att låten är gjord av Kurtis Blow.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-05-21 12:31
de e väl master ps unge

2006-05-21 13:15
Just D - Vi vinner, ni stinker
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak

"You´ll never walk alone" Liverpool FC
Producent

2006-05-21 19:26
Lil Romeo heter väll Master P's son.
Jag tror att låten med Kurtis Blow heter bara Basketball, men jag är inte alls säker.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-05-21 19:29
Jayzone har gjort en finfin basketlåt som heter a friendy game of basketball om jag inte minns fel.

Den är fet!