I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fronda Recension i Kingsize 2/5

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-04-27 14:35

Fronda Recension i Kingsize 2/5

Lyssnar inte på snubbens musik, förutom det som jag lyssnat på hans hemsida, men det säger väl rätt mycket. Själv har jag fått intrycket av att han e en slags svensk Vanille Ice.

Objektiva kommentarer någon?

Chinaman do the chip-chop

2006-04-27 14:38
Med tanke på din rubrik så undrar jag nu:
Vad tycker Kingsize om skivan?
(Kan inte köpa tidningen här i Finland)
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-04-27 14:41
jag undrar ochså hur topicen hänger ihop med obkejtivakommentarer på hurvida han är vanille ice i svensk tappning eller inte.

2006-04-27 15:12
öööhh...Låtarna på hans hemsida är ju riktigt dåliga tycker ja :/.Köp nån skiva, En Arme På Två Ben är bäst.
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2006-04-27 16:50
den fick en tvåa i kingsize. två skulle jag nog ge den själv också.

2006-04-27 17:34
2/5?2/10?

2006-04-27 19:40
2/5
"Jag tror att människors andliga matsmältning är så fruktansvärt
fördärvad genom vad dom sätter i sig idag genom massmedia."
- Ingmar Bergman

2006-04-28 00:02
haha, dom måste ha vare fulla på KingSize!
"Hype this"
http://www.Apostrof.nu http://www.Apostrof.nu

2006-04-28 13:40
med tanke på att han blev coverboy så snabbt så, ja. men det var ett snyggt omslag å andra sidan.

2006-04-28 14:41
man får väl se om alla andra utom kingsize ger bra recention. I sånt fall är det ju uppenbart och pinsamt . Jag gillar nästan alla spår på skivan och jag gillar knappt rap alls
how you fe av a gyal if yu nuh av a phone

2006-04-28 14:49
jag fattar mig inte på allt hatande. Skumt alltså.

2006-04-28 14:51
är skribenterna också partiska på kingsize?

2006-04-28 15:51
man ska kunna såga en skiva utan att bli kallad hatare. jag kräktes nästan när jag hörde "livet genom en pansarvagnspipa" den här var snäppet bättre men verkligen inte bra äve om den hade en del helt okej låtar på den. alldeles för mycket utfyllnad dock.

Redaktionschef

2006-04-28 17:11
Det var jag som recenserade Fronda i Kingsize. Ni får gärna tycka till om betyget eller recensionen, men skippa skitsnacket om att det låga betyget skulle bero på något annat än min bedömning av plattan... då är ni ute på djupt vatten.

Jag har följt Fronda sedan starten, lyssnat mycket på hans musik och därför föll det naturligt att jag fick recensera albumet.

Kan ju tillägga att det var en stark 2:a.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-04-28 20:15
Hade jag fått recensera hade han nog fått minusbetyg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-28 20:20
man får väl se om alla andra utom kingsize ger bra recention. I sånt fall är det ju uppenbart och pinsamt . Jag gillar nästan alla spår på skivan och jag gillar knappt rap alls

Säger rätt mycket om Frondas publik/diskutionen hurvida Fronda över huvud taget är hiphop eller inte.

Själv gillar jag allt från Timbak till Highwon till Natural Bond till 165. Men inte Fronda..

Tycker han ser ut som en Bonde-brat-new age hiphoppare som influeras av Eminem.
Chinaman do the chip-chop

2006-04-28 23:52
doncris P29

Nej, killen gör ju pop..
Därav anledningen till att du gillar han :)
Han gör inte mycke hiphop nu för tiden..

Men måste säga att nåra låtar från nya skivan e tunga.
Men dock så är nåra så pinsamma så de skríker om de !

Peace!
Highfive anyone, anyone?

2006-04-29 12:21
Feeeet :D
Highfive anyone, anyone?
Konsertbesökare

2006-04-29 12:36
Det undrar jag med, hur är låten med Madchild.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2006-04-29 12:51
Låten med madchild är inte så bra tycker jag, Madchild gör inte så bra ifrån sig som han gör med swollen..

har inte lyssnat på skivan, det var bara den låten som intresserade mig och jag blev besviken.
Fucks your life up crew
Tjabo!

2006-04-29 13:56

hahahaha, and there you have it! förhoppningsvis pop-frondas sista skiva. han är ett småstadsfenomen och kommer aldrig bli något mer - som tur är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.