I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det går wack nu...

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-04-25 15:46

Det går wack nu...

Ett öjneblikk fick jag för mig att göra ett blandband med de "det går bra nu"-versioner jag hört, men efter att ha lyssnat igenom ett gäng av dem igen så insåg jag att det bara skulle bli så jäkla ojämn kvalité.

Ett par av rapparna har gjort snygga pank-versioner, men måste varenda kotte försöka sig på samma pryl?

Visst att alla vill köra på årets hitbeat, helt okej för mig, men när hälften av dem bier av från andra hälften och en tredjedel inte ens vet hur man ska sno nåt snyggt? Nu senast var det en som uppenbarligen har snott, för det känns inte som att två pers, oberoende av varandra (och med två månaders mellanrum) kommer på att de ska vända Petters rad om rysk kaviar till en om Kalles, framför allt inte som den första versionen är allmänt spridd...

Vart har kreativiteten tagit vägen? Skulle det vara så farligt om någon hade vågat sig på att göra en backpacker-, gangsta-, eller daisy age-version?
Eller kanske till och med en halvseriös diss av originallåten?

Klart besviken, 57 channels and nothing on, 57 rappers and no skills are shown...

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda