Gubb
Nästan allt jag hör här på whoa om Gubb är att han är värdelös rappare.. Håller inte alls med jag e. Första gångerna jag hörde han tyckte jag att hans röst var lite anorlunda och kanske lite jobbig.. Men nu när jag lyssnat lite tycker jag att rösten inte alls är dålig. Och att Gubb är en riktigt talangfull rappare med shysst flow och rakt igenom bra låtar. "Mitt Liv Som Hund" är grym skiva som alla borde lyssna igenom.. Vad är folks uppfattning av Gubb?
Vilken kultur??
att han suger grymt jävla hårt och har textkvalite i klass med dogge.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
"Mitt Liv Som Hund" är grym skiva som alla borde lyssna igenom.." Jo, jag har den ståendes i skivhyllan faktiskt (Jag fattar verkligen INTE vad som fick mig att lägga ut en enda kronor på den, bland det dummaste jag gjort) Jag kom väll en 7-8 låtar in i skivan innan jag stängde av skiten, gick inte ens igenom dom sista låtarna lite snabt.. Utan jag bara stängde av, första och förhoppningsvis sista skivan jag gjort så med. Killens texter, rim, flow delivery allt var kasst. Men kul för er som uppskattar
Men lika glad är jag för det!
gubb e fett, även rå på eng..
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
gubb är bra, folk har nog bara hört en sida av honom, i alla fall de yngre men illizit har skit in store 4 u 2
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Konsertbesökare
2005-12-01 00:45
som vanligt för min del, gubb är bra. men det är la kanske lite skillnad på hiphop och hiphop. vissa är inne på en viss typ hiphop, andra på en annan typ. så, gubb är la lite antingen älska eller hata-musik.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
Roligt att allt gubb-e-fet i denna tråden är kompisprobs. Men det går väl bra det också förmodar jag. Snart kommer väl illizit användare o ska skriva.
ja, här kommer illizit o jag kan slå vad om att jag hitills är den enda här inne som känner gubb, o mayornas förstås eftersom det är min andra user vad är ditt problem whipper?! du verkar ju vara väldigt snabb själv in hit men men, pz homie
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
IllicitMuzikGBG P31 no offence men.... Visst är det okej att ha två konton men att skriva i samma tråd på det här viset är lite väl ... :) men softa på :D
Gubb är en soft rappare, slitit länge och förtjänar all props.. Grymt bra live också, ännu bättre än på skiva.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Disskussion överflödig! jag säger bara checka nästa släpp... Gubb & Calle P . plattan kommer tala för sig själv.
RICO WON - Accept What You Can´t Change ...Out Now on illizit! www.illizit.com
Ända sedan Tha Brigade har gubb haft flaggan i top.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.
Gubb är grymt tung!
Högt liv
jag skriver i trådar med den usern jag råkar vara inne på, orkar ej byta bara för att skriva igen i en tidigare tråd, avklarat kommer vara ett x antal olika producenter på skivan, kristus förstås, obnoxiuz har väl med ett eller flera beats + en del osagda till, mer info följer andra illizit news, förvänta er saker/samarbeten med (därigenom kan man kanske ursköna vissa producenter): obnoxuiuz, calle-p, dj silence, large money, dj large, pst/q, 3 ess(ps the marginal), rico won, hoova & nicotine sen är vissa inte nämnda pga dåligt minne, haha
jag köpte Mitt Liv Som Hund efter ha läst en intervju i Kingsize. Tyvärr sög han så sjukt hårt så jag tvingades lyssna egenomalbumet. han har inge skillz
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
nmt P21, jaförfan, jag delar lägenhet med Gubb...... :/
SMÅLAND!
Jabtizemo P16 " Tyvärr sög han så sjukt hårt så jag tvingades lyssna egenomalbumet." ????
tycker hans vers på "spring" är riktigt fet....skivan var lite ojämn i kvaliten, men Gubb kan glänsa.
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
skönt att det verkar vara en bunt som håller med mig iaf.. Väntar med spänning på nya skivan iaf.. chill
Vilken kultur??
hipphoppr_16 "fak gubb an his mama" "an fuk shortyg, fake bitch" Vad pratar du om?
Herr_Berg sist jag var där så var det ingen annan än gubb som bodde där:)
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Jag gillar gubb som fan! Mitt liv som hund var detta årets bästa svenska skivsläpp. Har spelat den grymt mycket sen jag köpte den. Beatsen på skivan är råtunga rakt igenom, och Gubb sköter sig utmärkt. Rimmässigt är han inte bäst. Men rösten och sättet han lägger verserna på är brutalt bra! Nu ser jag fram emot Gubb på engelska igen, ska bli skoj!
Gubb?!? hahah han borde inte ens få nämnas här :P
Ja tror folk har svårt att greppa hur skickliga Gubb tillsammans med Kristus som producent är. Bara för att det inte låter som allt annat på hitlistan - och iställt har ett eget uttryck, karaktär och flyt. Om tio år kan du stoppa på stora delar av Hundliv och fortfarande tycka att det är tungt. Hur många plattor klarar den kollen?
Gubbs halvtaskiga rim är ju halva grejen med att lyssna på honnom, han säger det han vill i låten och bryr sig inte så mycket om att rimma snyggt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dj_Silence P25, eh, jag var nere och....eh, köppte...en...öh, TIDNING!
SMÅLAND!
Gubb är en veteran inom svensk hip hop. Hans texter är grymma och hans sätt att leverera dom likaså, hans grejer går så mycket djupare än att bara ha ett tekniskt flow på en nonsens text. Han är en riktig storyteller, och som sagt det handlar om saker som vissa inte riktigt kan greppa, för det är en verklighet som dom inte känner igen sig i.
U wanna war, Ill take U to war!
fick höra en överrå freestyle från toppen av avenyn till brunnsparken med nukköh-tee från gubb på eng, var sjukt tight å det var utan beat å mixing ;)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Hah vilken jväal lirare hipphoppr_16 är som går in och hatar på en artist som han aldrig hört. Vad har hänt liksom haha? Gubb är fet som fan!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
RESPEKT TILL GUBB han har jobbat hårt och han vet vad han raklar om..... inget snack sen kan ju ni sitta här och snacka flow och vise versa han representerar, han presterar och älskar skiten sen hur man gör d är inte viktigast d är att man gör d och då menas d t hundra procent.. för vi alla vill väl på denna community att hiphopen ska stanna kvar....... sluta hata och börja supporta madlove t gubb och gbg klicken och alla andra där ute som gör d möjligt att skiten svajar i denna jämerdal... maNGemyt
www.myspace.com/mangemyt
gubb är tung.. gubb - hundliv är bland de bästa svenska hiphoplåtarna jag hört
Gubb e fett NICE! Ni som hatar har kanske inte varit med så länge för att respektera folk som e äkta!
http://www.youtube.com/watch?v=De2YF12n9x0
va fan spelar de för roll om man vatt i spelet hur länge som helst o att man har haft solen på sig innan? de gör en inte bra för det hört ett par låtar av snubben o de e riktigt dåligt, hittar verkligen inget skickligt all, nybörjartexter, dålig röst, enkel teknik osv
Apee P24 Gubb e fett NICE! Ni som hatar har kanske inte varit med så länge för att respektera folk som e äkta! sen när betyder äkta´=bra folk dissar ju inte ´honom som person utan musiken han gör
alla har olika smak helt enkelt...respect that
Gubb är väl inte speciellt bra om man är rimbög och bara kollar på hur bra han rimmar osv. Det handlar om känsla. Riktigt grym känsla på dom flesta av Gubbs låtar. Han är bra på att berätta och få fram vad han vill ha sagt med låten. Skit i rimmen! Hundliv är en tung skiva, riktigt skön rakt igenom.
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
gubb har varit med så länge jag kan minas och jag har varit med länge Tyck vad ni vill men han har sin egen still...nuffrespect in all Aspect.............424 in ya face
Gubb är tung... verklighet