I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flejva Records tar avsked!

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-10-31 16:22

Flejva Records tar avsked!

Flejva Records R.I.P
Tyvärr så måste vi meddela alla med stor sorg att vi har kursat Flejva Records! Men det är bara skivbolagsbiten som vi lägger ner...........

Läs mer på www.flejvarecords.com

Mvh/

Flejva

www.flejvarecords.com

2005-10-31 16:23
www.flejvarecords.com

2005-10-31 16:48
synd...hur kom det sig att ni gick i putten? :-/

var det ingen som ville köpa skivor?? :-/
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-10-31 17:12
nej, don diego bestämde sig för att rappa på svenska...
Rappare

2005-10-31 18:18
jsaddfw P24
behöver juh inte ha me de o göra hehehe
men vad som ligger bakom återstår för eran fantasi o utforska!
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-10-31 18:18
hahaha

men trist, ingen köper skivor.
ja, så är det.

2005-10-31 22:30
Tråkigt som fan.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans

2005-10-31 22:37
"Men det är bara skivbolagsbiten som vi lägger ner..........."

Om grejjen heter flejvarecords måste väll skivbolaget vara mer än en bit av det hela?! Eller?
Men lika glad är jag för det!

2005-10-31 22:59
Jag tror på konkurs.....
ya hörd mä!

2005-11-01 00:47
Jag misstänker fiffel, skenkonkurs, flytt av pengar, haha men det är ju bara att gangstorizera malmö bolaget... jäkligt synd att ännu ett litet label ska möta döden, även om folk inte diggar musiken dem släpper så är det viktigt med många och bra labels. som vågar satsa på hiphop som inte skivbolagen satsar på...
Tror ni t.ex ärligt talat att don diego hade fått släppa på riktigt label?
stockholms bolagen dissar skånska rappare, så länge dem inte rappar om att man ska stirra ner och om att banga nån brud utan skydd.

Sen hopppas jag att dem fortsätter leverera bra beats,
och att diego börjar rappa på engelska igen.... iaf på några stycken låtar.... Han var fett skönare på engelska.

My 2 cents,,,,
"fördomar fördummar"

2005-11-01 14:27
riktig ledsamt.. Rip Flejva
Vilken kultur??

2005-11-01 14:58
som sagt synd att litet label ska gå i graven men hade ni bara don diegom signad? såg så ut på er sida, då kan det va. klart ingen lägger ner 200 spänn för att tjacka en don diego platta. såg iofs att ni hade ordkrig plattan också, den var fet!
HMOR

2005-11-02 11:33
Såhär gick det till. Diego och hans kompisar bestämde sig för att starta ett label. Eftersom dom är invandrare, bor i Malmö och sysslar med "kultur" fick dom i princip en outömlig mängd ekonomiska medel till sin hjälp.

Det fullkomligt vräktes starta upp-bidrag, kom igång-pengar, kulturbidrag och kommunala medel över dom under hela den tid de fortfarande betraktades som nystartade.

Vid sidan om detta strömmade det in illegala pengar från killarnas privata åtaganden. Samma sorts pengar som f.ö gjort att de aldrig behövt stiga upp kl. 06.00 en måndag, famla efter sina kläder i höstmörkret och förbanna sitt liv.

Men...bidragen tog slut. Och bolaget hade sålt i runda tal 500 skivor totalt, trots en bisarr marknadsföring långt utanför Malmös gränser.

Således:

Den enda anledning till att bolaget konkade är självfallet att Don Diego är KASS. Han är så jävla KASS på ett sätt som ingen annan MC varit i detta land. Han är så KASS att Trippel Ett och Balsam Boys genast trivs bättre med sig själv när nån politiskt korrekt radioman spelar upp "Tankarna" på P3.

På vilket annat sätt kan någon möjligtvis se denna konkurs?

När sånt här händer får jag en varm känsla i bröstet, ny luft i mina lungor och en smula tro på min morgondag.

Representerar Trelleborg 4-life!

2005-11-02 11:36
Roggan Länge leve cynismen. Väl talat.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2005-11-02 11:39
Tack ska du ha! Trelleborg represent!
Representerar Trelleborg 4-life!

2005-11-02 11:42
Det var iaf kul att läsa om er i Sydsvenskan.
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2005-11-02 13:58

Roggan kul att du har en sån fantasi ;-)
Men det är långt långt ifrån verkligheten tyvär!
Coolt att du skapar ny användare för att få fram dina åsikter det tycker alla är riktigt manligt ha d bäst!
www.flejvarecords.com