I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt hem blir ditt hem

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-10-24 17:22

Mitt hem blir ditt hem

Mitt hem blir ditt hem

Underskattad eller bara ett offer av Kens självmord vid slottet?

Jag har lyssnat igenom skivan och den är otroligt bra, texterna, handlingarna och produktionen av högsta klass.
Hade Ken samlat dem bästa låtarna på en skiva skulle det bli en klassiker kanske till och med det bästa hiphop Sverige har fått skåda.

Låtar som: "Situation Sthlm", "Maria", "Underjorden", "Exakt samma stig", "Mitt hem blir ditt hem" är juveler.

Dagens rappare kan tyvärr inte skriva på samma sätt, dom kan inte ta lyssnaren in sitt hjärta som Ken kunde en gång i tiden. (förhoppningsvis kan fortfarande)

Ken ville ha mer, det räckte inte med 13-15 spår så han förstörde sitt mästerverk med onödiga fillers (som kanske spelades in under efterfester i studion) och skits där hans vänner fick sina 15 seconds of fame:

”Kaddo neger hit och dit”, ”röker crack hela dan”, ”Jag cuttar dig len” och många andra ignoranta uttal finns på skivan (lyssna på outro cd1)

Det tråkigast är att Malmö producenten som debuterade med kanske dom bästa beatsen på skivan inte fick sin breakthrough pga. all skit.

Mitt hem blir ditt hem, den bästa besvikelsen jag har hört.

ich lebe fur hiphop