Vem är veritas?
Som rubriken... Vem är egentligen veritas?
Alla är idioter, även om man inte tycker det själv, det beror bara lite på hur man ser på människan
sanningen
kasim upp i mixen hur gåre
Veritas betyder Sanningen på latin..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Den här tråden finns redan....Veritas är sanningen på latin!
Rappat skitlänge.
Ragnar Nej, som dom flesta andra säger, det betyder 'sanning' på latin. Finns bland annat tatuerat på min arm. Väldigt mysigt.
alla som sett boondock saints vet!
Vilken kultur??
japps... veritas = sanning
http://www.myspace.com/akinonline
Ragnar Då vore han ju väldigt IQ befriad... inte sant?
Sanning broder. En allegori över sanningen. Och bara för att förtydliga: vad är då "sanningen"? En karaktäristika är ju att den ter sig olika för olika individer. Det är det Org menar när han säger att gubben Veritas lever ensam och att han ser olika ut beroende på vem som besöker honom... osv. Alltså syftar han inte på någon "högre sanning", dvs. Gud. En av Organismens bättre låtar, helt klart.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
Ragnar varför skulle han syfta på gud när han använder ett ord som betyder sanningen? jävla tung låt, djup.. "Veritas sitter oftast hemma, han går sällan ut" vi ljuger för mkt ^^
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
"han kan ha väldigt bra vänner även om dom är få" antagligen är det få som är sanna och ärliga
Rappat skitlänge.
Nestor P22: Just att han säger "han ser olika ut beroende på vem som besöker honom" skulle ju lika gärna kunna syfta på gud, även om det nog är sanningen som är summan av kardemumman denna gång.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21
Jo, precis. Alltså... Gud är ju verkligen sanningen med stort S för många människor. Men även ateister och agnostiker söker ju sina sanningar.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
sjukt genomtänkt låt... sjukt bra
Mind Your Head...
"Hård, men inte alltid rättvis" Sanningen är ju alltid hård..o passar ju inte en hela tiden...visste inte att Veritas = Sanningen, får en bara att uppskatta låten mer när man vet vad den igentligen handlar om
Kultursnobb
eller så är den tillochmed djupare än så.. nåt att bita i grabbar? :P
buck buck
Förvandla inte detta till någon The Whoa Code haha
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21
det handlar väl om hans egen sanning? att det är han som ljuger för mycket osv?! det har jag trott varje gång jag har hört den iaf
Den har inget med gud att göra!
religion är aldrig sanning....
((MAAD))
för att religion har vridna syner på många saker som inte stämmer.. enligt bibeln så finns det t.ex massor av kvinnoförnedrande saker osv, som inte alls är sant.. sen har jag inte läst koranen osv men tykker det är galet sexistiskt att tjejer bär slöjer osv... jag hatar all religion för det är grundat på fantasier å galna människors hjärnor för allt för länge sen...
((MAAD))
Religion är skit, nästan alla jävla krig är fan i grunden tvister om vilken religion som "stämmer" eller vad man ska säga.. att kriga om religion är att som att kriga om vem som har den bästa låtsaskompisen.
OFFTOPIC Jag tycker att religion är klurigt. Inom kristendomen är det allmänt känt att de som följer Guds bud ord kommer till Himmelen, De andra till Helvetet. Men om man är muslim och följer Koranen och Allah's profeta... Vart hamnar man då?... Jag är fucking confused.
Everything I say is a lie
P18 Till himmlen? Med det är väl islam likadan som kristendomen..? Och inom judendomen tror man inte på helvettet.. Väääldigt off-topic är det iaf :) THEMICHECKA Att gud är sanningen är väl väldigt personligt? Du kan ju inte säga att gud är sanningen för alla?
..
^ Men jag som inte tror på gud, för mig finns det ju ingen gudsbild, och därför ingen gud.. Och han är ingen sanning för mig utan ett påhitt.. Profetior vet jag inget om, jag tror att det fanns nån som hette jesus som röjde runt på sin tid och skapade oreda.. Men inget gående på vatten och ingen guds son, ingen STOR sanning
..
gud har inget med sanningen att göra.
i get more pussy then panty!
Confidence Kanske därför det stod Offtopic? Men sanningen om Gud har nåt att göra med veritas.
Everything I say is a lie
P18, kanske, men kankse läste jag inte ditt offtopic inlägg och skrev det bara, kanske.
i get more pussy then panty!
^^^ Asså med oreda menar jag att han upprörde en massa folk med sitt handlande.. En rebell :) P18 Menar du låten veritas, att den ska ha nåt att göra med sanningen om gud?
..
Vad heter låten ??
Listen, when life leaves you beaten up Don’t lay around in it, hurry pick them pieces up
religion är jävligt intressant, men jag håller samtidigt med dom som skrivit att det är lite idiotiskt... leder ofta till missförstånd >konflikter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.