I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Avundsjuka/hat mellan producenter & artister

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-09-01 16:31

Avundsjuka/hat mellan producenter & artister

Satt och konverserade med en av mina artister på den amerikanska sidan om avundsjuka mellan producenter och artister. Han, precis som många andra jänkare, tyckte att Sverige exporterade dem mest kvalitativa beatsen.


Sverige har mkt att exportera, synd att det är stort hat/avjundsjuka mellan svenska artister o producenter.

Sverige har endå stora kontakter i staterna och dem därborta hungrar efter europeiska producenter. Glädjer mig varje gång nån svensk gör nån fet movement i staterna!

Men dessvärre delar inte alla samma uppfattning som mig.
Tror ni att den tiden svenska hiphopscenen lever i symbios kommer komma? Själv så tvivlar jag starkt på detta. Why not help a brother out? Man får mkt tillbaka men förlorar inget.

En annan sak som gör mig besviken är att media inte tar upp personer som QDIII och andra stora personer/team i Sverige som exporterat och har feta connections & meritlistor. QDIII reppar Sverige till 110% och säger att allt han gör, gör han för Sverige. Läs mer!


Sätt det lilla landet på kartan och visa utomlands att Sverige är en guldgruva av producenter.
Samt att vi som är dem få som fortfarande har kärlek till hiphop i detta land där popblaska och blingbling-rap snart tagit över, ska sluta hata på varandra och istället bidra till något positivt! Varför döda kulturen ännu mer?


Läs och diskutera

If feels like I just left town, got the whole city behind me