I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa TLK album?

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-07-23 23:47

Bästa TLK album?

Tycker att Latin Kings fetaste album, är Välkommen till förorten , Mitt kvarter är också grym men texterna är dock inte riktigt lika vassa tycker jag.

Omerta -helt ok men jag tycker inte den håller helt ut...

Skuggan av betongen - Passa micken är jävligt bra, men annars sådär...

Och ni?

2005-07-24 00:00
Välkommen till förorten=bäst

mitt kvarter=fett!

skuggan av betongen=ganska bra (inte hört så mycket av den)

Omerta=faan va kass alltså shiiit
Rock the beat Ent

2005-07-24 00:01
Välkommen till förorten och skuggan av betongen
http://blogg.getloose.se // http://www.getloose.se

2005-07-24 04:43
I skuggan av betongen är TLK's bästa album.

Och jag är faktiskt stolt att jag var en av dem som köpte den när den kom och lyssnade sönder den flera år innan de flesta människor hört den.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans

2005-07-24 06:15
Fick I skuggan av betongen i fodelsedagspresent nar jag fyllde 12, precis da den kom ut. Jag lyssnar fortfarande mycket pa den, javligt valgjord platta.
http://www.soundcloud.com/koltrast

2005-07-24 11:52
Välkommen till förorten - Vilken klassiker alltså

Omerta - Halva skivan är bra, halva är medioker å lite tråkig
Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!

2005-07-24 12:14
den första och andra plattan är lätt dom bästa av TLK..inget snack om saken..dom två gör så att dom två nyaste framstår som dåliga
faty fat faty

2005-07-24 12:23
Tycker framförallt att Dogge skriver bättre texter på de gamla plattorna, att han är en utav sveriges bästa textförfattare är inget att snacka om...

2005-07-24 12:36
Skuggan av betongen är nog den bästa svenska hiphop skivan.
ya hörd mä!

2005-07-24 14:20
i skuggan.....utan tvekan
Pancho

2005-07-24 15:11
Jupp, I skuggan av betongen . Den känns så klockren och mest ärlig och jordnära av alla deras skivor. Skönt deppig på nått vis... gillar det.

Första skivan är fett valpig med mycket överspel. Mitt kvarter och Omertá duger väl men det känns inte som det skett någon större utveckling överhuvudtaget sedan andra skivan.

Men Latin Kings är hela Sveriges hiphop-pappor så vi köper det ändå på nå sätt när dom "bara rappar för cash" nuförtiden. Men kulmen nådde de med I skuggan av betongen .
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2005-07-24 16:24
Har hört lite av alla, men tycker I skuggan av Betongen (den enda av dem jag har dvs) är klart bäst, väldigt dyster (förrutom Så skön då), diggar speciellt Shuno...
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2005-07-24 16:37
Blend dom på Mitt Kvarter är ju iof jävligt fet...

2005-07-24 21:07
välkommen till förorten och i skuggan av betongen
en död moderat är en bra moderat

2005-07-28 00:49
första skivan var cool! lyssnade som fan på den när jag var liten men nu känns det mer som att den mest är på skoj bara.. men den är fortfarande bra! :)

skuggan av betongen är den bästa skivan. tycker texterna känns mest seriösa på den och beatsen är riktigt bra!

mitt kvarter hade några sköna låtar men annars var den inget speciellt.. '

senaste skivan var sämst.. så jobbigt att höra samma sak hela tiden. bara snack om gussar och bax och mecka och shit. det var kul i början men det blir enformigt tillslut

hoppas de släpper nåt nytt, mer seriöst snart och inte bara massa "tycka synd om mig förorts rap" låtar..
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2005-07-28 20:52
Mitt Kvartet Solklart
Men lika glad är jag för det!

2005-07-29 17:51
"bienvenido a mi barrio" heter den, spansk version av "välkommen till förorten". Svår att få tag på original, men finns på nätet som allt annat.

Förövrigt är I skuggan av betongen deras bästa rakt av. varken deras andra plattor eller majoriteten av övrig svensk hiphop har så mycket att säga till om där.

2005-07-29 19:56
Välkommen till förorten
Efter drift kommer solsken. (Snackar inte bilar)..................

2005-07-31 02:12
fuckingflygirl F20

ebay kanske
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2005-08-01 14:29
Måste säga Välkommen till förorten, klassiker!