I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk HipHop

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-07-18 22:18

Svensk HipHop

Ärligt, jag satt och kolla på gamla svenska hiphop videos....ayo ken petter blues feven tlk, dom "första" raparna i den svenska scenen, som alla vet att de blev en stor Hit i dom första åren (typ 98-99-00)
fan va mycket hiphop har ändrats sen dess, på grund av dom här artisterna, MEN, när jag kollar på den "första" rapen i sverige och dagens så värkar de gamla mer "äkta" pågrund av att skiv bolagen sattsa, och endligt min personliga osikt, Va dom bästa åren inom hiphop, de jag också lagt märke till e att massa olika stilar börgar ta plats i den svenska scenen, typ fronda stilen, "fårtfarande Betong stilen", massa andra, Men svenska scenen börgar bli störe och störe, "men falskare " , om du tänker tillbaka, "99-00" alla dom fansen som fans då , dom gör egna stuff nu, osv, det känns gött att så få artister har kunat gjort så många ändringar , inte bara massa andra , men jag tycker att "den gamla hiphopen i svenska scenen, jag tror att hiphopen i sverige e inte lika nytt , den har fått sin stämpel att den e YO YO, och att den inte kan utväcklass, internet och andra saker också, för folk laddar ner sen får propps,sen blir dom glada, istället för att dra utt med sinna mix tapes och vill få kontrakt, nu e de inte så, svenska scenen e störe en någonsin men endå liten , den e underground, för den gamla hiphopen gick direkt ut till allmänheten och nu går den till sin egna publik, de gör den helatiden .hiphopen har sitt egna ansikte att vända sig till, de hade den inte förr, jag tror att man ska försöka ändra på de, sluta med internet och andra saker, fast då e de ju också stor risk att den dör ut, deta är bara mina egna osikter om hiphopen i svenska scen, skriv era egna funderingar osv,...peace CEZAR0o0o:D hehee ...//ursäkta min stavning// hehe