I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk hiphop idag

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-06-08 00:27

Svensk hiphop idag

Är det bara jag som inbillar mig och får för mig att om 10 år så kommer alla låta som snook i Sverige?

Personligen känner jag det här extremt iritterande. . tacka vet jag USA. :-)

We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2005-06-08 00:29
jag tror du har fel. tror jag iaf. det kommer nog utvecklas på olika håll och bli jättebra.
Its Tricky!

2005-06-08 00:31
om 10 år så vill man nog inte lyssna på hip hop längre..

2005-06-08 00:32
impicit:
Lite roligt att du skriver det som håller på med smeten, eftersom smeten grejjen och rappen är precis vad jag menar med snookrap. . Inte riktigt fullt ut, men det så himla långt från vad jag förställer mig framför mig när jag tänker på gammal hederlig rap, som jag vill ha det :)

Står inte alls ut med smeten.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2005-06-08 00:34
Sparvass: jasså? förstår inte hur du kan koppla ihop oss med snook, men man kan ju tycka olika. vår nya demo blir iaf nått att bita i. kommer en snippet eller gratislåt senare.

men du vill alltså att rappen ska gå tillbaka till rötterna, typ oldschool stuff?
Its Tricky!

2005-06-08 00:39
Impicit:
Hehe, att koppla ihop er med snook är kanske lite lååångdraget men samtidigt inte. Det är inget drag i smeten rappen, jag blir tyvärr bara iritterad på den. Beaten klagar jag inte alltid på, men rappen. Ska bli intressant och höra vad den nya demon innehåller!

Ja, mer eller mindre ha rötterna kvar med oldschool grejjor. . (Sitter just nu och lyssnar på Eazy E och ATCQ musik från 93)
fast det måste väl utvecklas .. Brittisk rap tycker jag däremot om, deras stil som håller på att blossa upp i världen.

Men den svenska stilen som jag tycker börjar växa fram påminner mer om Just D, vilket jag tycker är en enda barnpoppelipopsmop smörja.. :) Om jag lyckas göra mig förstådd, hehe

2005-06-08 00:40
EricM:
Nej jag är verkligen inte efterbliven. . Bara lite orolig över hur sverige hiphopen utvecklar sig. . Jag syftar itne bara på en grupp, väldigt många här på whoa som är schyssta rappare som halkar in på funk/Just D/Snook stilen. . Undrar bara hur det kommer se ut om 10 år. Något som aldrig varit inne i Sverige är något som håller i sig i amerikanska eller oldschool stuket.

2005-06-08 00:47
Sparvass: ok jag tror jag förstår vad du menar, men enligt mej (partisk såklart) så är det inte berättigad kritik;) men du får gärna tycka som du vill!

och att tro att whoa är sveriges framtida rap-scen är nog lite dumt. de flesta på whoa rappar för att dom inte har nåt annat för sej och tycker det är koolt att rappa. och kommer inte bli nåt. tyvärr. tror (eller vet) att det finns mycket bättre kvalité utanför whoa.
Its Tricky!

2005-06-08 00:49
Impicit:
Hehe, självklart tycker jag inte allvarligt att whoa är den framtida scenen i Sverige, eftersom jag rappar själv och släpper aldrig något här så. . Likaså som mina vänner som rappar :)

Men det finns några få så som släpper här som är duktiga på rappa, och deras grejjor är så himla mycket Just D. . Finns det något från sverige som verkligen är likt amerikanskt? :)

2005-06-08 01:00
maybe baby. :P
Its Tricky!

2005-06-08 01:08
Sparvass:
Finns många rappare från Sverige som kör "amerikansk" hiphop rakt av... kanske inte så många som låter som 93, men det finns också.

Då syftar jag på engelskspråkiga rappare, mestadels från Sthlm, Gbg och Malmö.

2005-06-08 01:12
Dolo_Darko:
Var kan man höra dessa? Eller är de som jag. . sitter hemma i hemstaden och trycker? :))

2005-06-08 01:23
Sparvass:
Pallar inte namedroppa massa artister... men i stort sett alla som rappar i Sverige är ju inspirerade av nån form av amerikansk hiphop. Det var Just D också.

Amerikansk hiphop håller ju på att gå åt helvete, kanske därför svenskarna följer i samma spår =)

2005-06-08 05:26
"No need to cry we all die , I got more graves to dig"
24/7 always keepin it.