I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-05-25 13:14

Peshi

Nu är jag iritterad.

Peshi var med i en intervju här i lokaltidningen i Sundsvall.

De saker som gjorde mig iritterad var att hon säger
"USA skiter jag fullständigt i, där är hiphopkulturen död"

Sedan hennes framtida påstådda underjord hiphopscen i Sverige som kommer blossa om 5 år är;
Hon själv, Ison & Fille, MBMA. .

Hon säger att hon spelar in hos flyphonic osv osv. . Men nämner inte superscientifiku eller vidare något alls. Inte heller på blossningen om 5 år. Iritterande.

Är jag bara barnslig nu? :-)

We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2005-05-25 13:15
Sedan hennes framtida påstådda underjord hiphopscen i Sverige som kommer blossa om 5 år är;
Hon själv, Ison & Fille, MBMA* Snook.

Jag är rädd om detta är nogolunda den framtida scenen.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
Admin

2005-05-25 13:27
Sparvass: Det får väl stå för henne om hon tror att det är framtiden inom svensk hiphop? Finns såklart även andra, är ju inte säkert att hon djupanalyserat det svaret innan. Om jag fick bestämma skulle Nadasdi, Aegiz, DegOne, Supersci, och en hel del andra lätt få plats där. Men som sagt är ju ändå Ison & Fille, MBMA, Snook ändå grundarna av tre stilar kan man säga och är tighta live, har nya visioner, gör sin grej och har fått ett publikt gensvar.

Admin

2005-05-25 13:28
Sedan var trådens topic jävligt missvisande.

Manager

2005-05-25 13:44
Känns som att Ison & Fille, MBMA m.m. redan är typ störst, så blossa upp är rätt svårt...kanske göra en comeback eller nått ;)
Redline!

2005-05-25 13:48
jag hoppas iaf att Peshi blir stor, för nån bättre "raperska" har det här landet aldrig haft.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-05-25 15:56
Von_Oben: du fattar vad jag menar även om det inte är ett vedertaget ord.
Rapare = manlig emcee
Raperska = kvinlig mc
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-05-25 18:58
Hehe, ja lite missvisande topic. Men jag spinner vidare på den redan startade diskussionen.

På ett plan tycker jag att Peshi har rätt när hon säger att man ska skita i USA för att hiphop:en är död där. Personligen så tycker jag att alla nu kända mainstream-rappare bara är parodier. Det finns så många regler och konventioner som säger att "det här är hiphop" och ju fler som kommer fram och följer dessa regler desto sämre blir det.

Dock är det så att det fortfarande finns riktigt bra grejjer som kommer därifrån också: Atmosphere, Aesop Rock, Sage Francis, MF Doom för att bara nämna några. Men de rappande karikatyrerna har "the big bucks" i ryggen och därför syns dom mest.

Sen håller jag med Raubin på det där med framtiden inom svensk hiphop. Låt framtiden tala för sig själv.

Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2005-05-25 19:12
Säger man att hip-hopen är död i USA leta man inte särskillt djupt...
Man dömer väl snarare det som tvingas in i en...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-05-25 20:20
— Det finns grymma talanger där ute – underjorden bubblar. Det finns så många grenar på hiphopträdet: jag, Ison & Fille, Snook, Mobbade barn med automatvapen. Om fem år kommer hiphopscenen vara sjukt stor!
Peshi