I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa svenska Hiphop albumen.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-04-02 16:02

Bästa svenska Hiphop albumen.

Här kommer min lista över de bästa svenska hiphop albumen som släppts, kommentera gärna eller droppa en egen lista. men att bara lista album är inte så kul så släng med ordentliga motiveringar. skriver nog 5-10 senare.

1. Sherlock Made To Measure (1997)
En riktigt tungviktare i den svenska hiphop historien, fantastiska beats av Sebroc och Rusiak. Mörkt, hårt och fantastiskt. Favoritspår: Résume.

2. Timbuktu - The Botten Is Nådd (2003)
Tvärtemot vad titelns säger så har Timbuktu nått toppen av sitt skapande hittills i kariären. Första skivan märktes det att rapen på svenska var nått nytt för honom, med andra skivan började man se vart det var på väg. År 2003 släppte han dock bomben, ett i princip fulländat album som klart visar att han är den bästa rapparen i sverige just nu. Favoritspår: Strö Lite Socker På Mig

3. Petter - Mitt Sjätte Sinne (1998)
Inget album har betytt lika mycket för svensk hiphops framfart som Petters debut. Petter har utvecklats mycket som rappare under sina efterkommande tre album, men inget har varit lika intressant som debuten. Beror nog mycket på att Thomas Rusiak var mycket delaktig i detta album. Favoritspår: Håller Fortet

4. The Latin Kings - Välkommen Till Förorten (1994)
För över tio år sedan släpptes Latin Kings debutalbum och vilket album sen, Lekfullheten och humorn hos Just D finsn där, men detta är på riktigt detta är gata. Favoritspår: Mecka

5. Promoe - Government Music (2001)
Looptroops skäggigastes debutlp är sannerligen nått utöver det vanliga. Beatsen (framförallt embees) är snyggare än båda looptroop albumen. Favoritspår: What's That Sound

Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!