I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan svensk rap mäta sig med amerikansk?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-03-31 20:43

Kan svensk rap mäta sig med amerikansk?

Hej!

Nu ska jag vara jäkligt kontroversiell (för att vara på Whoa)...

Jag tycker personligen inte att det finns någon svensk rappare som kan mäta sig med många amerikanska artister, och jag tänker då främst flytmässigt. Många amerikanska artister har ett skönt, lite laidback, flyt som ligger "lite efter" beatets trummor i rytmen... Många har också en ganska skön rim- och flowstruktur där man istället för att köra på samma raka rytm hela tiden istället försöker variera det så mycket som möjligt (mästaren av detta mådte nog vara Aesop Rock, som går utanför alla gränser)...

Jag hoppas att ni förstår vad jag menar när jag säger att merparten av rapparna från USA kör denna stil, till skillnad från så gott som alla svenska signade MCs. Jämför till exempel flowet i Organism 12s senaste album, Frondas senaste och Fjärde Värdens senaste platta med t.ex. Aesop Rocks, Sage Francis, Nas och Immortal Techniques senaste alster så ser ni kanske vad jag menar...

Frågan är, håller någon här med mig om detta? Att vi behöver en svensk rappare med riktigt varierat och laidback flyt? Som jag ser det så är Ison och Fille de enda som ens är i närheten av den amerikanska standarden...

Finns det någon?

Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.