I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Projekt Mixtape! Vill du höras?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-02-04 11:36

Projekt Mixtape! Vill du höras?

Hej!

Jag funderar på att sätta ihop ett mixtape med svenska rappare, etablerade eller oetablerade spelar ingen roll. Det kommer att bli mitt projektarbete nästa år, jag ska sätta ihop mixbandet, fixa omslag, marknadsföra det och sälja det på diverse sätt. Det finns inga pengar inblandat i det här. Ni som får med era bidrag kommer inte någon ekonomisk ersättning, men det är inte det som jag vill åstadkomma heller. Jag vill få ut bra "underjordshiphop" till de som inte i vanligt lyssnar på den typen av musik, men även sätta ihop ett högklassigt mixtape som kommer uppskattas av alla hiphopare också. Därför kommer jag inte ta med alla bidrag, jag vill ha bra grejer. Jag kommer även sätta ihop en booklet till skivan där det kommer stå vem som framfört låten, vem som proddat, och lite info om artisten/gruppen. Skivan kommer förhoppningsvis finnas till försäljning på Folk å Rock (Lund), Doolittle Records (Lund) och på Big Up!.

Det är inte 100% klart att skivan blir verklighet men jag vill gärna höra mig för och se om det finns intresse.

Så vill du komma ut till en större publik och finnas med på ett mixtape där förhoppningsvis ett par etablerade artister också kommer återfinnas så hör av dig. Skicka meddelande till mig här på whoa så kan vi starta en konversation.

Vill ni höras? Hör av er! Peace

MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.