I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Petter - Mitt sjätte sinne

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-01-31 20:16

Petter - Mitt sjätte sinne

Jag kommer själv ihåg när jag gick i femman och jag kilade hem till min polare Andreas, och han var på den tiden musikguden för mig, han kunde allt om alla och han hade otroligt bra musiksmak. Vi brukade kila ner och köpa singlar tillsammans och bara sitta och njuta av barndomen med en Fanta lime. Jag kommer ihåg det så otroligt väl att en dag efter skolan när jag kom hem till honom så satte han på en ny skiva, gissa vilken :) Jag blev lite chockad först, förstod inte riktigt om jag skulle tycka det var bra eller inte, men med tiden så började jag älska musiken som strömmade ur de dåliga och burkiga högtalarna. Nu ett antal år efteråt har jag allt mer börjat lämna hiphopen bakom mig, det kändes som inget tilltalade mig längre och jag sökte mig till nya musikkulturer och fann återigen denna kärlek som jag upplevde just det där tillfället hemma hos Andreas.
Men så förra veckan så skummade jag igenom min gamla skivsamling jag hade, och hittade Mitt sjätte sinne, jag fick ett leénde på läpparna och tänkte för mig själv "Tjena kompis" Jag satte på skivan och blev satt i trans. Jag undrade: Är det här den bästa skivan som någonsin gjorts?
Alla gamla minnen kom tillbaka och jag kom ihåg varför jag älskade hiphop så mycket som jag en gång gjorde. För mig är den här skivan verkligen Perfektion med stort P. Ett mörkt och dystert rimrally av högsta klass. Jag kom underfund med hur mycket denne man Petter har hjälpt den svenska hiphop-scenen och hur värdefull han är. Är det någon annan som känner precis samma som mig, att Mitt sjätte sinne är sveriges genom tidernas bästa hiphop-platta utförd på svenska?
Jag var bara tvungen att få skriva av mig detta, för det kändes som att det behövdes :) Dela gärna med er av egna tankar och åsikter både om just den här skivan och andra. Tack och hej!