I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite tankar kring Looptroop

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-01-06 23:35

Lite tankar kring Looptroop

Jag hörde Looptroop första gången i samband med att de släppte deras första fullängdare A modern day city symphony (99 va?). Jag fastnade direkt för låtar som Zombies och Business & Pleasure och sedan dess har nog alla låtar på skivan varit favoriten under nån period. När uppföljaren The Struggle Continues kom blev jag besviken även fast den höll hög klass. Anledningen var att den var så mycket sämre än A modern day city symphony. Skivan hade fått ett poppigare sound (inget fel med det egentligen men, åter igen, det var sämre än förut) och de knivskarpa, sköna rimmen som fanns genom hela skivan på A modern day city symphony återfanns bara i några enstaka låtar på The Struggle continues.

Vet inte riktigt vart jag vill komma mer än att Looptroop aldrig riktigt nåt upp i samma standard. A modern day city symphony är deras bästa platta hittills...

En annan sak är ju hur jävla bra introt är på varje fullängdare. Introna är ju bäst på skivan och de blir bättre och bättre. Eller vad tycker ni?

En annan sak som jag har tänkt på att de där jäkla snippetsen som dyker upp på deras sida innan nästa platta droppas jämt gör en besviken. Snippeten är så bra att skivan sen inte når upp till dess standard! Den enda plattan som hittills har varit bättre än snippeten på looptroop.nu är Embees senaste.

Nästa Looptroopskiva borde antingen vara en med enbart intron eller en på svenska!
Håller ni med? :)

Skäms du inte?