Till chefen!
Min chef började snacka med mig på jobbet ang. hiphop, och att han gärna skulle vilja lyssna på det. Han undrade vilken CD han skull köpa för att bli imponerad på svensk hiphop. vad säger ni? jag kan ju inte ge honom någon skit nu! ps. han är 40+ så ingen jävla våldsironi ;)
// Allt jag säger kan ha ironiska inslag.
Ge honom mitt sjätte sinne och Bananrepubliken
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
jag skulle nog säga timbuktu!
Fanfar, haha..du försöker få mig sparkad? :D
någon tlk skiva..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
ge han timbuk....tlk kommer uppfattas som nån "ghettoförortsmusik" av en 40 åring...ge han timbuk med reagge influenser....kan inte misslyckas
House is hiphop on fast forward ..
Borde inte detta vara under svensk hiphop? Men det bästa vore om du gjorde ett blandband åt han med det bästa av svensk hiphop. På så vis kommer han själv komma på vad han gillar bäst.
Anywhere you go I am going to find you And every time you flow I'll be right behind you Just to let you know and constantly remind you You can never be as dope as I am God-damn
Producent
2004-12-21 14:42
petar på döda saker med pinnar. att det även finns tankar inom hiphop osv.. samt beatsena.. det fick iaf mor min att digga och bli imponerad.. hehe så det är ett bra förslag.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Embee, såklart!
"...and you can Quote me on that"
Timbuktu - The Båtten is Nådd , utan tvekan. Enda nackdelen med det är väl att han kommer ha för höga förväntningar på resten av den svenska hiphopen.
Vad är han för typ? Akademiker? Grabbig? Pst/q kan nog passa om det är en intelektuell snubbe.
"Pst/q kan nog passa om det är en intelektuell snubbe." haha vilken "typiskt whoa" idiotkommentar.. :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Fjärde Världen - Gatumusikanter, spela den
ja tror på "Peta på döda saker med pinnar" :)
allt med ison & fille :P
mama said knock you out
rapportera hur de gick sen :D
looptroop-TSC mina päron fastna för den
"Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer..." gb-glass
jag håller med om ett blandband!
xo
Kontrast P0 Vad snackar du om? Har själv erfarenhet, då jag spelat upp mbma för diverse jurister, läkare och annat, de tycks gilla den stilen bättre än förortsghettostilen.
chrillon har faktiskt rätt. Tror de var förra vintern så spela ja upp mbma för farsan. han skrattade å tyckte dom hade ganska roliga texter... så de kan ju funka :)
Skivsamlare
2004-12-21 16:47
embees ja ja...
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!
Hehe chill chef helt klart. Får säga som de andra, Timbuktu är ett säkert kort.
Keep crushin'!
Blandband med bredd är givet, då kan han ju köpa en skiva med nån han fastnat för.
Petters första tycker mina föräldrar iaf e ruskigt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Peta på döda saker med pinnar? haha, va fan är det för nått? haha..aldreig hört tala ssom skiten!
Krillan P17 synd, lite bakom flötet =) säger som innan spela nåt med timbuktu, eller typ, kanske inte alltför bra men embees nya platta kan nog dem flesta tycka om.
Vem fan bjöd henne?
haha..bara för att jag inte kan någon om hiphop, kan ni la förklara lite! :D
Producent
2004-12-21 22:51
det är organism 12s senaste skiva som heter petar på döda saker med pinnar.. :)
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Undra vilken musik folk kommer fa behova ha tips for att veta vad de ska spela for oss nar vi ar aldre?
Producent
2004-12-21 23:34
Jag har en klockren kandidat men dess värre är låten amerikansk... jag kan inte hålla käften, så lämplig är den:
www.definitivejux.net // KM
http://www.kitchenerio. com >>>no profit no problem<<<
gubb-mitt liv som hund varför?! för att många vuxna kan relatera till att gubb skriver smart, kan förstås av de flesta & etc, tom min farsa diggar han
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
org12 skulle vara en pinsam representant för svensk hiphop. Det är bara massa svammel i hans texter. Det skulle nog funka bäst med Timbuktu i detta fall
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
Medina Rumble in fiskööjet köp den du o han kommer ej bli besviken skönare får du leta efter.
Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart! www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal MOVE ENTERTAINMENT
whipper P18 - Du ska inte kalla något svammel bara för att du inte förstår det :) Jag rekommenderar både "The botten is nådd" och "Petar på döda saker med pinnar", ge honom båda.
Look with your own eyes - See with your own mind
Pluralis majestatis! Ge honom inte fronda. Eller snook. snook är inte ens hiphop för fan
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>
AntonAsp P60 ja det e knappast lyrik , han bara skriver lite o hoppas nån ska tro att han e en poet typ :p
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
chrillon haha säkert du. men det är inte det som det handlar om. kids tror att PST/Q skriver musik för intellektuella bara för att han använder ord som ni(de?) inte förstår... det är skrattretande.
Kontrast P0 Besserwisserattityd från dig som är yngre och antagligen inte kan lika mycket ord som mig.
ska det vara svensk hiphop eller hiphop på svenska? Looptroop - The struggle continues Svenska akademien - Tändstickor för mörkrädda
-Wristad- P16 Tändstickor för mörkrädda är fan inte hiphop, ge dig nu!!
Timbuktu - The Botten Is Nådd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
min mor är världens fördomsfullaste mor, men hon rådiggar embee och looptroop - tsc nu iaf :) hon e 40+ såå men embee lär ju funka bäst iaf.
hahahaha.. noll rätt.
Precis .. det eller mitt sjätte sinne
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
Kontrast: Istället för att sitta här och säga att folk har noll rätt, att dom slänger ur sig idiotkommentarer, så kan väl du som är lite bättre än oss andra berätta vad han ska spela för sin chef. Deal? Bra. Gå och hitta en bra skiva nu. Seså! Gå då!
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
Har du gett nån skiva än och vilken blev de?