I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

HipHop: Uppväxt-Musiksmak?

Svensk Hiphop - Allmänt

2004-10-24 12:07

HipHop: Uppväxt-Musiksmak?

Här är en grej jag tänkt över:
Hur påverkar uppväxt/social bakgrund/hur du relaterar/osv din musiksmak vad det gäller hiphop? o hur påverkar innehåll försäljning? Det finns ju tex skrytrap, våldsironi,partylåtar mm som ínte är musik att relatera till, utan bara lyssna på medan samhällsrelaterad o personliga texter kanske kräver mer av lyssnar i fråga om att relatera eller leva sej in osv. särskilt vad det gäller svensk hiphop:

När jag ser på mej själv o min umgängeskrets som i majoritet är från mer eller mindre trasiga hem (missbrukar/kriminella/alkis/socialfall/e tc-föräldrar eller liknande)så har vi alla mer eller mindre samma smak vad det gäller hiphop, även då vänner jag lärt känna på senare tid från andra städer. samma bakgrund-samma smak? kan det vara så enkelt?

jag tror att det kan stämma i vissa fall när det gäller amerikansk hiphop, men ännu mer vad det gäller svensk hiphop, vad är er uppfattning?

MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen

www.myspace.com/blastoffcaliste