I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SVU V39 / Intervju med Skitzophrenic / m.m.

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Admin

2004-09-20 11:41

SVU V39 / Intervju med Skitzophrenic / m.m.

Då var det dags för ännu en vecka med godbitar på en av de få svenska internetsidorna som bejakar den svensk hiphopscenen.

Intervju: Den här veckan bjuder vi på Johnny Hagluns intervju med producenten Skitzophrenic.

Skulle du kunna börja med att berätta lite om dig själv?

"En sadistisk missförstådd enstöring, som avskyr allting med en puls. Jag skrattar åt misär och njuter av ondska och jag tänder på japanska kvinnor i skoluniform. Nej då, att berätta om mig själv är nog ingen stark sida. Jag är nog mångsidig skulle jag tro. Jag kan antagligen vara din bästa vän eller värsta fiende, beroende på hur du bemöter mig för jag är väldig dålig förlorare. Annars är jag nog väldigt trevlig anser jag. Men jag tänder på japanska kvinnor i skoluniform..."

Veckans mp3a: Vi har som alltid veckans mp3a och den här veckan har turen kommit till stockholmsbon Hands där vi tillsammans bjuder på en låt från hans EP "Basic Map Over A Dead Hands Pattern "

Recensioner:

Elekwent - Preserve the Past

Skivomslaget är lila-blått och pryds av en spårvagn. Men trots spårvagnen handlar det inte om Göteborg den här gången. Utan istället Norrköping, som faktiskt har en rapscen, tro det eller ej. Men för dem som sovit på Norrköpingscenen så innehåller den en hel del rappare med uppenbara skills och Elekwent är en av dem....

Det kommer mer senare i veckan. Så glöm inte bort oss! //MVH SVU