I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ett billigt inlägg? och LÅNGT

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-09-12 03:11

ett billigt inlägg? och LÅNGT

men jag tycker iaf såhär och vet att fler tycker så men det blir mer att dom blir tryckta som " hatare "när dom säger det.

såhär ser jag det. folk gör musik, sen kan folk påstå att det är bra eller dåligt, hip hop säger vissa, pop säger andra. jag hatar ingen musik alls, jag gillar rap / hip hop, men när det kommer till den sjuka expolateringskonst som heter radio så spyr jag. jag kan älska en petterlåt, en snooklåt, en nåntingannatlåt, men det som sabbar den är då inte själva LÅTEN, utan det är upprepningen. du vet hur det är när man får en låt på huvudet, får inte ut den, köper den på tolva, lyssnar SÖNDER den, sen är den sabbad. samma grej tycker jag det är med radio, det är ju inte nånting folk väljer, det är en catwalk för musik, samma samma samma låtar hela tiden, det är DÄRFÖR det blir det här eviga tjafset om om det är hiphop eller underground, mig spelar det ingen roll, och jag vet att asmånga med mig gillar samma musik, fast inte EXAKT den som är var femte minut på radio, det är såklart inte varken vårat fel eller radions, STIM-pengar måste man få från nånstans och dom som vet att var pengar fås ifrån är REKLAM, grejen är att varken NRJ eller NÅN annan radiostation ens har dragit ett nollresultat utan att ALLA radiostationer går back varje år sen 2000, hur tror du då att det används som media? dom betalar ju för radion, så då kan dom lika gärna promota det som tjänar pengar på, alltså, radio är alltid reklam, hur man än gör, därför är hela den är diskussionen om huruvida saker är hiphop eller pop (tex snook) helt jävla meningslösa- så snart saker är tjatat nog så köper folk det, sen tjatas det så folk hatar det och nästa trend tar över.



aja, svara ifall ni pallar.