I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-08-29 00:06

Nostalgi!!

Fan Streetzones ljudarkiv med svensk hiphop är fan det bästa som hänt!!!
Hade helt glömt bort att det fanns.

SHit va mycekt fett det finns som jag glömt bort.

Fjärde Världen - Premiär
(2000) Minns denna låt skitbra från Kojaks mixtape #20 eller vad det hette. Köpte det på sneakersnstuff och gick runt med den i fan 2 månader i sträck. fatta att "premiära" för folket med denna låt...så bra kvalité på rap & beat, det är annat än hur det är nu!

ADL - That's What I'm Here For
(1991) Fyfaaan va bra låt. låter som tidigt gangstarr och grymt är det. producerad av christian falk

Allied Forces - Verbal Retaliation
(2000) Hörde denna första gången i streetzones ljudakriv efter att ha läst recension om tapet i gidappa!. har itne fått tag på låten men tycekr den rä skiiitfet...rikigt bra beat och aaaa...fyfan. dj large prod.

Blacknuss - Dinah feat. ADL, Richie Past ..
(1996) Fatta att sånt här släpptes -96. skulle de släppa en re-release på denna nu jag lovar skulel bli en riktig sommarsoftarhit...

Boobytrap - Genesis
Boobytrap - Celebration
(1999) Vet itne om nån minns/vet om denna grupp särskilt mycekt, var nog mest känd i Västerås va? Iaf såååå klassiskt.,...var med Looptroop & Prodigal Sonz första hiphopgruppen iaf jag kände till från Västerås. Ebola var med där för er som vill veta. Kattla också va? Även equal och sångaren i repeaters för er som vet vilka de är.har kvar deras "unkown landz" cd ahha för klassisk.

Chapee & Chess - Sleepwalkin
(1998) Älskar hela sidewalk headliners skivan och denna låt är inget undantag. va fan har hänt med dem/hundreadz/soblue? gör de något nuförtiden? går dom att få tag på på nåt sätt? soblue gör väl ltie beats jinglor till mtv, och lite sånt...men nåt mer konkret?

E-L feat. Noun, Arkatek & Kashal-Tee
(2000) Lyssnade sönder denna när den släpptes som mp3. Eller jag fick hem den på mp3 iaf??!...ah....iaf skitfett. kommer ihåg morbid records sidan nu,hehe. va hände med det bolaget?

Excel - All Night Long
(1999) Denna var väl singel och spelades rätt mcyekt right? Refrängen har etsat sig fram sen slutet av 90-talet. Gryyymt laid back låt iaf.