I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sista tanke kring att rippa svensk hiphop

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-08-21 19:52

Sista tanke kring att rippa svensk hiphop

OK OK, detta ämne är GRYMT uttjatat - dock är det tyvärr fortfarande viktigt.

Jag har inte mycekt mer att säga kring ämnet, förutom en sak jag kom att tänka på igår.

Under de senaste dagarna har jag fått höra från folk att mitt album "Double Cream" blivit rippat, först funnet på någon FTP och sen på Direect Connect.

Som "debut" när det gäller albumsläpp vet jag inte om jag ska bli glad eller inte.

Efter lite tanke inser jag att jag blir JÄVLIGT besviken.
Ok, jag kan lika gärna inse det, det är inte MÅNGA utanför whoa.nu eller svenskunderjord.com anhängarna som känner till mitt namn.
Och alla som hänger i t.ex. Svensk Hiphop forumet här på Whoa.nu är väldigt medvetna om svensk hiphops förfall då folk laddar det istället för att köpa. Större delen av de som hänger i forumet är även SJÄLV "rappare", "beatmakers" eller dylikt.
Att det är någon av dessa som köpt mitt album och sen lagt upp det på internet är ju, so to speak, 99% chans. Vem annars? MIN MAMMA?...

Att detta är fallet, gör mig så himla besviken. Bryr man sig verkligen inte mer? Tänker man, "haha han killen som hängt i samma forum som jag som suttit där i sin lägenhet hundratals timmar för att släppa ett album, han ska jag nu FÖRSTÖRA för så han inte får in de där få kronorna han ändå gärna vill få in" - eller hur går det till?

Den som lagt upp mitt album på internet får även hemskt gärna höra av sig till mig och förklara sig.

Tack
/Mekano