I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Form One har nytt mål i sikte

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-08-05 20:37

Form One har nytt mål i sikte

Form One har nytt mål i sikte
Nu i fredags gick ännu ett Fatmilk av stapeln efter att klubben haft uppehåll under juni månad. Sveriges bästa hip hop-klubb är tillbaka, dock inte under samma regi som tidigare.

Rapparen Form One som agerat värd och konferencier på Fatmilks klubbkvällar under de senaste 5 åren lägger klubbfixartiteln på hyllan för att istället satsa på musiken fullt ut.

– Efter att ha jobbat med Fatmilk i så många år ska det bli skönt att satsa på mig själv och min musik.
Dj Dainja kör vidare med klubben som vanligt och jag önskar honom all lycka i framtiden. Jag vet att han kommer få dra ett ännu store lass nu och beundrar att han inte ger upp och fortsätter ge oss Sveriges grymmaste hip hop-klubb säger Form One.

Form One som för snart ett år sedan började sitt samarbete med den numera Stockholmsbaserade producenten Astma jobbar nu på debutalbumet – Meet Johnny Rhino som beräknas släppas under våren 2005.

De två fann varann under arbetet med Astmas egna album – Astma Presents och har fortsatt att göra låtar sedan dess. Förutom produktioner av Astma kommer vi även få njuta av ljudlandskap från Sveriges främsta beatmakare så som Soul Supreme, Embee, Masse, Sentense, DJ Large och Michell Rocwell. Dessutom kommer Form One för första gången att visa upp sina egna kunskaper som producent. Det är något han drömt om en längre tid och som nu blivit verklighet.

Ungefär två tredjedelar av albumet är redan färdigställt. Resterande låtar kommer spelas in under sensommaren men även en tripp till New York för diverse samarbeten med några av USAs bästa rappare ska hinnas med...
________________________________________ _

Denna pressrelease dök upp i min mail igår.

Form One och Dainja har ju gett mig och många andra en rad olika kvällar i flera år nu, som man sent kommer att glömma. De har gjort ett riktigt bra jobb tillsammans, och jag tycker självklart det är synd att han slutar. Men nu vill jag istället passa på att önska honom all lycka i framtiden med musiken!

www.dj-silence.com

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //