I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Organism 12's Skiva.... Ingen höjdare?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-08-03 17:42

Organism 12's Skiva.... Ingen höjdare?

Inspirerad av den person som skapade tråden "PstQ's Skiva.... Ingen höjdare?" så startar jag nu tråden om "petar på döda saker med pinnar".
Jag förstår inte varför artister ska mogna och därmed tappa det som gör dom bra. När Seron blev kristen så tappade han all experimentlusta. Samma sak gäller Organismen.
Jag förstår om han tröttnat på att rappa om horor, men varför gå bort från det han var bra på: experimenterande med orden?
Hur mycket våldsamheter är det egentligen i Retarderats texter?
Enligt mig är det dom bästa svenska raptexterna någonsin.
Ingen har varit så fri i sitt textskrivande som det (med undantag av vissa Pst/Q-texter).
Jag hoppas att denna "mognadsprocess" inte kommer förstöra kommande album från Organism 12.
För övrigt, appropå den andra tråden så måste jag säga att "Natt klockan 12 på dagen" är den bästa hiphopskivan i min samling, och Pst har förstått att man kan mogna utan att tappa inspiration och ordlekar.

dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?