I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

PstQ's Skiva.... Ingen höjdare?

Svensk Hiphop - Allmänt

2004-07-23 23:53

PstQ's Skiva.... Ingen höjdare?

Jag köpte PstQ's "Natt klockan 12 på dagen" idag. Har lyssnat igenom den, men fastnade inte för nån låt. Jag tyckte faktiskt att de flesta sög. Jag brukar behöva lyssna några gånger på låtar för att gilla dem, men i det här fallet känns det anorlunda. De va ju nästan bara Drum n' Base beats, inga melodiska orkester beats inte...

Är det bara jag som divar mig eller är skivan helt enkelt skit?

"The Police is coming, drink the Evidence and put your Dick behind your head"

2004-07-24 00:41
Struntprat, Märta. "Natt klockan 12 på dagen" är en av de bästa rapplattor som släppts i Sverige.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-24 01:02
Flepp2 P17:

Bara därför att du diggar den behöver inte alla andra här göra det, eller?

2004-07-24 01:18
Lorentz:
Har jag sagt att alla måste tycka som jag?
Jag svarade bara på frågan på samma sätt som frågan var ställd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-24 01:51
pst är väl kanske lite väl intellektuell för att gillas av alla. säger inte att Märta inte är intelligent men... att göra sköna låtar är väl inte de pst gått in för mest

2004-07-24 10:11
Ok, tack för svaren!
En låt med honom som är jävligt skön är "Vi Mot Röset", sånt vill vi ha mer av!

2004-07-24 12:05
han gör djup å lite deppig hiphop,inte svängig å glada texter.

2004-07-24 12:26
jag 97 är ju en förjävla härlig pstq låt=)
Det jag precis har sagt kommer jag säkert att få en varning för.

2004-07-24 13:05
Håller med många av de andra, den är hur bra som helst rakt igenom.

Vi mot röset blev dock uttjatad, men låten är ändå fet.

Väntar som fan på PST:s nya skiva.

2004-07-24 13:15
vi mot röset är ju ganska lågt ifrån vad mannen brukar göra. om du förväntade dig en skiva med sånna låtar så känner du inte pst.

för övrigt måste jag ifrågasätta detta: De va ju nästan bara Drum n' Base beats

va?!? det är ju inte drum n bass på ett ända spår så vitt jag kan erinra mig.
Jag är starkat i världen

2004-07-24 15:26

Märta P17

Hade du aldrig lyssnat på PST innan du köpte skivan eller?
"Mmm...purple"

2004-07-24 15:33
nej nej, du divar dig absolut inte...Skivan suger precis lika mycket som du sa att den gør.

"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."- Britney Spears

2004-07-24 15:37
att göra sköna låtar är väl inte de pst gått in för mest
ah...att en låt ska vara skön är nog ett av dom få principerna jag håller på när det gäller musik ;)

näe...jag köpte skivan när den släpptes och har bara lyssnat på skivan i helhet nån enstaka gång. den är mest jobbig och personligen så tycker jag nästan att en hel låt med bara PST blir för mycket. den får nöja sig med att samla damm i skivsamlingen...

2004-07-24 17:35
Inte direkt skivan man drar igång när man ska dricka med polarna, men den är utmärkt om man ska lyssna till sömns... med risk för att bli smådeppig :)

2004-07-24 21:46
"Fan snackar du om ", så het!
"I wake up in the morning and piss excellence"

2004-08-02 23:27
Det är ju det bästa hiphopalbumet som släppts i Sverige.
Govinda

2004-08-03 00:05
Min mardröm är ju klart bäst asså.

2004-08-03 02:35
jag kan inte hålla med Märta om att det inte e många spår som fastnar, men det beror ju helt på vad man söker efter. vill man ha genomtänkta (eller intelligenta texter som vissa utryckte det) så e denna skiva precis vad man vill ha. men om man vill ha party hiphop så e detta absolut inte en skiva som man kan sätta på från början till slut å sitta å njuta till med en öl i handen med polarna utan att sitta å lyssna på texterna.

själv så sätter jag på denna platta när jag vill (som jag oftast vill) lyssna vad artistern har å säga om diverse saker.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-08-03 02:48
det är ju en väldigt speciell skiva, han är väldigt speciell...
det är inte så att du sätter på en låt å gungar fattar texten på en gång,, såna här skivor ska nötas så att man kan älska dom hehe...

ett av mina bästa skivköp skulle jag nästan säga, iaf. när det gäller svenskt (har ju iof en jävligt liten skivsamling så fuck me)

tänk dig en kall vinterdag å skolan har slutat å du ser mörkret komma fram å sen går du långsamt hem med "natt klockan 12 på dagen" i din cd-freestyle å bara njuter eller blir allmänt deppad... underbart!

ni som sett mbma live, har väl nog märkt att org12 kör sina sololåtar men inte pstq , vilket förklarar en del varför den inte är så lättlyssnad...

längtar till hans nästa släpp!!!,,,
Éxitus

2004-08-03 03:07
tycker som dom flesta, en av dom absolut bästa svenska skivorna som släppts, kan itne undgå att se pst som ett smått geni, så ortoligt pricksäkra rim, budskap å flyt (inte som alla andra men ja tycker ändå att han har de skönaste flowet idag) å sen att han rappar på riktigt elak göteborgska e ett stort plus i kanten, kalla mig lokalpatriotisk men ja kan absolut inte tänka mig pst mä stockholms dialekt eller nått annat, bästa låtarna e "jag ser", "vid hans dödsbädd", "egotripp", "vill inte/kan inte" å tack vare den ruggiga rimstrukturen "meningsfylld". mitt mest lyckade skivköp strax före looptroop - the struggle continues. å med viss risk för att efterlikna andra i tråden: LÄNGTAR GRYMMT MYCKE EFTER NÄSTA PST PLATTA

2004-08-03 03:55
gubb feat. pst/q "orala steorider"

ifrån:

gubb "mitt liv som hund" cd/lp
&
gubb "respekt" 12"/cd
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2004-08-03 09:27
inget fel på Drum n' Base. fett skönt

2004-08-03 11:47
vissa beats är lite lama. de förstör intrycket av skivan som kunde varit bättre. jag diggar mest egotripp, meningsfylld, andas ut...
Rakt upp och ner.

2004-08-03 13:41
Grymt feeet platta.

2004-08-03 19:44
Gubb plattan - mitt liv som hund är redan släppt, finns på rätt många välsorterade skivaffärer eller blenda

2004-08-03 19:52
"Storfräsare" är nog den enda låten jag hoppar över när jag lyssnar på detta underbara album, som man förresten, precis som alla andra bra album, ska ha på vinyl, och inte CD.

2004-08-03 19:57
jag håller med fleppo, både storfräsare delen å vinyl grejjer, min lp-spelare gick sönder förra månaden men såfort ekonomin löser sig ska en ny inhandlas. "I hate CD's, CD records are fake, when the hell are DJ's gonna catch a brake??" eller hur raderna går

2004-08-03 21:03
Skivan är sansad mörk och underbar. Jag lyssnade nästan enbart på Pst i vintras, passade bra in på mörka kvällar när man hetsade upp sig inför något matte prov eller så.

Var förresten och kikade på honom i lördags.
s c f c

2004-08-03 21:51
där e fan inte ett enda drum n bass beat på den skivan....skärpning

2004-08-03 21:59
Några jävla "pip" från några instrument räknas inte... Drum n' Bass beats är ju i princip "omelodiska" beats med få stämmor. Det är min definition på dem i alla fall... För att nämna några:

"Så lät det då"
"Min Mardröm"
"Egotripp"

Därimot har "Vill inte / Kan inte" satigt skönt beat!

2004-08-03 22:14
Javisstja. "Så lät det då" hoppar jag också över. Den är så irriterande att jag helt glömde bort att den existerar:P

2004-08-03 23:16
rappar kalja: agerade han sidekick åt organism eller va de en solo spelning?? körde han nåra nya låtar, snubben har ju inte spelat i götet på ett tag nu

2004-08-04 02:21
dialektn vadå, vi e la goa gubbar eller ha ha, gbg är hårda...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2004-08-04 16:53
Lyssna på Jag Ser säger jag bara.

2004-08-04 22:38
pst/Q är ju grymmt bra tex. jag 97 som är grymt tight (enligt min åsikt) men jag tycker fan att han borde skaffa bättre beats typ i stil med vi mot röset
han som sa det han var det, men hällsa han som sa det att han var det sämsta skit jag hört och att han snart är begraven.

2004-08-31 09:37
fatta villken jävla otur jag har, jag har tappat bort C-D skivan till den, så ja ghar bara halva albumet, fattar fan inte hur fab jag har lyckats med det, en vinylskiva är ju inget man går runt med i huset och råkar lägga ifrån sig eller nått sånt eller om någon skulle få för sig att sno den tar man väll endå HELA albumet och inte halva. jag är så förvirrad!
SMÅLAND!